CONTENT MARKETING: reality or hype Patrick Van Waeyenberge.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Chris Thoen, Informatica
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Marketingcommunicatiemix
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
CBS & Statistiekrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Sociaal en coöperatief ondernemen in de Social Profit: kansen en 4 maart 2013.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
Ontwikkelingsimpact bij FMO Nanno Kleiterp – CEO van FMO, de Nederlandse Ontwikkelingsbank 13 december 2010.
CROWDFUNDINGSACTIE CD productie Willow Mae Stichting SETH music & theatre entertainment.
- - - Social Media.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Financiering Creatieve Industrie
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Social Media Audit.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
WELKOM Matthijs van Hest Student Hogeschool van Amsterdam (HvA) Technische Informatica (TI) jaar
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
Succesvol bloggen!? 13 juni 2013 Sander Willems communicatiemanager Nieuwe Media.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Inbound Marketing Plan
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.
Introductie JOGG (Loek Leenen)
Social Networking Abdullah Yilmaz Een korte historie Uitgevonden door Marc Zuckerberg Was alleen voor Harvard-studenten normaal Augustus 2005: Facebook.com.
Loyaliteit begint met een warm welkom
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Ambassadeurs 27 november 2014 Agenda Mededelingen Bijeenkomst december 2015 Inventarisatie De Bono’s Inge-Jolijn De Oude Kerk OR nieuwe stijl (Marjan)
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Komen ze naar Nederland, dan gaan ze eerst naar holland.com! Want dat is dé site met actuele informatie over Nederland. Niet voor niets kijken jaarlijks.
Lokale media in de dynamiek van technologie en markt Paul Rutten Universiteit Antwerpen Paul Rutten Onderzoek Presentatie voor Gemeenteraad Dordrecht Dinsdag.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
CROWDFUNDING - AKTIVITEITEN NIEUWBOUWPLAN KLEEDKAMERS
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Marketingplan.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Presentatie van ondernemingsplan
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

CONTENT MARKETING: reality or hype Patrick Van Waeyenberge

Primeur op #smdayBE Patrick Van Waeyenberge

De Standaard – 18/10/2013

Gratis Nieuwssite Patrick Van Waeyenberge

Omgevingsfactoren Nieuwsmarkt: -> printmedia hebben het moeilijk -> hoe maken we van betalende krantenlezer een betalende surfer

Omgevingsfactoren Journalistiek is aan het veranderen: -> Quality vs Popular -> Distributiemodel -> Technologische component -> 1 richting vs 2 richting

Omgevingsfactoren Nieuwe concurrenten op de markt: -> Niet enkel andere nieuwssites -> Games / Social media John Peretti, CEO Buzzfeed: “my bored at work network”

Nieuwssite voor de Social Age Patrick Van Waeyenberge

Nieuwssite voor de social age 1. Mee met de actualiteit, maar…. niet ieder nieuwsfeit 2. Mix tussen nieuws & entertainment 3. Jong & rebels, maar … toch breed publiek 4. Interactief met de gebruikers

Nieuwssite voor de social age Marketing gebaseerd op 2 elementen: 1) Content zo geschreven dat mensen het ook willen delen 2) Interactiviteit is key en die willen we stimuleren.

Nieuwssite voor de social age GAMIFICATION Verschillende statussen: 1. Als user 2. Als contributor Gamification

Naast de meer ‘klassieke’ marketing: Nieuwsbrieven Twitter / Facebook / … Nieuwssite voor de social age

Social component volledig doortrekken • Op vlak van Journalistiek • Op vlak van Marketing • Op vlak van Advertising Nieuwssite voor de social age

Advertising: Surfer meer en meer last van irriterende banners Op korte termijn: banner behouden, maar beperkt in formaten (geen splash, geen HPTO, geen overlayers, ….) Nieuwssite voor de social age

Focus bij advertising: 1) Social Advertising 2) Sponsoring & creatieve acties Nieuwssite voor de social age

Different ad- positions Nieuwssite voor de social age

Nieuwssite voor de social age – Social Advertising

Facebook Box Advertiser Twitter Box Advertiser Branded content made for Advertiser Nieuwssite voor de social age

Focus bij advertising: 1) Social Advertising 2) Sponsoring & creatieve acties Nieuwssite voor de social age

Nieuwssite voor de social age – sponsoring & creatieve acties

En tenslotte  Als…. je social bent op het vlak van • Journalistiek • Marketing • Advertising …… Nieuwssite voor de social age

…. je dit ook zijn op het vlak van ownership. Vandaar dat we in crowdfunding gaan. Niet alleen voor de financiële investering, maar vooral omdat we ambassadeurs voor onze nieuwe Nieuwssite willen! Nieuwssite voor de social age

Nieuwssite voor de Social Age Patrick Van Timings: 12 november - Persconferentie Vanaf 18 november - Commerciële presentaties Medio-eind december - Live