Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Advertisements

Info avond Voortgezet Onderwijs EN WAT NU ????? EN WAT NU ????? Basisschool De Stokland
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
R.K. Jenaplanschool De Oostpoort
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Informatie avond Groep 4\5
Pastoraal op school.
Informatieavond groep
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Piramide Welkom in de taalklas De VVE- methode.
LOT OP REIS.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
WELKOM.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Visie: rapport en portfolio
Onderwijs op de Masten in
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Een kijkje in de keuken…..
Wat is een IKC? Samenhangende voorziening met onderwijs, opvang en zorg voor kinderen en heeft de volgende kenmerken: Eén visie Het kind van 0-12 jaar.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
De Sint-Gillisschool “Ieder kind zijn eigenheid”.
Voorlichting sectorkeuze Mavo 2 M. Memelink
Evaluatie pilots (inrichtingsfase)
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
Beeldmeditatie Toon een beeld zonder voorafgaande of begeleidende commentaar Wat zie je? Wat zie je erin? Uitwisseling, geen discussie.
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
Het Voortgezet Onderwijs
Informatieavond groep
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Groep 1 en 2 In de kleutergroepen worden in januari en juni LVS CITO taal en rekenen afgenomen.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom bij Cassiopeia, Cepheus en ANdromeda.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Leerlingzorg op Zorgvliet Bianca Meijer intern begeleider
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
Welkom in groep 6D.
Pedagogische theorieën
Samen de krimp te lijf! Blijvend goed onderwijs in Drachtstercompagnie
WELKOM OP DE VOORLICHTINGSAVOND Speciale klassen en begeleiding op de Guido de Brès.
Voortgezet onderwijs HELMOND
Kennismakingsavond 8 september 2015 Welkom in groep 8.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Werken in jaar- en stamgroepen Inhoud Opbrengst driejarige stamgroep Belemmeringen driejarige stamgroep Hoe willen we het wel? Het rooster.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Informatieavond groep 8, Kees van den Groenendaal 8.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
De overstap van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs
Transcript van de presentatie:

Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal

De basisschool: overeenkomsten en verschillen Iedere basisschool heeft de wettelijke opdracht om het onderwijs zodanig te verzorgen dat de kinderen een optimale ontwikkeling doormaken, rekening houdend met hun capaciteiten Iedere school is vrij om te kiezen op welke wijze zij aan deze opdracht gestalte geeft. (visie) Dit uit zich in het schoolconcept.

Op welke gebieden wil de Gabriëlschool zich onderscheiden Op welke gebieden wil de Gabriëlschool zich onderscheiden? Het concept van de Gabriëlschool

Wat zegt een school de kinderen. Te denken zonder handen Wat zegt een school de kinderen? Te denken zonder handen? Te doen zonder hoofd? Te luisteren en niet te praten? Te begrijpen zonder zich te verwonderen? Wat zegt de Gabriëlschool? Dat spelen en werken, realiteit en fantasie, wetenschap en verbeelding, hemel en aarde, verstand en droom, bij elkaar horen!

Binnen ons onderwijs willen we een juiste balans brengen tussen de meer traditionele werkvormen en het ontdekkend en actief leren

onderbouw Thematische aanpak in een inspirerende leeromgeving Ontwikkelen van vaardigheden Thematische aanpak in een inspirerende leeromgeving Observeren Prikkelen tot ontwikkeling van de naaste zone Uitdagen Uitgaan van ontwikkelingsniveau Wat kan het kind al???

Cursorisch aanbod en thematisch aanbod Cursorisch (traditioneel) thematisch Basisvaardigheden Taal spelling/taalbeschouwing Rekenen Lezen technisch lezen Topo Oriëntatie op mens en wereld in samenhang Geografisch perspectief Historisch perspectief Natuurkundig perspectief Techniek

Leerlingzorg Coördinatie van de leerlingzorg door de intern begeleiders Monitoring van de leeropbrengsten Groeps- en leerlingbesprekingen Zorgteam Werken met groeps- en individuele handelingsplannen Eventuele inzet van remedial teaching Welbevinden van de leerling

Onderscheidend: Cultuurprofiel Ontwikkelen van talenten : Dans/muziek/drama/beeldend

Brede school BSO en TSO (= vrije tijd) Naschoolsaanbod met accent op Cultuur (toegankelijk voor alle kinderen) Aanbod vanuit de opvangorganisaties (Judo/Schilderen/muziek)

De gebouwen

Katholieke basisschool Uitdragen, voorleven van kernwaarden: Zorg voor elkaar Zorg voor het welzijn van de ander Besef van gemeenschapzin Respect voor de eigenheid van ieder kind

Hoe geven we hier vorm aan? Vieringen/Samen Aandacht voor het individu maar ook rekening houden met de belangen van de ander De keuzen die de school maakt in haar pedagogische en onderwijskundige opdracht Katecheselessen: Uitgaan van de dagelijkse ervaringen van kinderen aan de hand van thema’s zoals: Vriendschap, vertrouwen, geluk,verdriet,eenzaamheid: Bijbelverhalen (overdracht Christelijke cultuur) Aandacht voor de wijze waarop anderen hun geloof vorm geven. Symboliek (gedenkhoek)

Hoe kiest u uw basisschool? Bestudeer de schoolgids en/of het schoolplan Wat is de visie van de school en hoe wordt hier vorm aan gegeven Ga een gesprek aan met de directie Bezoek de school samen met uw kind en proef de sfeer Laat ook uw gevoel spreken

TOT SLOT Veel succes en wijsheid bij uw keuze voor een basisschool. Team Gabriëlschool