IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het programma In voor zorg
Advertisements

Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
“Smash sportief op weg naar 2020”
Vernieuwende partnerschappen
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Groene ICT en Duurzame Ontwikkeling in het HO 25 november 2010Amandus Lundqvist, voorzitter SURF.
1 Het Watersportverbond. 2 Hoe zit het Verbond in elkaar 440 verenigingen met leden zijn het Watersportverbond Met elkaar vormen wij het Watersportverbond!
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
KNX City Congres 5 november 2013 Elwin Ter Horst.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
1 Activiteiten Platform Peter Wijngaard Vianen, 21 juni 2011.
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
Kennisagenda Transport & Logistiek
Het Kennisnetwerk EVC in Nederland OESO seminarie Brussel, 31 Januari 2008 Erik Kaemingk Directeur
Een Taskforce voor Integrale Vroeghulp Na 3 jaar succesvol experimenteren met IVH en Vroeg, Voortdurend, Integraal (VVI) Verankering Integrale Vroeghulp.
Geletterdheid….. Wat is dat?
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Utrecht, 11 juni
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Programma Verenigingsondersteuning Almelo
Wie is waar goed in? Ellen Mogendorff 1.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Erbeterdezaak.nl Duurzame groei De “paradigm shift” door het Cradle to Cradle denken.
© de vries business consultancy, 2008
Erik Lubberink Coördinator Beheer / SNL en Digitale Keten Natuur
2013 EVALUATIES N. INLEIDING Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Toekomst Humanistisch Verbond In gesprek met leden over toekomstvragen voor de vereniging.
Citymarketing Hilversum 2006
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
New Landscaping 2020 © Een zoektocht naar de realiteit van overmorgen Het recht om te dromen Realiseer deze met alle energie Blijf er in geloven en werk.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Ervaringsdeskundige Ambassadeurs
Professie & Hoger Onderwijs 2013 Centraal staat het verder ontwikkelen en uitdragen van projectmanagement als vak Dit doen we door: het stimuleren van.
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Vooruitblik voor het NIP Algemeen Bestuur dr. Elly Plooij 27 november 2014.
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Social work Week 2.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Communicatie is de basis
V&VN Oncologie Oncologie V&VN Oncologie Afdeling binnen V&VN Ruim 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
15 november 2013 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
REGIO RONDE NAJAAR 2015 Groningen, 28 oktober 2015, uur Dagvoorzitter: albert boelen, eric rietkerk.
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
De complexe wereld waarin we leven roept steeds nieuwe vragen op. Van Spaendonck gaat samen met u op zoek naar echte oplossingen, waarbij uw belang centraal.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
BTG, Branche vereniging ICT en Telecommunicatie Grootgebruikers
Het Kennisnetwerk EVC in Nederland
Workshop Belangen van Netwerken
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Afkijken mag! Presentatie MBO City 2017
Monique Sonnemans Brainport Development
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Transcript van de presentatie:

IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013

Sponsors IPMA-NL Hoofdsponsors Jaarsponsors

Inleiding Ambities IPMA Nederland voor : IPMA Nederland is de branchevereniging voor projectmanagement Doel van IPMA-NL: Verbeteren Project- mngt •Continue verbeteren van de kwaliteit van de uitvoering van projecten Succesvolle projecten •Optimaal projectsucces bereiken van alle Nederlandse projecten Bijdrage economie •Waarmaken van belang van excellent projectmanagement voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid

Wat betekent dit? •IPMA-NL ontwikkelt zich naar een brancheverenging door: –Te verbinden: capaciteiten, kennis, kunde en mensen binnen en buiten de vereniging meer en anders te verbinden. –Te vernieuwen: producten, diensten, leden, prospects etc. •IPMA-NL stimuleert continue verbetering van kwaliteit door: –Hét onafhankelijke kennisplatform en de branche- en beroepsorganisatieorganisatie in Nederland te zijn voor projectmanagement. –Dé autoriteit te zijn voor vraagstukken binnen de projectmanagement branche en wordt als zodanig erkend en herkend. –Spotten – zoeken – verwoorden - beschrijven – stimuleren van trends & ontwikkelingen, en het faciliteren en actief delen van deze trends met de projectmanagementbranche.

Het meerjarenbeleid van IPMA NL is de uitwerking van de ambitie. Het beleidsplan bestaat uit 8 speerpunten 1.IPMA is de standaard voor competentieontwikkeling bij organisaties in projectmanagement. 2.Het brede portfolio van diensten door IPMA-NL sluit aan bij de marktbehoefte. 3.IPMA NL is een onafhankelijke, objectieve partij die iets kan, mag en wil zeggen over de kwaliteit van Nederlandse projecten. IPMA NL wordt herkend als autoriteit en branchevertegenwoordiger in het stimuleren van de continue kwaliteitsverbetering van projecten. 4.IPMA is een relevante netwerkorganisatie voor PM-professionals. IPMA NL heeft een aantal goeroes aan zich verbonden en heeft daarmee toegang tot de academische wereld in Nederland. 5.IPMA NL levert een bijdrage aan de maatschappij via de IPMA NL Foundation. Deze Foundation ondersteunt geselecteerde not-for-profit organisaties bij het uitvoeren van projecten wanneer zij over onvoldoende middelen beschikken om deze projecten succesvol te realiseren. 6.IPMA-NL organiseert een succesvol World Congres in IPMA-NL creëert groei in het ledenaantal naar (ultimo 2014) met 10% actieve leden een bijbehorende inkomstenstroom van 1,5 mio. 8.IPMA-NL gebruikt moderne, effectieve en efficiënte communicatiemiddelen voor communicatie met leden en stakeholders.

Stand van zaken •Taskforces –Groei –Portfolio –PR –Foundation •Marketing & Communicatie –Projectie –Website –Nieuwsbrief

THE VENUE: WORLD TRADE CENTER

THE WELCOME: CITY HALL

THE GALA: LAURENS CHURCH

INNOVATION: 60 BEST PRACTICES ACADEMIC & RESEARCH YOUNG CREW SPECIAL KEYNOTES SITE VISIT

Special offer: Register now Early Early Bird No cancellation costs till july