Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

Taalportfolio in Action
Naar een portfolio Water in Zuid-Holland The continuing story.
Drieslag functioneel rekenen
Lesgeven en begeleiden
Mediatheek en IVG.
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
De toekomst van Nederland.  Afspreken PW  Terugblik paragraaf 5 en 6 [10 a 15 min]  Nakijken paragraaf 5 en 6 [15 min]  Zelfstandig werken [10 min]
Wonen in Nederland § 2.1 Leven met water.
De toekomst van Nederland
Casusbank Didiclass.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Al doende leren training docenten
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Windtechnologie Annet Kops
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
BVL middag KSE Etten-Leur.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Kinderen en...hun sociale talenten
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
(Re)arrangeren e-klassen met Wikiwijs Maken
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Leer kracht Workshop over competenties van
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Programmeren met kinderen
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Pré-NLT-module 3D-printen
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 KGT Lesweek 5
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Kennisclip Web toepassingen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Doel van de excursie Onderwerp Stedelijke gebieden laten aansluiten op de belevingswereld Lesstof visualiseren Kennis van de begrippen verankeren Van.
Waarom is het soms nat en soms droog?
Product van TU Delft, SEC
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Toedienen meststoffen
Inspelen op Innovaties
Stuiterles.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Producten van TU Delft, SEC
Product van TU Delft, SEC
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Programma Introductie van jezelf Samen voor een nieuw curriculum
Transcript van de presentatie:

Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert zelf) Rapportage/communicatie over gevonden resultaten Verbreding of verdieping Evaluatie en/of reflectie

Elke module bestaat uit; een handleiding leerling-materiaal pdf met afbeeldingen en links voor het digitale schoolbord

Instructie door de docent verwijzing naar film en websites bespreken vragen met leerlingen l.l. gaan een opdracht maken

4 modules

P.O. groep 7/8 4 modules - Hoe houdt Zuid-Holland de voeten droog? - Leven in een badkuip Het verharde oppervlak Waterbeheer en veiligheid

P.O. groep 7/8 V.O. klas 1 en 2 4 modules - Hoe houdt Zuid-Holland de voeten droog? - Leven in een badkuip V.O. klas 1 en 2 - Waar moet al die regen heen? Het verharde oppervlak Waterbeheer en veiligheid Het verharde oppervlak Waterbeheer en veiligheid

Waar moet al die regen heen? Primair onderwijs Voortgezet onderwijs Waar moet al die regen heen? Les 1 Regen in de polder Les 2 Droogte en verzilting in de polder Les 3 Ontwerp een waterberging Hoe houdt Z-H de voeten droog? Les 1 Introductie Droge voeten Les 2 Droge of natte voeten fotojacht buiten de school Les 3 Hoe houden we droge voeten? ontwerp een water- vriendelijke school Les 4 Excursie / gastles Waar moet al die regen heen? Les 1 Het verharde oppervlak met opdracht de wijk te bekijken Les 2 Een watervriendelijke wijk ontwerp een watervriendelijke wijk Les 3 De watertoets- LITE Hoe houdt Z-H de voeten droog? Les 1 Introductie Droge voeten Les 2 Droge of natte voeten fotojacht buiten de school Les 3 Hoe houden we droge voeten? ontwerp een watervriendelijke school; Les 4 Excursie / gastles Leven in een badkuip Les 1 Introductie Leven in een badkuip Les 2 Ontwerp een Waterberging Les 3 Verdieping excursie naar een gemaal Les 4 Informatie middag Waar moet al die regen heen? Les 1 Het verharde oppervlak met opdracht de wijk te bekijken Les 2 Een watervriendelijke wijk ontwerp een watervriendelijke wijk Les 3 De watertoets- LITE Leven in een badkuip Les 1 Introductie Leven in een badkuip Les 2 Ontwerp een Waterberging Les 3 Verdieping excursie naar een gemaal Les 4 Informatie middag Waar moet al die regen heen? Les 1 Regen in de polder Les 2 Droogte en verzilting in de polder Les 3 Ontwerp een waterberging