Bedrijfsvoorstelling Ecoman 2009
Joris Van Damme & Bart De Bruycker Organigram Algemeen directeur Maikel Kegels Judith Wauman Personeelsdirecteur Matthias Breynaert Marketingdirecteur Joris Van Damme & Bart De Bruycker Directeurs financiën Productiedirecteur Ariane Verelst Vincent Beauprez Directeur logistiek Raad van Bestuur
Mission statement Directeur: kwalitatieve producten, van het hoogste niveau. Stabiele installaties, klantgericht en efficiënt werken. Personeel: personeel krijgt de beste opleidingen. Marketing: we bieden beduidend betere diensten aan en proberen toch concurrerende prijzen en een grote verscheidenheid na te streven. Financiën: wij voeren een degelijke administratieve organisatie in die geschikte informatie levert. Productie: om deze belofte te vervullen verbetert AutoGenia onophoudelijk zijn bedrijfsprocessen. Logistiek: wij zorgen bij de dienstverlening voor de juiste mogelijkheden en middelen, met de juiste communicatiemiddelen.
Strategisch aandachtspunten Verkoopprijs: onze verkoopprijs zo concurrentieel mogelijk houden. Personeel: personeel nog beter opleiden. Marketing: de meest bekende op de markt worden. Financiën: een grote winst en rendabiliteit. Productie: een zo goed mogelijke kwaliteit van onderdelen gebruiken. Logistiek: een grotere stabiliteit proberen te realiseren, milieuvriendelijke installaties.
Verkoopprijs door de jaren heen
Strategisch aandachtspunt: Personeel Jaar 11 Jaar 14 Aantal vertegenwoordigers 24 Aantal arbeiders 145 Aantal bedienden 14 Aantal vertegenwoordigers 17 Aantal arbeiders 78 Aantal bedienden 16 Jaar 12 Aantal vertegenwoordigers 14 Aantal arbeiders 112 Aantal bedienden 16 Jaar 13 Aantal vertegenwoordigers 14 Aantal arbeiders 130 Aantal bedienden 16
Strategisch aandachtspunt: Personeel Budget voor Opleiding en Motivatie
Strategisch aandachtspunt: Marketing Marketingbudget
Strategisch aandachtspunt: Financiën
Strategisch aandachtspunt: Productie Research & Development
Strategisch aandachtspunt: Productie Productievolume
Strategisch aandachtspunt: Logistiek Milieuvriendelijke installaties
Strategisch aandachtspunt: Logistiek Bezettingsgraad
Toekomstvisie Het marktaandeel vergroten tot 30%. Een nog hogere kwaliteit nastreven. Een stijging van onze bezettingsgraad trachten te verwezenlijken tot 90%. Ervoor zorgen dat onze aandeelhouders altijd tevreden blijven, daarom zullen we ons dividend steeds vergroten. Ons milieubeleid trachten nog beter te verwezenlijken.
Bedankt voor de aandacht!