Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Nieuw Elan met een Inspirerend Toekomstbeeld
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Parker werkt samen met klanten om hun productiviteit en winstgevendheid te verhogen.
Macro-economisch klimaat voor groeibedrijven Reginald Vossen.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Machtige internationale bedrijven
Presentatie voor de Vlaamse Club Pattaya Op 1 februari 2012.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Aanzet tot strategisch denken
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Pieter-Jan Van Aeken Raf Willems Yovan de Coene
Inhoud Triodos Bank (kort) Raakvlakken met mijnbouw/goud
Internationalisering en het MKB EIM beleidscafé 18 juni 2009 Vereniging FME-CWM Micha van Lin Beleidsadviseur Internationaal Ondernemen en Financiering.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
NV Economische Impuls Zeeland Juniorkamer Bevelanden Dinsdag 12 november 2013 Dick ten Voorde.
Internationaal Ondernemen en het MKB: “Ver weg of dichtbij?” Nicolette Tiggeloove EIM Beleidscafé 18 juni 2009.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Professor ontmoet Professional1. VDL Groep Kracht door samenwerking.
Beleidsvoering naar groei
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
§ 5 JAPAN EN ANDERE TIJGERS
HOOFDSTUK 11 GLOBALISERING.
Begrippen kennen Collectieve sector = publieke sector
MEI Tsjechië en Slowakije Fonds Dec Detailsamenstelling TSJEC n Min 60% in aandelen uit Tsechische PX of Slovaakse SAX n Max 40% in Middelgrote.
Buitenlands Beleid - Beleidsbrief 2003 ontvangst federale stagiair-attachés 14 maart 2003.
Introductie van Duurzaamheid in HBO onderwijs Visie vanuit bedrijfsleven Drs. J.A. van der Schroeff Directeur Kennis en Kwaliteit Grontmij NV BZW werkgroep.
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Hartelijk welkom in Halle
Sociale innovatie Theo Vervoort, Coöperatie Cehave Landbouwbelang Arnhem, 28 augustus 2008.
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
Een perspectief voor Vlaanderen Aggiornamento Een perspectief voor Vlaanderen auteur functie datum Beter Engels of beter Nederlands in het hoger onderwijs.
Subsidie! Advieskans of vak apart?
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Healthcare Belgium VZW/ASBL - Stuiversstraat 8 Rue des Sols Brussels - Belgium T +32(0) F +32(0)
TransActie Netwerk Nederland …. traag betalende overheden en grote bedrijven worden een deugd voor het MKB bedrijfsleven.
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
Visie op Duurzaamheid  .
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Grontmij Duurzaam ontwerpen & realiseren. Wie we zijn | Grontmij Group 2  Derde grootste interdisciplinair advies- en ingenieursbureau in Europa  Voor.
Chris Anderon By Chris Anderson. Inhoud Introductie De industriële revolutie De nieuwe industriële revolutie 3D printers Niche markt Maker Community Van.
2 vwo Ontwikkeling, arm en rijk par 7- 8
Waarden & organisatiecultuur
Culturele verschillen in de zakenwereld tussen Polen en Vlaanderen Thomas Castrel, LEUVEN - 11/7/2014.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
1 Persconferentie - 28/06/2006 Lessen uit de internationalisering van de technologische industrie Klein binnenland heeft veel buitenland nodig.
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
5 jaar Vlaams Partnerschap Water voor Ontwikkeling Nieuwe initiatieven op stapel Frank Depoortere 28 oktober 2009.
24/06/ Vlaamse technologiebedrijven met buitenlandse filialen groeien sneller.
Algemene presentatie VDL Groep1. VDL Groep Kracht door samenwerking.
Haven van Antwerpen – Circulaire Economie. Langetermijnvisie 2.
3.1 PRODUCTIE.
23 maart 2017 profilering.
Welkom Havo 5..
1. Wat is economische groei?
Welkom Havo 5..
Internationalisering
Starten met Internationaal Ondernemen
Nederland en de rest van de wereld
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Internationale marketing Twiggy Van Elven Bronnen: Wereldwijs (september 2010) Websites: Wikipedia, Duvel Moortgat, F.I.T.,….

 ID  Geschiedenis  Merkenportefeuille  Exportmarkten  Troeven v/d export  Minpunten v/d export  Leeuw v/d Export  F.I.T.  Ambities, toekomst, plannen  Duurzaam, ethisch ondernemen  Tips  Eigen mening

 Bedrijf: Duvel Moortgat NV  Aantal medewerkers: 585  Omzet in 2009: € 113 miljoen (45% hier- van gerealiseerd in buitenland)  Eigen vestigingen: België, Nederland, Frankrijk, VK, VS, China en Tsjechië

 Productievestigingen: België, VS en Tsjechië  Aanwezig in: 72 landen  Productievolume: bijna hectoliter speciaalbier/jaar

1871: Boerderij gecombineerd met brouwerij Zomer: grondstoffen kweken Winter: bier brouwen en met paarden vervoeren naar klant. 1917:ontstaan van Victory Ale. Naar vb van Engelse ale bieren (gekend door Engelse soldaten WOI ).

1926:Victory Ale Duvel Jaren ‘60:ontwerp Duvel glas.’D’ zorgt voor de tornado en onder- steunt de schuimkraag. Groot succes!!

Eind j ‘90:diversifiëren in merkenport- folio : MAAR: KWALITEIT blijft hoogste doel! 2007:Prijs: Leeuw van Export!

Juni 1999: introductie op de Brusselse Euronextbeurs

Kwaliteit ipv kwantiteit!

Vedett is hét cultbier in België. Vedett is alternatief, niet al te ernstig, en combineert retro en modern met design.

Authentieke bier van de benedictijner monniken. Een belangrijk deel van de winst die door de bieren van Maredsous gegenereerd wordt gaat naar goede doelen.

Oudere bieren worden vermengd met jongere, frissere en zoetere bieren om de smaak te vernieuwen: Liefmans

….brouwen van speciale hoge kwaliteitsbieren.

Tsjechische brouwerij Bernard, een belangrijke nichespeler op het vlak van premium pilsbieren.

Een klassieker... verbonden met Antwerpen zoals de haven, de zoo, diamant en mode.

Nederland, Frankrijk, VK en VS. Duvel Moortgat NV CEO Michel Moortgat Duvel Moortgat NV COO Daniel Krug VS Dochterond. GM VK Dochterond GM Frankrijk Dochter Ond. GM Nederl Dochterond GM + Geogr. Ligging + Begrijpbare taal en cultuur + Mature markt met hoge bierconsumptie kwaliteit boven kwantiteit!!

MAAR OOK: China en andere emerging markets… (industrialiserende industrie/econ)

Kwaliteit: investeren in medewerkers & state of the art- technologie.

 Logo maakt het moeilijker: vb: Syrië met sterren  Andere reglementering: VS: alcoholgehalte vermelden: vooraan vs achteraan Export maakt voorraadbeheer en productie complex. Zoeken naar praktisch werkbare alternatieven.

Flanders Investment & Trade Jaarlijks sterkste uitvoerprestaties benadrukken 2 categoriën: meer en minder dan 50 medewerkers

Vlaamse overheid investeert in internat. Ondernemen via F.I.T. Opdracht F.I.T.:  bevorderen intern. Ondernemerschap van Vlaamse bedrijven, vrnl. de KMO’s  Buitenlandse investeringen aantrekken naar Vl.  Intern. ondernemerschap stimuleren met oog voor duurzaamheid en ethiek  een uitmuntende dienstverlening aanbieden

Verschillende projecten: * mbt milieu: afvalbeperken, groene stroom,… * mbt maatschappij: Via Maredsous wordt geld gedoneerd aan goede doelen, …

 50% omzet uit buitenland  Gestage groei in binnen- en buitenland laten doorgaan  Leidende positie bekleden ivm premiummerken en speciaalbieren  Nieuwe markten aanboren

 Bestaande markten: actief verder werken portfolio uitbreiden: fruitbieren, Maredsous,…

 Prioriteiten vastleggen.  Proactief werken en prospecteren:  Buitenlandse contacten persoonlijk begroeten, nodige aandacht geven, opvolgen  Deelnemen aan regionale acties  Informatie opvragen bij F.I.T. ivm interessante contacten.

Dynamisch, Overnames: met respect voor eigenheid van ‘product’ en visie. Kwantiteit niet laten primeren (niet overal aanwezig willen zijn) boven kwaliteit. Belang van ‘juiste markt’.

Nog vragen?