HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG INFORMATIEAVOND
HERINRICHTING MOLENSTRAAT / MULDERSWEG Even voorstellen: Rob Gaveel: Afdelingshoofd R en B Frans Hendrickx: Projectleider realisatie Nicole Oosterbeek: Milieukundig medewerkster Anke Luckman: Verkeerskundige Jeroen Klerks: Ontwerper Openbare Ruimte
VERLOOP VAN DE AVOND pauze Herinrichting Molenstraat - Muldersweg OPENING + VOORWOORD: Rob Gaveel. PROJECT TOELICHTING: Frans Hendrickx ONTWERP KADERS: Anke Luckman TOELICHTING ONTWERP: Jeroen Klerks. pauze RIOLERING: Frans Hendrickx PLANNING: Frans Hendrickx VRAGEN/ DISCUSSIE .
TOELICHTING PROJECT Frans Hendrickx: Projectleider
Waarom Herinrichting? Asfaltverharding is versleten Verlichtingsmasten zijn slecht Openbaar groen is redelijk, enkele bomen versleten Verkeersoverlast door laden/lossen, parkeren en druk kruispunt Groeneweg Overlast van geluid =>Dit alles maakt dat belevingswaarde matig is
Inspraakprocedure Gekozen voor het reguliere inspraaktraject vanwege de huidige en toekomstige ontsluitingsfunctie van deze weg Informatieavond: 12 mei 2014 Daarna schetsontwerp 4 weken ter inzage (t/m 9 juni 2014) t/m 9 juni 2014 is er de mogelijkheid om evt. zienswijze (schriftelijk) in te dienen. Daarna afweging zienswijzes en opstellen definitief ontwerp en vaststelling definitief ontwerp (door college)
Ontwerp kaders Anke Luckman : verkeerskundige
Ontwerpkaders Gemeentelijk Verkeer en Vervoersplan Duurzaam Veilige weginrichting Herkenbaarheid en passend bij de functie Wegsoorten (ontsluiten / verblijven) Landelijke richtlijnen van weginrichting Maatvoering Voorziening voor voetgangers en fietsers Snelheidsremmers Lokale verkeerskundige uitgangspunten Parkeervoorzieningen behouden / logisch plaatsen
Herwaardering Muldersweg – Molenstraat Inventarisatie gebruik Intensiteit en verkeersstromen Leefbaarheid (meldingen en overlast) Veiligheid Inventarisatie functie Wonen, parkeren, oversteken, uitritten, laden en lossen Relatie centrum Verblijven staat centraal, dus 30 km/h en andere weginrichting
Kruispunt Groeneweg en parkeerterrein Nu ontstaan er opstoppingen door de uitrit van Plein1803 Onderzoek naar de verkeerssituatie en verkeersstromen Toegang tot het parkeerterrein wordt verplaatst
ONTWERPTOELICHTING RIOOL UITSTRALING BOMEN SCHETS ONTWERP BEWONERS VERKEER RIOOL BEWONERS UITSTRALING BOMEN SCHETS ONTWERP LEEFBAARHEID Jeroen Klerks: Ontwerper
HET ONTWERP Leefbaar centrum veiligheid verkeer verkeer groen
planbegrenzing
KNELPUNTEN GEBRUIK OVERSTEEKBAARHED GEHELE WEG AFSNIJDEN BOCHT DOOR VRACHTWAGENS OVERSTEEKBAARHED GEHELE WEG DRUKTE BIJ UITRIT PARKEERPLAATS SMALLE PARKEERVAKKEN RIJBAAN DICHT LANGS WONINGEN KNIK IN DE RIJBAAN AFSNIJDEN BOCHT DOOR VRACHTWAGENS LADEN EN LOSSEN VRACHTWAGENS
KNELPUNTEN ESTHETISCH VERSLETEN BOMEN GEVEL GEBOUW GROENER EENHEID IN BOMENSRUCTUUR MOLEN PROMINENTERE PLEK IN STRAAT FRAAIERE ENREE CENTRUM VAN GOIRLE
Te handhaven boomstructuur Versleten boom Te handhaven boomstructuur
HET ONTWERP
HET ONTWERP ENTREE VAN HET CENTRUM ZANDKLEURIGE BESTRATING TROTTOIR AFSCHERMEN MET HAGEN EN LEILINDES ZANDKLEURIGE BESTRATING HELE WEGVLAK OP PLATEAU VEILIGER TROTTOIR LAAD-LOSPLAATS BEHOUD PARKEERVAKKEN
NIEUWE INRIT PARKEERPLAATS HET ONTWERP NIEUWE INRIT PARKEERPLAATS NIEUWE ENTREE ROND DE PARKEERPLAATS UITGANG NIEUWE CONTAINEROPSTELPLAATS INVALIDE PARKEREN
HET ONTWERP MULDERSWEG BREDERE PARKEERPLAATSEN VERBETERING BUSHALTE OVERSTEEKPLAATS MARKERING IN BOCHT VERBETERING BUSHALTE BREDERE PARKEERPLAATSEN SUGGESTIESTROKEN STERKERE GROENSTRUCTUUR RIJBAAN VERSMALLING Tbv parkeren
HET ONTWERP KNIK ER UIT MARKERING IN BOCHT EENHEID IN GROENSTRUCTUUR HANDHAVEN PARKEREN
De vraag…. Snelheid door lange rechtstand…. Theoretisch is een plateau gewenst
De vraag…. Voordelen: Minder snelheid Betere oversteekbaarheid Beter uitrijden uitrit Optie 1; plateau (busvriendelijke drempel) Nadelen: Geluid Optie 2; geen voorziening
HET ONTWERP
HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG Foto’s huidige inrichting
HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG Foto’s huidige inrichting
HERINRICHTING MOLENSTRAAT/ MULDERSWEG Foto’s huidige inrichting
Algemene ontwerpvoorstellen De verlichting: Lichtmasten 8 meter hoog Duurzame LED verlichting LIBRA 2565 24 LED LED verlichting
Algemene ontwerpvoorstellen Materiaal: Elementen verharding : betonsteen Geluid reducerende stenen. Natuursteen deklaag, kleur: roodbruin, rood en zandkleurig.
Herplaatsen bomen ( 9 bomen en 16 leibomen) Bestaande bomen Te kappen bomen (10) Herplaatsen bomen ( 9 bomen en 16 leibomen)
OVERLEG / PAUZE
RIOLERING Riolering is nog in redelijke conditie (enkele matige schadebeelden, zoals scheuren). Riolering wordt plaatselijk gerepareerd d.m.v. een reparatietechniek van binnenuit. Waar nodig worden aansluitingen vernieuwd. Er komt geen apart regenwaterriool.
De heer Frans Hendrickx: PLANNING PROJECT De heer Frans Hendrickx: Projectleider
PLANNING: voorbereiding Informatieavond: 12 mei 2014 Ter inzage plan: vanaf 12 mei t/m 9 juni 2014 Indienen zienswijzen: vanaf 12 mei t/m 9 juni 2014 Beoordeling zienswijzen: 10 juni t/m 16 juni 2014 Opstellen definitief ontwerp (DO): 17 juni t/m 23 juni 2014 Vaststellen DO door college: eerste week juli 2014 DO ter inzage tweede week juli 2014
PLANNING: bestek en aanbesteding Bestek voorbereiding Medio juni / juli 2014 Aanbesteding Aug. / sept. 2014 Start uitvoering Okt. 2014 tot ? Uitvoering gefaseerd i.v.m. bereikbaarheid winkels gedurende de feestmaanden
Vragen opmerkingen
HET ONTWERP
HET ONTWERP
HET ONTWERP
BEDANKT