De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars

Verwante presentaties


Presentatie over: "Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars"— Transcript van de presentatie:

1 Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars
Mobielschademelden: ondersteunen van uw digitale en STP ambities voor schademelden

2 Nieuwe focus om Mobielschademelden flink te laten groeien
Nadruk op integratiemogelijkheden bij verzekeraars en volmachten Betrokken verzekeraars kunnen voor de eigen verzekerde een eigen digitale schademeldpropositie maken Van eenvoudig tot geavanceerd In de app maar ook bij de ‘tweede melding’, consistente klantervaring Verbeterde functionaliteit voor de klant: Klant hoeft zelf minder in te vullen Kan alles afhandelen op zijn eigen smartphone Functionaliteit op naam van verzekeraar of volmacht geeft meer vertrouwen Nieuwe propositie: maatwerk voor wagenparken Veel gegevens vooringevuld Routing naar wagenparkbeheerder App met naam en logo van het wagenpark

3 Vanaf medio 2018 op twee manieren tweezijdige schades melden.
Vanaf nu: kunnen melden met 2 smartphones. Veel makkelijker voor de klant: 4 x zo snel melden omdat op 2 smart-phones wordt ingevuld en gegevens zijn vooringevuld Met nieuwe API kunnen verzekeraars onderscheidend zijn en een eigen interface ontwikkelen met een eigen digitale propositie. Met deze MSM oplossing is een volledige Straight Through Processing situatie te realiseren door de beproefde toedrachtsfunctionaliteit. Geanonimiseerde informatie wordt gedeeld met wegbeheerders tbv de verkeersveiligheid Concept is MSM inside Van App MSM platform MSM Naar API inside inside inside

4 Bestaande app blijft bestaan als versneller
Bestaande app blijft behouden en is uitgebreid met een smartphone-smartphone faciliteit Samen op één smartphone blijft mogelijk MSM platform inside -Strategie ‘Mobielschademelden inside’ belangrijk voor vertrouwen klant en aansluiting op communicatie van politie en andere STAR stakeholders. Deze partijen promoten Mobielschademelden -Mogelijkheid tot koppeling met bestaande app garandeert direct groot toepassingsbereik

5 Leidt tot gezonde groei van het aantal meldingen

6 Diverse mogelijkheden om te branden voor verzekeraars
Front end (app of website) Back end (aanvullen van de melding door klant en voeding back-office) Labelen van de Verbondsapp Verbondsapp voorzien van eigen logo en look & feel. Mogelijkheden ook eigen lettertype. Daarnaast is het ook mogelijk de persoonlijke data te voeden vanuit een eigen omgeving. Zelf in te richten eigen pagina voor vervolgdiensten en boodschappen Melding klant laten aanvullen in ‘mijn’ omgeving of via MSM -Voorheen de ‘achterkant’ van het SAF. Mobielschademelden kan de melding doorgeleiden naar de mijn omgeving van de verzekeraar. -’achterkant’ van MSM kan nu ook worden gelabeld (geskind) Eenvoudige API oplossing Focus op tweezijdige meldingen met 2 smartphones waarbij de app van de verzekeraar eerst de eigen automobilist bedient. De andere partij vult in via Mobielschademelden. Eigen teksten en flow. Dekt 90% van de meldingen. Volledig geïntegreerd in eigen userinterface met klant. Automatische voeding back-office -Automatische voeding met xml berichten of andere formaten. -door toedrachtsfunctionaliteit 60% STP afhandeling mogelijk. Volledige API oplossing Volledige Mobielschademelden functionaliteit voor alle Verkeersdeelnemers. ‘Tweezijdige schades invullen op één smartphone én op twee smartphones. Eigen Teksten, flow en volledige integratie met eigen services. met bijv. chatbot onderscheidend t.o.v. andere verzekeraars

7 Kosten en impact om te realiseren
Front end (app of website) Back end (aanvullen van de melding door klant en voeding back-office) Labelen van de Verbondsapp -Kosten voor het labelen beperkt, enige duizenden euro’s -doorlooptijd: enkele weken incl. testen -kan worden ingeframed in de eigen website -back end oplossing optioneel Melding klant laten aanvullen in ‘mijn’ omgeving of via MSM -impact met name afhankelijk van reeds beschikbare omgeving en functionaliteit -vanuit het Mobielschademelden platform is dit configurabel Eenvoudige API oplossing -kosten goed te overzien, enige tienduizenden euro’s -doorlooptijd: 2 maanden -Eigen back-end oplossing is een vereiste. Deze back-en oplossing dient dan ook indien gewenst voor meldingen vanuit de Mobielschademelden Verbondsapp. Automatische voeding back-office -kosten voor automatische voeding van gegevens zijn relatief laag. -voor volledige STP ontwikkeling zijn verdere interne investeringen nodig waarbij een groei model kan worden gehanteerd. Volledige API oplossing -kosten afhankelijk van de te kiezen oplossing -doorlooptijd: 4 mnd+ -Eigen back end oplossing is een vereiste -Inspanning met name ook afhankelijk van eigen concept ontwikkeling

8 Fleet focus Waarom focus op wagenparken? Aan bestuurders van wagenparken kan opdracht gegeven worden om digitaal schades te melden Relatief hoge schadefrequentie Gaat om wagenparken a la Arriva, transportbedrijven etc. Basis is een gelabelde app met eigen url Een melding vanuit een wagenpark app gaat altijd naar de wagenparkbeheerder (en de tegenpartij) Eigen vervolgstappen op eigen webpagina kunnen worden ingericht Inrichten van een wagenpark app kost slechts enige honderden euro’s

9 Efficiency, 60% STP Elementen om efficiency te verhogen:
Informatie wordt automatisch digitaal en ‘leesbaar’ aangeleverd; Betere, situationele uitvraag direct na de aanrijding; Beide partijen hebben direct de informatie ter beschikking; Adviesfunctie toedrachtsfunctionaliteit + oordeel van de klant maakt automatisch verhaal in het clearinghuis mogelijk: Verdere efficiency door mogelijkheden voor digitale klantproposities

10 Schadelastreductie en fraude
Mogelijkheden op claim niveau en branche niveau Mbt. individuele claim: Nieuwe app vraagt ‘gestuurd’ om foto’s: verkeerssituatie en eigen schade; Foto’s eigen schade worden uitgewisseld via het MSM platform; Mogelijkheid extra vragen aan eigen polishouder te stellen; Op termijn: koppeling aan fraude detectie systemen. Mbt branche niveau: Completere ongevalsmeldingen ten behoeve van fraude detectie Locatie wordt nu veelal nauwelijks doorgegeven Tegenpartij en rekeningnummers worden nu nauwelijks doorgegeven

11 Aangesloten partijen 95% van de verzekeraars en volmachten aangesloten
80% van de lease aangesloten

12 Meer informatie? Neem contact op met: Tjeerd Wierda Tel nr of


Download ppt "Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars"

Verwante presentaties


Ads door Google