feedback als leidend principe

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de Julianaschool
Advertisements

Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
De ontwikkeling van de 7 competenties
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Portfolio en betekenisvol leren
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
‘WERKEN MET EEN ONTWIKKELINGS PERSPECTIEF’
De kaart is niet het landschap
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Collectief portfolio groep 3
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Portfolio
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Begeleidingsplannen GGZ
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
1zorg-route.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Voorbereid op Stage Les 4.
Passend onderwijs en de verwijzing naar het VO
Pass’t Montessorionderwijs ?
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
UvA-Q = [ DIF & SEF & DEF ] Wat?! En waarom?!
Workshop “Beoordelen”
Zeggenschap voor zorgvragers
Workshop evalueren Dcp
Werken vanuit het contextuele gedachtegoed van Iván Böszörményi-Nagy
Informatieavond cluster 7 en 8. Algemene informatie groep 7 en 8 Informatie Voortgezet Onderwijs.
Leerdoelen Ik heb de elementen van het Daltononderwijs vormgegeven binnen mijn eigen klas Ik heb een balans gevonden tussen het ‘werken als Daltonleraar’
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Toekomstgericht onderwijs
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
Informatieavond groep 2/3
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Motiveren: de ins en outs!
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
Persoonsgerichte zorg
Ouderinformatie avond
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Teambarometer.
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Loskomen van taal Defusie.
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Jij als werkplekbegeleider!
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Jij als werkplekbegeleider!
Info directievergadering
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
OGI Een datamuur in de klas.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
In de vuurlinie van een pos
De druppel die de emmer doet overlopen
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

feedback als leidend principe bij het werken in een krachtige “Blended Learning omgeving”

aandachtspunten feedback als we een gebeurtenis evalueren, geven we onze interpretatie van datgene wat wij ervaren; het is die interpretatie die we gebruiken als we feedback geven dus: naast het ontvangen van de feedback, is het van belang om de feedback op feitelijkheid te controleren hoe? vragen stellen vanuit een “niet-wetende positie” vraag feedback om te weten of je het juiste aanbiedt op het juiste moment N.B.: de gebruikers van de e-learning omgeving zijn de leerling en ouders/begeleiders

neem de leerling serieus stem af op vragen en behoeften investeer in een goede werkrelatie biedt de leerling de mogelijkheid tot co-creatie: feedback vragen

denk aan het systeem met “systeem” wordt hier bedoeld: alle betrokkenen uit de context van de leerling die invloed kunnen hebben op het leerproces ouders / verzorgers / begeleiders duo-collega, onderwijsassistent(en) therapeuten, maatschappelijk werkers, orthopedagoog, arts procesbegeleider

neem het systeem serieus stem af op vragen en behoeften investeer in een goede werkrelatie biedt de direct bij het leerproces betrokkenen uit het systeem de mogelijkheid tot co-creatie: feedback vragen vraag actief wat bij kan dragen aan het leerproces (of wat belemmerend werkt)

onderleggers co-creatie duidelijke leerdoelen; deel deze met de leerling (indien mogelijk) en met diens systeem kijk vanuit het perspectief van de leerling (en systeem) gebruik de feedback leerkracht en leerling (systeem) zoveel mogelijk gelijkwaardige partners in het leerproces gebruik elkaars kwaliteiten

maak de bruikbaarheid simpel zorg dat het navigeren eenvoudig is werkzaamheid & doelmatigheid verbeteren door afstemmen met leerling controle door gebruiker: moment, tempo van leren & het kunnen onderbreken taken taal, content en instructie afgestemd op gebruiker hulp doelmatig en eenvoudig inrichten vraag & gebruik feedback van gebruiker