EIE/07/291/SI2.466803 project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 TRENDY TRAVEL: Emoties in duurzame mobiliteit Project mogelijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stage voorlichting TVWO 4 in
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Hoe duurzaamheid inbouwen in je project.
Module B: De ‘Whole School Approach’
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Activeren van ouders met behulp van video-beelden
IEE/08/631/SI Duur van het project: 36 maandenJuli 2012 Leer de volgende generatie weg te stappen van de auto
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Regiopartnerschappen Schoolbesturen internationaliseren in samenwerking met scholen en andere organisaties in de omgeving Judith Dayus-Brouwer.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Schoolpartnerschappen in Europa
….een korte presentatie
Duurzame ontwikkeling Voorontwerp van het federaal plan inzake duurzame ontwikkeling Raadpleging 15/02/2004 – 14/05/2004.
Welkom bij de startbijeenkomst van Shape Up Maastricht.
MUSEC-EIE/06/024/SI Gesubsidieerd door Contract nummer: EIE/06/024/SI Looptijd project : December 2006 – Juni 2009 (30 maanden) MUSEC.
Totale communicatie Juli Totale communicatie Juli 2009.
Highlights & OutcomesTRENDY TRAVEL Hoogtepunten & Resultaten van TRENDY TRAVEL.
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
Legal disclaimer: The sole responsibility for the content of this presentation lies with the authors. It does not represent the opinion of the European.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
VOEDSELVERLIEZEN & VOEDSELVERSPILLING: Korte termijn acties & Lange termijn perspectieven Birgit Van Tongelen Europese Commissie DG Gezondheid en Consumenten.
OMZETTING VAN DE KADERRICHTLIJN DIENSTEN Internal Market Information System (IMI) Sven Baeyens FOD Economie, KMO, Middenstand en.
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Doel Evarim (Electric Vehicle Awareness Raising Initiative for Municipalities) Promotie electrische fiets in Europa In het kader van EU programma Intelligent.
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Terra Tweede Fase vwo © Wolters-Noordhoff bv klimaatbeleid VN-klimaatconferenties ongeveer elke 2 jaar Kyoto-verdrag: rond 2010 moet CO2-uitstoot.
Mid Term Review van het EU Witboek 2001 Standpunt van de Spoorwegen Marie-Ghislaine Henuset, NMBS Holding Hoorzitting van de Commissie voor Openbare Werken,
Energiemanagement Komen tot de meeste efficiënte manier om energie te verbruiken STELLING: Gedrag kan pas beïnvloed worden als men zich bewust is van het.
Wat willen we vandaag doen?
Project duration: 36 monthsSeptember 2011 Project gefinancierd door „Intelligent Energy Europe“ een programma van de Europese Unie
IEE/08/631/SI Duur van het project: 36 maandenAugustus 2009 Project gefinancierd door „Intelligent Energy Europe“ een programma van de Europese.
2030 Steden – wordt Dordrecht winnaar of verliezer? ECF gratefully acknowledges financial support from the European Commission.
De gezonde school en genotmiddelen
Pressure Line voert nationale en internationale projecten uit op het gebied van ontwerp, communicatie, promotie en educatie.
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Hard/t voor IS Het PI: Een actor in ontwikkeling 13 oktober 2008 Delft Sara Kinsbergen.
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Cyclelogistics Ahead Standaardpresentatie Contract n°: IEE/13/628/SI Project duration : may 2014 – april 2017 Slides version : oct 2014.
Informatieavond Groep 8
Nike Supply Chain Management
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Versneller Innovatieve Ambities (VIA) Deze subsidieregeling wordt mogelijk gemaakt door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling en de provincies.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Duurzaam voor Charlie 2015 Duurzaamheid verankeren in onze bedrijfs DNA/cultuur.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Talen op de basisschool Europees Platform Elly Deelder.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Oudercontactavond Leerjaar 3. Programma plenair deel Openingmw. M.A.A.M. den Elsen-Laus wnd. rector Diversendrs. H.M. Lelieveld coördinator lj. 2 en 3.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
28 maart 2012 Innovatie voor een gezonde levensstijl Activity & Food for Regional Economies Supporting Health.
Een vergadering organiseren
Keuzedeel internationalisering
MIRT Leergang 15 december 2017
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
De kracht van de Fietsersbond
Slimme gemeenten doen aan Smart Mobility
Besturen en Communiceren
SCHOOLZONES STIMULEREN VAN SPORT EN BEWEGEN DOOR EEN UITNODIGENDE, VEILIGE SCHOOLOMGEVING Dirk Dessing, Frank Pierik en anderen.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 TRENDY TRAVEL: Emoties in duurzame mobiliteit Project mogelijk gemaakt door subsidie van “Intelligent Energy – Europe” Programma van de Europese Gemeenschap

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Project samenvatting Het hoofddoel is aan te tonen hoe een emotionele benadering kan bijdragen aan duurzame mobiliteit, zodanig dat er een verschuiving optreedt in de verdeling over de verschillende vervoerwijze ten gunste van de duurzame vervoervormen. Vijf thema’s worden toegepast in 11 landen: 1: Verhalen vertellen – boeiende verhalen waarmee de aandacht van luisteraars/lezers/kijkers wordt verkregen 2: Gewoontes zorgen voor structuur – fietsevenementen het hele jaar door 3: Verbeteren van het imago van fietsen in de Nieuwe Lidstaten 4: Het oog wil ook wat: vernieuwend ontwerp voor duurzaam vervoer 5: Ouders worden aangesproken: hoe kinderen het duurzame gedrag van ouders beinvloeden De belangrijkste resultaten zijn: Lokaal: Emissie vermindering, Energie en kosten besparingen Collectief: Een set communicatie materialen Globaal: Overdraagbare toepassingen voor heel Europa

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Project samenvatting WP3 T1: Verhalen vertellen WP3 T2: Gewoontes zorgen voor structuur WP3 T3: Imago verbetering WP3 T5: Ouders worden aangesproken WP3 T4: Het oog wil ook wat

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Achtergrond De volgende feiten geven aan waarom een emotionele benadering bijdraagt aan duurzame mobiliteit: •Meer dan 50% van alle menselijke beslissing zijn emotioneel gestuurd – vaak ook nog haaks staand op rationele keuzes •De meeste marketing inspanningen rond auto’s zijn emotioneel gericht •Meer dan 90% van alle kosten voor marketing komen voort uit de automobielindustrie TRENDY TRAVEL: Is er op gericht Openbaar vervoer, fietsen en lopen te verankeren in de harten van mensen door in te spelen op positieve emoties …….

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Doelen en belangrijkste stappen De overkoepelende doelen zijn: Verandering van houding en attitude ten opzichte van duurzaam vervoer Duurzaam vervoer en hieraan gerelateerde maatregelen verankeren in lokaal beleid Stimuleren van het gebruik van materialen die in TT ontwikkeld zijn Het creeeren van opwaardse vicieuze circels voor duurzaam transport Communiceren over geslaagde maatregelen Afname van energiegebruik, schadelijke uitstoot en kosten

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Doelen en belangrijkste stappen • 4 partners gaan de kracht van boeiende verhalen gebruiken, door middel van teksten, strips, videoclips, metaforen, analogien & theater om meer “trendy“ reizen te stimuleren • 8 partners gaan het hele jaar door rituelen organiseren om fietsen te stimuleren • De 5 partners uit nieuwe EU Lidstaten gaan het imago van fietsen verbeteren met hulp van nationale beroemdheden, speciale evenementen, fietstochten en andere campagnes die een nieuwe mobiliteitscultuur creeeren. • 6 partners gaan zich bezig houden met het ontwerpen van vernieuwende infrastructuur en benodigdheden die aantrekkelijk zijn voor de zintuigen van fietsers, skaters, voetgangers en treinreizigers. Foto’s, tekeningen en stripverhalen over duurzaam vervoer kunnen gedownload worden en een test laboratorium wordt ontwikkeld om voorkeuren van reizigers te bepalen • 5 partners zullen kinderen stimuleren om hun ouders te laten zien hoe zij meer duurzame vervoerskeuzes kunnen maken. Dit gebeurt door middel van trainingen, workshops, spelletjes en wedstrijden. Wat gaan de Trendy Travel partners doen:

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Verwachte resultaten Belangrijkste uitkomsten en resultaten : •Een database met verhalen in de vorm van boekjes, toneelstukjes, video clips, stripverhalen, illustraties en foto’s die gebruikt kunnen worden om duurzaam vervoer te stiumleren •8 kalenders met evenementen die fietsen stimuleren •Een brochure met 20 goede redenen om te fietsen, in ten minste 6 Europese talen •Brochures met feiten over welke activiteiten het meest succesvol zijn om het imago van fietsen te verbeteren •10 afgeronde “fietsklimaat testen” •Handleidingen voor het ontwerpen van infrastructuur en materialen die prettig zijn voor fietsers, skaters, voetgangers en treinreizigers •Plaatjesboeken voor peuter- en kleuterscholen •“Recepten” voor fietstrainingen, wedstrijden en spellen voor scholen

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Partners en Contacten COORDINATOR: Cork City Council, Anglesea Street, City Hall, IE Cork – Ierland  Mw. Sarah Danaher or  Dhr. Pat Casey   or   Project Website:

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Partners en contacten ITALIE ÖKOINSTITUT Südtirol/Alto Adige,Via Talvera 2, I-39100Bolzano contact: Dhr. Harald Reiter. AGEAS: Agencia per la gestione energia-ambiente sviluppo sosteniblile Salerno contact: Mw. Agnese Germino / Dhr. Angelo Nicoletti OOSTENRIJK: Verein Grazer Modellschule contact: Mw. Andrea Winkler ROEMENIECity Hall of Oradea contact: Mw. Ioana Popa / Mw. Oana Sabau DENEMARKENEnergy Agency in Aarhus contact: Dhr. Jakob Worm / Mw. Lene Rasmussen OOSTENRIJKFGM-AMOR Forschungsgesellschaft Mobilität – Austrian Mobility Research contact: Dhr. Karl Reiter / Dhr. Robert Pressl

EIE/07/291/SI project duration: 36 months Date of Creation of slides: March 2008 Partners en contacten HONGARIJESzechenyi Istvan University Győr contact: Mw. Emese Mako / Dhr. Peter Toth BULGARIJEEnergy Agency of Plovdiv contact: Mw. Bogdana Bogdanova NEDERLANDNS Nederlandse Spoorwegen contact: Dhr. Mark van Hagen SLOWVAKIJECity of Martin contact: Dhr. Milan Nemcek / Mw. Aneta Rusnakova LITOUWENVilnius Health City Bureau contact: Mw. Akvile Vosyliene / Mw. Rita Baskiene PORTUGALBUS STOP– Consultores Criativos, LDA contact: Dhr. Pedro Diego Vaz / Mw. Marta Gomes