Van kwaliteit naar “commodity”  Oorspronkelijk: hoog gekwalificeerde olie  Eind 20 ste eeuw: grootschalige productie  Kosten belangrijker dan kwaliteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GERICHT VERBETEREN VAN DE KWALITEIT VAN HET ONDERWIJS
Advertisements

Rijk Zwaan Zelfstandig familie-bedrijf Groente zaad veredeling
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
20 juni
- Speelt in op snelle veranderingen in de markt. - Acties van entertainment direct gericht op verkooppunten. - Hierdoor wordt traffic gegenereerd bij.
Rob van den Broeke Directeur-bestuurder QuaWonen
Hoofdstuk 4 Azië en globalisering (voortdurend proces van wereldwijde economische, politieke en culturele integratie)
1 Welkom bij Transitie Roermond. Transition Towns zijn lokale gemeenschappen (steden, wijken, dorpen, buurten) die zelf aan de slag gaan om hun leven.
Hoofdstuk 5 Detailplanning
Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Innovatie en Educatie in agrarische productie Het IAP N. V
A Work in Progress. Concept Adaptatie van Othello in een modern kantoor.
Logistiek management: begrippen en principes
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Surfen Dimitros, Dewi, Nicky, Frank, Jeroen, Joost Klas 1B.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Hoe en waarom veranderde het GLB aan het einde van de 20 e eeuw?
Op weg naar een industriële samenleving..
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
In de frontlinie tussen hulp en recht 1 van 18 Hoofdstuk 8 De organisatie en de menselijke maat of: Hoe steunt de organisatie de uitvoering van de frontliniewerkers?
Basisboek marketingcommunicatie
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Het nieuwe Besluit Bedrijfsbrandweren status en ontwikkelingen
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
19 e eeuw Arbeiders niet beschermd Bedrijven waren slecht georganiseerd 1850 in Londen Werkloosheid 40% Het aantal faillissementen 70% Geringe financiële.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Naar een eerlijke voedsel- voorziening duurzame kleinschalige landbouw en fair trade als deel van de oplossing Oxfam-Magasins du monde, Oxfam Solidariteit.
Goede voorbereiding is het halve werk
First Edition Geïntegreerd PrePress proces van(af) fotografie T/m het digitaal uitleveren van het communicatie materiaal aan media en drukkerijen.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Businessplan Langsgetuigd Duurzaam binnenlands vervoer over het water.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
voICe: geeft de patiënt zijn stem terug!
.  Wie zijn wij  Probleem  Enquete  Oplossing  Doelgroep  Concurrentie  Productie  Starterskosten  Financien broek  Financien bodywarmer 
prijs- en servicemarkt
functies detailhandel
ATAG ETNA Pelgrim Home Products B.V.
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Communicatie & Educatie Samen! Werkgroep Communicatie & Educatie.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Handhavingsbeleid gemeente Landerd Voorbereidende raadsvergadering 11 september 2013.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Mijn WOZ en toezicht mr. J.G.E.Gieskes WAARDERINGSKAMER.
Online Muziekschool New Media Skills 15 sep 2009 Jeroen Bouman.
Accelerating the Change Amsterdam, 16 september 2010 Corfides is onderdeel van de Paphos groep.
Energiebesparing bij bedrijven
Kwaliteitslabel en Professionalisering
Distributiebeleid.
Collect&Go – FEVIA 19/10/2017.
Kwadrant Profielvak Landelijke lijn Stedelijke lijn.
Internationalisering
Online Marketing voor het MBO
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Wat doet de groothandel?
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Van kwaliteit naar “commodity”  Oorspronkelijk: hoog gekwalificeerde olie  Eind 20 ste eeuw: grootschalige productie  Kosten belangrijker dan kwaliteit  Afnemende motivatie bij boeren  Laag kwaliteitsbewustzijn consument

Wat is nodig voor kwaliteit?  Stringente kwaliteitseisen  Eigen olie: gehele proces, van oogst tot fles  Gemotiveerde boeren  Continu toezicht en controle  Eigen distributie: detailhandel, sterren restaurants, geselecteerde verkooppunten

Het opbouwen van een “brand’: een multi disciplinaire aanpak  Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit  Consistentie in communicatie, design, presentatie  “Endorsement” gezaghebbende professionals  Beleving: “een verhaal”  Bekendheid als onderscheidend in kwaliteit  Een eigen website

Marktspecifieke aanpak  Nederlandse markt: klein, maar bekend  Belgische markt: klein, eigen verkoop en distributie  Duitse markt: groot en onbekend:  - werken met geselecteerde tussenpersonen  - opbouwen naamsbekendheid in culinaire tijdschriften  - werken met sterrenkoks

Hoe bepaal je kwaliteit?  Meten is weten:  - zuurgraad: hoe lager, hoe beter  - peroxide gehalte  - polifenolen (houdbaarheid)  Door te proeven!!!