Samenvatting Book of lenses

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Het seminarie Waar ik aan denk? Jezus zei: Als je bidt, wees dan niet als de hypocrieten, die opstaan in de kerk en op de hoek van de straat, zodat iedereen.
n Leo presenteerd De voorstelling loopt vanzelf verder
“Het is allemaal toch maar gedoe”
Jezus vol liefde, U wilt ons leiden. Wij prijzen U als onze Heer
voor iedereen die van zijn hond houdt…
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Van uitleggen leer je het meest
2008 verdriet en geluk Zegt het vaarwel 2009 Lacht u toe kijk om maar ga toch verder Het verleden geeft u sterkte in de toekomst.
DE WERELD TRAPT EERDER IN EEN GROTE DAN IN EEN KLEINE LEUGEN…
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
De Franse President Jacques Chirac belt naar de Nederlandse Minister voor Buitenlandse Zaken Ben Bot en vraagt hem:
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
De pittige smaak van de uitverkiezing
Het is nooit te laat om te worden wie je had willen zijn.
Een moodboard?.
Wat maakt het leven zinvol?
Presentatie Informatica Pieterjan Nonneman Stelt ‘skaten’ voor.
Woord van Leven November 2009.
Indien je vóór mij zou sterven,
Zijn mensen vrij of is dat een illusie?
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Zou dat GOD… kunnen zijn?
Strelingen van het Leven.
Sommige dingen geloof je niet vooralleer je ze gezien hebt.
De visie is Jezus One for all.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Kennis - Intelligentie
Nummer een. Waarom gaat het toch altijd om wie het beste is Kijkt iedereen altijd naar nummer één Is er iets dat ik niet snap Is er iets dat ik soms mis.
Lagoonia.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Advent 2014 Logo school.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Ik doe mijn presentatie over…
Ik wou dat ik een vulkaan was, dan kon ik de hele dag roken en zou iedereen zeggen: "kijk hij werkt".
Wij hebben een hart voor iedereen
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Woordenschat groep 5, thema 6, les 2
Spreuken: De nederige wijze.
6 September 2012 Lotto Arena - Antwerpen. Wat zijn je verwachtingen vooraf? Wat is je ervaring geweest? ONDERZOEKSVRAGEN.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben.
Altijd online!.
Stage: Basisschool de Klingerberg
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Rouw & Verlies Les 3.
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
ono počínatzahrátkošile (het inspeelshirt)
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Wat zijn verwijswoorden en hoe gebruik je die?
Pedagogische theorieën
Evangelische Baptistengemeente Tilburg DE BASIS Van ons geloof n.a.v. 1 Pet. 1: januari 2016 R.Rausch © Deel 2 van een serie over 1 Petrus ‘Geliefde.
Methodiek: Plancyclus
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Verschillende rollen en stijlen
Diverse spreuken en gezegde`s
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Transcript van de presentatie:

Samenvatting Book of lenses Hoofdstuk 20 en 21

Hoofdstuk 20: Esthetiek Sommige mensen geloven dat het niet echt nuttig is om een artiest bij het game design proces te betrekken tot het bijna compleet is. Niets is echter minder waar. Concept arists kunnen alle ideën snel weergeven, verduidelijken en mogelijk de zwakke punten van het design te boven halen.

Wat kan concept art nog meer te boven halen? Het idee dat je hebt in een design document verduidelijken (enkel tekst is saai) De kijken in je wereld halen, ze enthousiast maken en ze mee willen laten werken aan dit game, om je visie realiteit te maken. Ervoor zorgen dat je goede sponsors binnen kan halen.

Wat men vaak vergeet bij esthetiek Audio. Dit komt heel begrijpelijk niet meteen op bij het proces van het maken van een game, maar audio is een zeer krachtig en aldus belangrijk iets om te gebruiken. Vanzelfsprekend zou je het ooit wel gebruiken, maar niet nadat je game klaar zou zijn, toch? Wel, als je het al eerder klaar hebt kan het handig zijn om ook dit te laten horen in de eerste presentatie en het voorleggen van het design Document, daar het de luisteraar NOG meer in je wereld haalt.

Toegepast op een game: Final Fantasy XIII Een van DE grote namen in de game industrie. Wie heeft er nog nooit vaag van final fantasy gehoord? Niet veel mensen alleszins. Altijd al heeft square enix goede characters hoog in het vaandel gesteld, en bij FF XIII is dit niet anders. De concept art voor de omgevingen en de characters is overweldigend, en leid ons echt in in de wereld van de zoveelste final fantasy.

Final Fantasy XIII: Audio? Hoewel final fantasy een streling is voor het oog van iedereen die niet ziek word van een manga achtige stijl, is het game niets zonder diens audio. Epishe gevechten zouden niets zijn zonder de bloedstollende muziek in de achtergrond en de nagenoeg realistishe geluidseffecten tijdens gevechten. Ook cutscenes vrdienen hun epishe muziek p de achtergrond die de hele game een groter gevoel doen hebben.

Hoofdstuk 21: Andere spelers Mensen zijn sociale wezens. Niemand zegt op zijn sterfbed ik wou dat ik meer alleen was geweest. Maar waarom spelen we liever samen? Enkele bekende woorden; Competitie Samenwerking Samenkomen De ander ontdekken Onszelf verkennen

Toegepast op een multiplayer game: TF2 In Team fortress 2 is het zeer makkelijk om deze voorbeelden e duiden. Competitie; rood vs blauw, elk team probeert om een bepaald doel goed uit te voeren om de ander te bewijzen dat zij beter zijn. Collaboratie: wie zou er winnen als iedereen gewoon wat rondliep en random begon aan te vallen? Samen kan je meer impact hebben op de ander, en aldus collaboratief spel.

Toegepast op een multiplayer game; TF2 Meeting up: niets is zo fijn om samen met anderen te spelen, die je kent. En om eens gewool wat lol te hebben tijdens een spel. Dit leid ons dan naar: Exploring our friends: tijdens het spelen van characters begint iedereen een bepaalde eigenheid en stijl van spelen te vertonen, die je dan als ander persoon kan observeren en hierop inspelen. Exploring ourselves: in het begin ben je nog vrij skil less, maar het doel is in het begin al om zo snel mogelijk alle mogelijke skills te veroveren en als mogelijk beter te worden dan je ooit was, steeds verder.