Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Niets is onrechtvaardiger dan de gelijke behandeling van ongelijken (G
Advertisements

De Ark volop in beweging!
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Het LWOO op de HJZ Doelstelling Inrichting onderwijs
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Informatieavond Leerlingenzorg.
HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Wat weet de leerkracht van uw kind?
voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
De Van Damschool in ontwikkeling
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Bijeenkomst 26 mei 2011 avondbijeenkomst. Verleden  Materialen dekten niet de gevraagde leerstof  Nieuwe inzichten over de opbrengsten van de montessorimaterialen.
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
Op de informatieavond Afstemming(HGM) Wereld in Getallen Alpe DuZes Welkom.
Welkom.
Infoavond september. Uurverdeling  maandag: juf Gemma 1u l.o.  dinsdag: juf Isabelle 1u levensbeschouwelijke vakken  woensdag: juf Isabelle 25 min.
Begeleiding van kinderen met zorg
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Onderwijsinspectie zegt: “als een school systematisch en doelgericht werkt aan het maximaliseren van de prestaties van haar leerlingen.
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Tuinstad 3 maart 2009 Informatieavond 3 maart. tuinstad 3 maart 2009 Visie De ideeën van Maria Montessori, vertaald in een eigentijds concept. Veilig.
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Kleine school met eigen karakter Welkom 19 september 2011 leerjaar 1.
Begeleiding & Zorg op het Heerbeeck College
Pilot Multidisciplinair Zorgteam in school (MZT) HGW - HGI (handelingsgericht werken - handelingsgericht indiceren) Doel:
Van harte welkom namens
Verlengde Instructie Groepen 3.
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Zorgteam: juf Inge, juf Rita, juf Martine, juf Kristien, juf Heidi.
Actieonderzoek instructietafel.
Handelingsgericht Werken
Basisschool ‘t Heuvelke
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
PASSEND ONDERWIJS Wat is er veranderd sinds vorig jaar?
Algemene info Met de invoering van passend onderwijs is de leerlinggebonden financiering (LGF) per beëindigd. De overheid heeft een fasering.
Zorgavond Mariaschool. Inhoud: voorstellen doel / omschrijving / taken intern begeleiders leerlingvolgsysteem zorgstructuur leesproblemen/dyslexie (hoog)begaafdheid.
Zorgstructuur Mariaschool
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Studiereis Finland. Dagblad Trouw, onderwijssysteem.
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
Een prachtige kans voor uw kinderen
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Informatieavond cluster 7 en 8. Algemene informatie groep 7 en 8 Informatie Voortgezet Onderwijs.
Informatieavond Groep 1/2 D.
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
welkom in de kleutergroep
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Leer kracht Workshop over competenties van
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Het advies is leidend, het VO plaatst.
Welkom.
SOM, Facebook, Mail, IdealNet PTA en examenreglement
PILOT HG MDO bovenschoolse pool: LOKET schoolniveau
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
AB wat kan je er mee?.
Hoe volgen wij onze kinderen?
Dyslexiebeleid Open Huis.
WELKOM Mezelf voorstellen.
Transcript van de presentatie:

Zorg voor alle kinderen.

Hoe ontwikkelt het kind zich?

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren:

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team - gesprekken met ouders

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team - gesprekken met ouders Specifieke hulp:

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team - gesprekken met ouders Specifieke hulp: - pre-teaching

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team - gesprekken met ouders Specifieke hulp: - pre-teaching - rt in de klas (à la mi)

Zorg voor alle kinderen. Hoe ontwikkelt het kind zich? Signaleren: - observeren - toetsen / LVS - leerlingbespreking in team - groepsbespreking in team - gesprekken met ouders Specifieke hulp: - pre-teaching - rt in de klas (à la mi) - rt buiten de klas (à la mi)

Zorg voor alle kinderen.

Soms te weinig mogelijkheden:

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. (Leerlinggebonden financiering)

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol?

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol? -criteria steeds strenger

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol? -criteria steeds strenger De inzet van LGF.

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol? -criteria steeds strenger De inzet van LGF. -AB hulp voor ouders en leerkracht

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol? -criteria steeds strenger De inzet van LGF. -AB hulp voor ouders en leerkracht -extra formatie (individueel, groepjes, in klas)

Zorg voor alle kinderen. Soms te weinig mogelijkheden: -te weinig tijd -te weinig materialen Dan mogelijk een LGF aanvragen. -te succesvol? -criteria steeds strenger De inzet van LGF. -AB hulp voor ouders en leerkracht -extra formatie (individueel, groepjes, in klas) -materiaal (spelmateriaal, boeken, software, etc.)

Zorg voor alle kinderen.

Waar komen de LGF-ers vandaan?

Zorg voor alle kinderen. Waar komen de LGF-ers vandaan? Conclusie: - LGF kost extra tijd: organisatie, nascholing - LGF biedt kansen voor leerling, ouder, leerkracht en school en school