De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:"— Transcript van de presentatie:

1

2 Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Communicatie: Promotie die focust op koopzondag zelf. Verwarring over data koopzondagen: duidelijke agenda nodig. Animatie: Zowel animatie dat de handel favoriseert. MAAR ook: kwalitatieve animatie dat volk in het algemeen trekt. Stad zo toegankelijk mogelijk maken: parkeren faciliteren. Onderlinge participatie: Koopzondagen slagen pas als iedereen mee doet.

3 Bevraging handelaars:
Welke koopzondagen krijgen de voorkeur indien de handelaars zelf mogen kiezen? De keuze is: Maart Oktober December

4

5 Communicatie PUBLIREPORTAGE: over Kortrijkse winkels en koopzondagen.
Uitzending weekend voorafgaand op de koopzondag en weekend van koopzondag. TV SPOTS WTV: UITZENDING : over Kortrijkse winkels en koopzondagen. De volledige week voor de Superkoopzondag t.e.m. zondag 17u00. Communicatie Noord Frankrijk: La voix du Nord & Nord Eclair: Grootste afzet regio Rijsel. Publicatie: week voor Koopzondag. Extra publicaties via K.

6 Radio 2 West-Vlaanderen: Reclamespot de week voor de koopzondag.
Uitzending op momenten met hoogste bereik. (tussen 7.30 en 09u00 en vanaf 16u00) Lokale pers/Promotie: De Zondag: weekend voor koopzondag publicatie. De Koopzondag zelf GROTE reportage. Streekkrant Waregem & Kortrijk: Publicatie week voor koopzondag. Baanborden. Aantal van Super Shopping. Dynamische Mobimaborden in de K (vanaf februari). Sociale media Alle kanalen Stad Kortrijk: Facebook, twitter, filmpjes ,… . We laten gek filmpje viraal gaan (in twee talen); zie likes Stad Kortrijk. Alle kanalen K: Facebook, twitter én digitale borden.

7 Commerciële actie Acties die aanmoedigen tot kopen op de koopzondag
Elke koopzondag valt er € euro te winnen. Vanaf 125€ aankoop krijgen de klanten een kaart met een waarde van 40€. 500 bonnen (per koopzondag). Te winnen bedrag moet dezelfde dag nog gespendeerd worden bij Kortrijkse handelaars. Fondsen worden aangebracht door sponsorwerving niet door de handelaars zelf. De Kortrijkse cadeaubon/bankkaart wordt dus gepersonaliseerd en geldt slechts die ene zondag.

8 Commerciële actie in cijfers
euro (aangebracht door sponsors). 500 bonnen (ter waarde van 40 euro). 125 euro minimum uitgave consument. 125 x 500 = euro euro = euro verzekerde omzet voor de Kortrijkse handelaars. (investering van euro wordt minimum omzet per koopzondag)

9 Animatie Animatie voor de kinderen: Kortrijk Kinderland (Kinderrijk).
Openlucht/of overdekt kinderwereld met tal van animatie en beleving cfr Smäland Ikea. Kinderen worden door hun ouders afgezet in een veilige maar leuke omgeving. Zo kunnen de ouders op hun gemak genieten van het shoppen.

10 Mobiliteit Ondergronds/Bovengronds parkeren is gratis op de koopzondag. Gratis parkeren in alle Parko-parkings. (slagbomen open) Manier om ondergronds parkeren te promoten. Stimulans voor kopers om naar het centrum te trekken. Fietsen en voetgangers (Noord-zuid as van het centrum. Tussen Budastraat en Vlasmarkt) Attentie voor wie met de fiets komt: Gratis Onderhoud fiets. Per koopzondag één gratis elektrische fiets te winnen. Openbaar vervoer Stimuleren Park&Ride: Om de 15 minuten pendelbussen van Expo naar Station.


Download ppt "Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:"

Verwante presentaties


Ads door Google