Citadel College Lent. 29 mei – uur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op het Dockingacollege
Advertisements

cultureel kunstzinnige vorming in het vmbo
Ga? 2010.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Nima. Wel coach. Geen heilige. Wat is het doel van coaching? Leerlingen in het primair of voortgezet onderwijs worden gedurende het schooljaar gecoacht.
Op de informatieavond Continurooster Welkom.
Wat is CKV CKV staat voor Culturele en Kunstzinnige Vorming. In dit vak maak je kennis met kunst. Tijdens de lessen zie je verschillende vormen van kunst.
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 9 oktober 2012.
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
<Naam spreker en school/ gemeente
Provinciaal stappenplan
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Open avond Deelschoolleider onderbouw, Freek Wevers.
Ouderavond Vwo 6 3 oktober 2013 Welkom op de Trompet A. Smulders, afdelingsleider N. Turkenburg, decaan.
Projectweek.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Ouderavond klas 2 24 september 2013
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 24 september 2013.
CKZ workshop Privacyrichtlijnen t.b.v. CQI metingen.
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Het Hooghuis locatie De Singel
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Sectorwerkstuk Den Bosch
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Voorlichting VMBO- 4 PTA -examenjaar- 06 oktober 2009.
Welkom op de Ouderavond M3 04 oktober 2012 J. de la Fuente Pozo - Laagcoördinator F. Veenendaal - Conrector M. Memelink - Decaan D.van Buren en S. Youssef-
Welkom Informatieavond BS De Meerhoef 5 april 2011.
Samenwerkingsverband VO-SVO West-Friesland Presentatie Inventarisatie Zorgprofielen West-Friesland op 29 maart 2011 Versie: SWV\Passend Onderwijs\VO-Zaken\
Datum Naam school Naam presentator
JAARPROGRAMMA 2012 KBO GELDROP. JAARVERGADERING VAN KBO GELDROP OP 19 APRIL OP DONDERDAG 19 APRIL ZAL IN GEMEENSCHAPSHUIS ZESGEHUCHTEN ONZE JAARVERGADERING.
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
Informatieavond groep 8
Welkom in klas VQ Mentoren:
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
ontdek wat jij kunt bereiken
Presentatie Decanaat TL4
Wellantcollege Alphen aan den Rijn Chr. vmbo
Ouderavond mavo 4 25 september 2014.
Ouderavond Vwo 6 en Havo 5 4 oktober 2012 Welkom op de Trompet M. Lorijn, afdelingsleider V6 C. Ligthart, afdelingsleider H5 a.i. N. Turkenburg, decaan.
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 23 september 2014.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Ouderavond 5 havo 26 september 2017
Ouders en school samen Maart 2016
Blik op de toekomst.
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
Ouderavond 5 havo 18 september 2018
Ouderavond 3 havo 18 september 2018
Ouderavond Emmalaan Welkom ouders/verzorgers van leerlingen uit klas ... Presentatie komt op de website.
Kennismakingsavond Compaen VMBO.
Transcript van de presentatie:

Citadel College Lent. 29 mei 2012. 15.00 – 17.30 uur Startbijeenkomst Citadel College Lent. 29 mei 2012. 15.00 – 17.30 uur

Agenda Kennismaking Achtergrond: CU! Dance, hoe zat het ook alweer? Oefening: wensen en verwachtingen voor volgend jaar Theorie: de plek van dans op school De praktijk: planning en rolverdeling voor volgend jaar

Wat is je meest bijzondere ervaring met dans?

Agenda Kennismaking Achtergrond: CU! Dance, hoe zat het ook alweer? Oefening: wensen en verwachtingen voor volgend jaar Theorie: de plek van dans op school De praktijk: planning en rolverdeling voor volgend jaar

Maar eerst: de handleidingen

Handleiding Hoofdstuk 1: Achtergrondinformatie over dans Hoofdstuk 2: Projectorganisatie Hoofdstuk 3: inhoud CU! Dance (3 varianten) Hoofdstuk 4: Visie, beleidsvorming in implementatie

Handleiding – formats Bijlage 1 Kerndoelen voor Kunst en cultuur en Bewegen en sport Bijlage 2 Culturele competenties Bijlage 3 Format taakverdeling en tijdsplanning Bijlage 5 Voorbeeldartikel nieuwsbrief Bijlage 6 Standaarduitnodiging docentenworkshop Bijlage 7 Ideeën samenwerking andere vakken Bijlage 8 Voorbeeldpresentatie ouders Bijlage 9 Standaardbrief voor ouders Bijlage 10 Standaardpersberichten Bijlage 11 Voorbeeld draaiboek kick-off Bijlage 12 Inleiding kick-off Bijlage 13 Aanmeldformulier leerlingen Bijlage 14 Contract met leerlingen Bijlage 15 Deelnemerslijst leerlingen Bijlage 16 Voorbeeld draaiboek voorstelling Bijlage 17 Voorbereiding buitenschoolse presentatie Dance4you2

Handleiding 1. Samenwerking tussen school en dansdocent 2. Dansstijlen bij CU! Dance 3. De les 4. Presentaties 5. Lokale dansaanbieder Bijlagen Bijlage 1 – Lesvoorbereidingsformulier Bijlage 2 – Voorbeeld schoolafspraken Bijlage 3 – Voorbeeld draaiboek kick-off Bijlage 4 – Voorbeeld draaiboek voorstelling

Hoe zat het ook alweer? nul-meting september Vóór de kick-off Hoeveel bewegen de leerlingen nu Hoe kijken ze tegen dans aan?

Hoe zat het ook alweer? 2. Kick-off September- oktober Spetterende aftrap van het project voor alle eerstejaars vmbo. Leerlingen maken kennis met CU! Dance en de dansdocent. Format draaiboek kick-off vind je in de handleiding!

3. Aanmeldingen en selectie Hoe zat het ook alweer? September- oktober 3. Aanmeldingen en selectie Leerlingen die weinig bewegen hebben voorrang Migranten meiden ook Format aanmeldformulier vind je in de handleiding!

Voor groep geselecteerde leerlingen Hoe zat het ook alweer? Najaar - juni/juli 4. Dertig weken dansles Onder schooltijd Voor groep geselecteerde leerlingen

Voor groep geselecteerde leerlingen Hoe zat het ook alweer? Najaar - juni/juli 4. Dertig weken dansles Onder schooltijd Voor groep geselecteerde leerlingen

5. Tussentijdse presentatie Hoe zat het ook alweer? december / januari 5. Tussentijdse presentatie Jongeren gemotiveerd houden CU! Dance zichtbaar maken in de school Bijvoorbeeld tijdens open podium maart/april

6. Bijeenkomst voor docenten Hoe zat het ook alweer? Najaar 6. Bijeenkomst voor docenten Zichtbaar maken van CU! Dance bij collega’s Draagvlak creëren bij collega’s

7. Parallelle activiteiten Hoe zat het ook alweer? ??? 7. Parallelle activiteiten Voor alle eerstejaars vmbo Twee keer per jaar Doel: leerlingen die niet meedoen aan wekelijkse lessen enthousiasmeren voor dans. In de handleiding vind je tips voor het vinden van goede parallelle activiteiten

8. Implementatie traject Hoe zat het ook alweer? 8. Implementatie traject Met adviseur van EDU-ART Doel: haalbaar plan maken voor CU! Dance na het eerste jaar dat past bij de visie van jullie school december / januari tot einde schooljaar Op p. 30 lees je andere scholen de implementatie hebben aangepakt

Hoe zat het ook alweer? 9. Dance4U2 april/mei Buitenschoolse presentatie op een podium in Gelderland Met andere CU! Dance scholen Organisatie ism KCG

Hoe zat het ook alweer? 10. Binnenschoolse eindpresentatie einde school- jaar 10. Binnenschoolse eindpresentatie Eindpresentatie aan andere leerlingen Organisatie ism KCG Draaiboek binneschoolse presentatie vind je in de handleiding!

11. Eind-meting en evaluatie Hoe zat het ook alweer? 11. Eind-meting en evaluatie Na de laatste activiteit Hoeveel bewegen de leerlingen nu Kijken ze anders tegen dans aan? Eindevaluatie met school, dansaanbieder en de GSF, KCG, EDU-ART Einde school- jaar

Tijdlijn Tussentijdse presentaties nov-mei Selectie leerlingen okt 2012 2 activiteiten alle 1e jaars vmbo nov-mei Presentatie Dance4you2Voorjaar 2013 Presentatie op school juni 2013 Studiemiddag mei/juni 2012 0-meting leerlingen sept 2011 Inspiratieles docenten sept/okt 2012 30 weken danslessen vanaf okt/nov 2012 Eindmeting leerlingen en evaluatie Juli 2013 Gesprek structurele inbedding december 2012 Kick off sept/okt 2012 +- 5 overleggen projectteam sept-juni

Rolverdeling Gelderse Sport Federatie Kartrekker project Aanspreekpunt voor de scholen Maakt afspraken en contracten met de school Betrekt de gemeenten

Rolverdeling KCG Contacten dansdocent Coaching dansdocent Organisator Dance4U2 Ondersteuning organisatie Kick-Off en binnenschoolse presentatie

Rolverdeling EDU-ART Organisatie en inhoud startbijeenkomst Verzorgt implementatietraject Aansluiting CU! Dance en visie van de shool

Rolverdeling De school Zorgt voor draagvlak binnen de school Stelt een projectgroep samen. (Een docent LO en een docent CKV/kunst voor de uitvoerende taken + een teamleider). Maakt goede afspraken met de dansdocent Organiseert de lessen en de parallelle activiteiten. Betrekt de ouders bij het project. Organiseert met ondersteuning van KCG de binnen- en buitenschoolse presentaties. Zet het project voort na het eerste jaar.

Agenda Kennismaking Achtergrond: CU! Dance, hoe zat het ook alweer? Oefening: wensen en verwachtingen voor volgend jaar Theorie: de plek van dans op school De praktijk: planning en rolverdeling voor volgend jaar

Interviewvragen Waar kijk je het meest naar uit als je aan CU! Dance denkt? Wat levert dansen volgens jou op voor de leerlingen? Wat levert CU! Dance volgens jou op voor de school (en evt voor het team)? Wat lijkt je het meest lastig bij de uitvoer van het project? Waarom? Wat is je wens of droom voor dans op school over 2 jaar? Hoe ziet het er dan uit?

Agenda Kennismaking Achtergrond: CU! Dance, hoe zat het ook alweer? Oefening: wensen en verwachtingen voor volgend jaar Theorie: de plek van dans op school De praktijk: planning en rolverdeling voor volgend jaar

Kerndoelen Kerndoel 50: Kunst en cultuur Lees verder in de handleiding op p. 7 Kerndoel 50: Kunst en cultuur 50 De leerling leert op basis van enige achtergrondkennis te kijken naar beeldende kunst, te luisteren naar muziek en te kijken en luisteren naar theater-, dans- of filmvoorstellingen. Kerndoel 53 Bewegen en sport 53 De leerling leert zich mede met het oog op buitenschoolse beoefening op praktische wijze te oriënteren op veel verschillende bewegingsactiviteiten uit gevarieerde gebieden als spel, turnen, atletiek, bewegen op muziek, zelfverdediging en actuele ontwikkelingen in de bewegingscultuur, en daarin de eigen mogelijkheden te verkennen.

Culterele Competenties Lichamelijke ontwikkeling Creërend vermogen Vermogen tot samenwerken Vermogen zich te presenteren Lees verder in de handleiding op p. 8

Ouders Informeer de ouders tijdens de ouderavond. Organiseer een dansworkshop tijdens de ouderavond Etc… Lees verder in de handleiding op p. 17

Afspraken dansdocent Informeer de dansdocent over data, dagen en tijden van de lessen, roosterwijzigingen, vakantie en lesuitval. Nodig de dansdocent uit in de docentenkamer. Maak afspraken over de aanwezigheid van een docent van school tijdens de danslessen. Informeer de dansdocent over de schoolregels. Lees verder in de handleiding op p. 14

Agenda Kennismaking Achtergrond: CU! Dance, hoe zat het ook alweer? Oefening: wensen en verwachtingen voor volgend jaar Theorie: de plek van dans op school De praktijk: planning en rolverdeling voor volgend jaar

Veel plezier met CU! Dance