Mobiel schademelden Het meest tastbare bewijs van vernieuwende verzekeraars Zoetermeer, november 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

Optimale flexibiliteit in de verkrijging van royementsgegevens
WELKOM Anne-Marie Bouweraerts Underwriting Development Manager for Belgium and Holland VPF info vergadering 24 november 2013 Sas van Gent.
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Document Management Silicon.
TRAINING DIGITALISERING VAN FACTUURSTROMEN
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Implementatie mogelijkheden voor professionele partijen
Work shop nieuwe functionaliteit Roy-data Nieuwe bevragings- en procesmogelijkheden release voorjaar 2014 Tjeerd Wierda.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Website voor bewonerscommissies
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Pest Control geautomatiseerd!
Voor het intermediair Versie 28 april 2011.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Internetaangifte Snel, simpel en eenvoudig!
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Introductie Clearinghuis Regresschades
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Mailoplossingen voor het onderwijs
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Websiteteam van de Barnabaskerk presenteert…
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
De kracht van MySolution
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
© Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Aanleverloket Metis/Repositories Henk Druiven Henk Ellermann Afdeling Digitale Bibliotheek Vz. Universiteitsbibliotheek/RuG.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Productflexibilisering en standaardisatie binnen Pensioen en Leven.
Workshop nieuwe release Roy-data september Agenda Aanleiding en uitgangspunten nieuwe release Roy-data 1 x nieuwe zoekfunctionaliteit, 4 logistieke.
Seminar Smart reports Voor een betere klantbediening en een effectievere schadebehandeling.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Papierloos vergaderen in het onderwijs
de digitale rechtsgang
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Calculatie Tijdnormen
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
CED Claims for you.  Toenemende vraag verhaalservice Particulieren  Dit soort schades zijn arbeidsintensief en staan geen inkomsten tegenover  Intermediair.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
©2016 Avanade Inc. All Rights Reserved. RAI Community Technische Implementatie Rob Bakkers
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Verzekering vrijwilligers Verzekering vrijwilligerswerk.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Wat is Hyperdesk? Web platform voor het optimaliseren en automatiseren van uw dienstverlening aan bedrijven. Kort samengevat:
‘Business at the speed of change’
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
Korte Handleiding Slim
Elektronische kennisgeving van geboorte
Digitaal wedstrijd formulier
Kluwer The end of Publishing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Handleiding NODR Schade App
Werkgroep transmurale communicatie
Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars
Transcript van de presentatie:

Mobiel schademelden Het meest tastbare bewijs van vernieuwende verzekeraars Zoetermeer, november 2011

Agenda 1.Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars 2.Huidig schade aanmeldproces autoverzekeringen 3.Mobielschademelden.nl, het concept 4.Benadering klant 5.Schadebehandeling

1. Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars •Opgericht in 2003 •Focus: realiseren van procesefficiency voor verzekeraars; •Richt zich op niet-concurrerende processen binnen de schadeverzekeringsbranche; •Directe relatie met het Verbond van Verzekeraars; •Exploiteert twee B2B marktplaatsen: –Clearinghuis Regresschades •120 K verhaalstransacties per jaar •Marktbesparing > € 6 M per jaar –Roy-data •2,5 M bevragingen per jaar •Marktbesparing > € 2.5 M per jaar •En binnenkort dus ook mobielschademelden.nl

2. Huidig schade aanmeldproces autoverzekeringen

Aanrijding

Blikschade

Blikschade, daar gaat mijn BM korting

Het SAF gevonden

Blijf kalm en word niet boos………..

Invullen !

Situatieschets

Ondertekening

Het resultaat

Logistiek intermediairs

Logistiek intermediairs

Logistiek - Postkamer – scannen – indexeren - toewijzen -Schadebehandelaar – ontcijferen en overnemen data -Schadecalculatie Schadegarant / Dispatch -Onderling regres met Clearinghuis Regresschades intermediairs

Gebruik van het SAF (schade aangifte formulier) Sterke punten: de handtekeningen en de brede acceptatie bij het publiek Maar het formulier is: • onnodig complex en klantonvriendelijk; • moet worden gekopieerd, gepost, bewaard etc; • moeilijk te verwerken, arbeidsintensief en niet te automatiseren; • grootste vertrager in het schade behandelingsproces. Conclusie: het schade aanmeldproces kan veel klantvriendelijker en efficiënter.

3. Mobielschademelden, het concept Gezamenlijk invullen sms Akkoord geven Code voor akkoord Verder gebruik van: -RDW voor voertuiggegevens en vaststelling verzekeraar -GPS tbv positie bepaling -postcode huisnr tabel Mobiel internet gaat over: • any time • any place Mobiel schademelden sluit hier vlekkeloos op aan

Toegevoegde waarde De klant centraal • gemak • snellere afwikkeling voor de klant • extra service te verlenen op het moment dat het er om gaat. Procesefficiency • mogelijkheden voor automatische verwerking, >95% van de adviezen zijn correct. • dramatische versnelling van het proces • besparing per dossier >15 euro Schadelast verlaging • extra mogelijkheden voor schadesturing • WA sturing? klant proces schadelast

Scope fase I Mobiel Schade Melden.nl Web app Schade behandeling maatschappij App store en Android market

Scope fase I benadering klant Mobiel Schade Melden.nl Schade behandeling maatschappij Web site verzekeraar App store Android market Maatschappij app Web site in aansluiting op Mobielschademelden.nl

Keuzes aan de voorkant A) Geen eigen IT ontwikkeling Gebruik maken van de standaard Mobielschademelden.nl faciliteiten B) Eigen website en telefoonnummer Via mobielschademelden.nl + doorlinken naar zelf opgegeven web site of telefoonnummer C) Integreren met maatschappij app via eigen app maatschappij Mobielschademelden.nl aanroepen (evt. met doorgegeven van gegevens)

Keuzes aan de voorkant Overzicht Mobiel schade Melden.nl Schade behandeling maatschappij Web site verzekeraar App store Android market Maatschappij app Web site in aansluiting Op Mobielschademelden.nl A A B C

B) Eigen website en telefoonnummer Maatschappij specifieke info in Mobielschademelden.nl • Tonen telefoonnummer • Verwijzen naar specifieke web site Hier kunnen extra services voor de klant aangeboden worden, bijvoorbeeld: • Aanbieden vervangend vervoer • Opzoeken van dichtsbijzijnde hersteller Voordeel: • relatief goedkoop • ook in de rol van tegenassuradeur nuttig • telefoonnummer vaak al beschikbaar

C) Integreren met maatschappij app • Een eigen portal voor je klanten • Klanten servicen met een app, anytime, anyplace • Bieden extra diensten aan klanten ook buiten motorrijtuigen verzekeringen Mobielschademelden.nl levert relevante content voor een maatschappij app! Koppelen aan de voorkant • De app van de maatschappij kan koppelen met Mobielschademelden.nl • Mogelijk om bijvoorbeeld tweezijdig schade melden eenvoudig vanuit de app van de maatschappij aan te bieden aan klanten • 3 varianten: laagdrempelig, uitgebreid en geavanceerd 26

Integratie met maatschappij app Hoe werkt het? Achternaam: Peters Kenteken: 41-TD-SN etc.

Laagdrempelige oplossing Mobiel Schade melden.nl Schade behandeling maatschappij Web site verzekeraar App maatschappij Web app Klant centraal + extra relevante feature in app voor klant Proces efficiency + melding meteen beschikbaar voor maatschappij + advies aansprakelijkheid (OVS, gemeen recht) beschikbaar Schadelast + schadesturing via maatschappij specifieke url alle schades

Uitgebreide oplossing Mobiel Schade melden.nl Back office maatschappij Web site verzekeraar Klant centraal + extra relevante feature in app voor klant Proces efficiency + melding meteen beschikbaar voor maatschappij + advies aansprakelijkheid (OVS, gemeen recht) beschikbaar + eenzijdige schade flow, specifiek voor eigen maatschappij Schadelast + schadesturing via maatschappij specifieke url voor tweezijdige schades + directe schadesturing in maatschappij app voor eenzijdige schades Insturen eenzijdige schades Tweezijdige schades

Geavanceerde oplossing Mobiel Schade Melden.nl Back office maatschappij Web site verzekeraar Klant centraal + meerdere relevante features voor klant: polisgegevens, aanbieden vervangend vervoer, indien klant niet meer verder kan rijden. Tevens extra gemak. Proces efficiency + melding meteen beschikbaar voor maatschappij + advies aansprakelijkheid (OVS, gemeen recht) beschikbaar + eenzijdige schade flow, specifiek voor eigen maatschappij + dekkingsgegevens bekend Schadelast + directe schadesturing in maatschappij app voor alle schades Insturen eenzijdige schades, ophalen polisgegevens, gemelde schades Tweezijdige schades

Integratie met maatschappij app Overzicht Aansluiting app op Mobiel schademelden.nl Klant centraal Process efficiency Schadelast Laagdrempelig++/- Uitgebreid+++ Geavanceerd++

7. Schadebehandeling Mobiel Schade melden.nl Web app Schade behandeling maatschappij Web site verzekeraar Native app

Inhoud en mogelijke aansluitingen Mogelijke aansluitingen technisch: •Web interface met notificatie •Meldingen via de berichtendienst van ABZ (Solerace) •Aanroep webservice professionele partij (push) Welke informatie krijg je? •De eerste melding met akkoord of geen akkoord •Aanvulling van de eigen verzekerde (optie) •Eventueel bijgevoegde foto’s •Advies omtrent aansprakelijkheid OVS én gemene recht in 99% advies en 80% advies •800 dossiers zijn getest, in >95% van de gevallen was het advies correct

Aansluiting op de afdeling schadebehandeling Laagdrempelige oplossing •Tweede melding behandelen als (digitaal) schadeformulier Uitgebreide oplossing •Zelf tweede melding afhandelen. Geavanceerde oplossing •Geavanceerd, automatisch verwerken en op basis van criteria dossiers wel/niet STP behandelen

Laagdrempelige oplossing •Notificatie via . •Dossiers downloaden als PDF óf copy-paste dossier naar eigen schade behandelingsysteem. •Keuze notificatie bij de eerste melding of pas bij een complete melding. •Verzekerden krijgen 5 dagen de tijd voor het invoeren van ‘de achterkant’. Rappel na 3 dagen via sms. Mobiel Schade Melden.nl Schade behandeling Eerste melding Volledige melding PDF/dossier

Uitgebreide oplossing •Alleen eerste melding •Zelf bellen of eigen vragenlijst naar eigen verzekerde •Kan op basis van alle 3 typen interfaces Mobiel Schade Melden.nl Schade behandeling Eerste melding PDF/dossier Pull/push klant Extra vragen

Geavanceerde oplossing Mobiel schade Melden.nl Schade behandeling Eerste melding Pull/push klant • Directe koppeling met Mobielschademelden.nl, geen data entry • Deels automatiseren bij 99% advies OVS en Gemene recht Extra vragen indien aansprakelijk Gesteld bij 80% advies CR

Aansluiting op schade behandeling Overzicht Aansluiting op afdeling schadebehandeling Klant centraal Process efficiency Schadelast Laagdrempelig+/-+ Uitgebreid+++ Geavanceerd++++

Samenvatting: Profiel per verzekeraar •Aansluiten op de voorkant: –Alleen mobielschademelden.nl –Via mobielschademelden.nl + doorlinken naar zelf opgegeven web site of telefoonnummer –Via eigen app (incl. eventueel overnemen van gegevens) •3 manieren van aansluiten naar schadebehandeling –Via –2 x via xml •Notificatie: Alleen volledige melding óf ook eerste melding. •Scope gebruik Mobielschademleden.nl: Alleen eerste melding of ook tweede deel van de schademelding. •Scope gebruik Mobielschademelden.nl: Alleen gebruik tweezijdige schades of ook gebruik eenzijdige schades (alleen bij maatschappij app);

Informatie •Vanaf 11 oktober 2011; •Test omgeving beschikbaar: •Site met daarop: –Deelnemers –Uitgewerkt scenario laagdrempelige oplossing –Technische documentatie –Aanmeldformulieren –Flyer •Nieuwsbrief beschikbaar