Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verzorging derde graad
Advertisements

Adviesgroep Personenzorg
Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Informatieavond personenzorg
een didactiek voor opleiden op school
OH -C3 logistiek medewerker in de voedingsdienst DPB december 2012.
Memo overleg coördinatoren VZ
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Informatieavond Petrus en Paulusschool
VTB Technasium Vakcollege
2de graad.
AD6 in leerplan verzorging
Kinderzorg 16 Januari 2014.
Directievergadering personenzorg
16 Januari 2014 Verslag in Groen
Agenda Servicedocument: verschillende kaders
Thuis- en bejaardenzorg/zk
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Vernieuwing verzorging
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8
31 januari 2014 Verslag in groen
Geïntegreerd werken in VZ Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 15, 27, 32, 37, 38, 56, 69, 78 … 1.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
OH en OA verslag juni 2014.
Leerplantoelichting thuis- en bejaardenzorg/zorgkundige
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Handelingsplannen.
Leerplantoelichting derde graad verzorging
Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
OH en OA November AGENDA 1 Opvolging vorig verslag 2 Uw vragen 3 Verslag van overleg in verband met dienstencheque sector 4 Criteria in functie.
LEERPLANTOELICHTING ORGANISATIEHULP ORGANISATIE-ASSISTENTIE
Leerplantoelichting thuis- en bejaardenzorg/zorgkundige
Netwerk Thuis- en bejaardenzorg / zorgkundige
Leerplantoelichting derde graad verzorging Katholiek Onderwijs Vlaanderen West Vlaanderen.
Leerplantoelichting Tweede graad verzorging voeding
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Titel samenkomst 14 januari 2016
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Een korte versie van de ppt. studiedag januari 2016.
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Januari 2016 Gent – Hasselt.
UITGANGSPUNT.
vakdidactiek pedagogiek
Coördinatoren VV 14 januari 2016 VERSLAG. 2 AGENDA 1 Participerende activiteiten (vraag Ruiselede) 2 Reflectiegesprekken (vraag Oostende) 3 Leerplandoel.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
Coördinatoren VV 14 januari 2016 VERSLAG.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Coördinatoren OH-OA verslag 3 februari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
UITGANGSPUNT.
Kwaliteitszorg Les 4.
Agressie op de werkvloer
BOM-model PV 25/03/2014.
Transcript van de presentatie:

Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1

Wat leren lln in OH? • Leerlingen worden competent in het kwaliteitsbewust (AD 1) werken als logistiek assistent (AD 4) in ziekenhuizen en/of andere zorginstellingen (C 1) met aandacht voor communicatie (AD 2) en werken in team en organisatie (AD 3)! 2

Groei van leren in de les naar leren op stage (SD p 22 en 23-vb) • Lerarenteam begeleidt transfer in 4 fasen en en biedt groei van werken onder directe begeleiding naar werken onder verwijderd toezicht! • Les = • fase 1: aanleren en inoefenen van LPD (en onderliggende doelen) • fase 2: observeren en ervaren van samenhang tss LPD uit AD’s en C • inoefenen van het handelen vanuit samenhang • Stage = • fase 3: observeren en ervaren van het geleerde mbt LPD naar concrete stagesituatie/gebruiker toe • toepassen van het geleerde … • fase 4: observeren en handelen vanuit de samenhang tss LPD, AD’s en C in concrete stagesituatie/gebruiker • handelen vanuit het geleerde in samenhang tss … • En zo steeds verder … opnieuw doorlopen van de hele cyclus, zie werkwoorden LPD’s en respecteer de context!! 3

voorbeeld 4

Geïntegreerd werken tijdens lessen op school Vereiste leerplan zie p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … leerplanrealisatie of bewijzen moeten voorgelegd kunnen worden aan bv inspectie Waarom? • Samenhang tss AD’s en C’s ervaren om te kunnen handelen vanuit totaalvisie • Samenhang tss lessen en stage Wat? • Geïntegreerde opdrachten in de lessen • Geïntegreerde opdrachten naar het werkveld toe • Voorbereiden en bespreken stage en stageopdrachten • Bespreken van stage ervaringen 5

Geïntegreerde opdrachten Opmaken van geïntegreerde opdrachten in de lessen - Zie p 24 en 25 in servicedocument Werkvormen In de lessen -Casussen, situatieschetsen met denk- en doe opdrachten -Simulatieoefeningen -Rollenspelen In de lessen, stage, werkveld -Projecten -Observatieopdrachten -Stageopdrachten 6

voorbeelden 7