De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Optimale omgeving voor Projectmatig werken

Verwante presentaties


Presentatie over: "Optimale omgeving voor Projectmatig werken"— Transcript van de presentatie:

1 Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier

2 Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier EEN EENZIJDIGE KIJK OP PROJECTMATIG WERKEN

3 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

4 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

5 Leerplannen Vorige situatie Lineair leerplan

6 3de graad BSO Ruwbouw Opleidingsprofiel ingedeeld in vakken
5BRB 6BRB Technisch Tekenen Techn. Constructie Techn. Kostprijsberekening 1 Techn. Materialenleer 1  Techn. Planning en Organisatie 1 Techn. Topografie 1 Sterkteleer – Betonbouw 1 1 Toegepaste Informatica 1 1 Toegepaste Elektriciteit 1  Bedrijfsbeheer 1 Praktijk Bouw Opleidingsprofiel ingedeeld in vakken Vakken liepen dikwijls naast elkaar Weinig samenhang tussen PV en TV, AV Professionals per vak

7 Leerplannen Huidige situatie Projectmatig leerplan

8 3de graad BSO Ruwbouw Geen opsplitsing in vakken
5BRB 6BRB Realisatietechnieken bouw voorkennis en voorbereiding uitvoering (praktijk bouw) Toegepaste mechanica en elektriciteit 2 Bedrijfsbeheer 1 Geen opsplitsing in vakken Schooljaar indelen in projecten Grote samenhang tussen PV en TV, AV Professionals per project

9 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

10 2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Minder overleg (enkel binnen de graad) Moet alle vakgebieden beheersen (bevoegdheden) Grote verantwoordelijkheid t.o.v. de klasgroep Probleem van conflicten met de groep Vervanging bij afwezigheid leerkracht Resturen (opdrachtbreuk)

11 2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Aanwervingcriteria nieuwe leerkrachten Polyvalente leerkrachten Coach Moeilijke instap

12 2. Roostering en opdracht
Streven naar één leerkracht per klasgroep Aanwervingcriteria nieuwe leerkrachten Variatie in de roostering In de lagere jaren meer variatie in uren en leerkrachten Vrijhouden van lokalen

13 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

14 3. Nascholing Polyvalente leerkrachten vb:
Wiskundeleerkracht opleiding kostprijsberekening Leerkracht Frans volgt opleiding biologie …..

15 3. Nascholing Polyvalente leerkrachten Vakoverschrijdende nascholingen
Kleinschalige interne nascholing

16 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

17 4. Infrastructuur Studielandschappen Klassikaal lesgeven
Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo

18 4. Infrastructuur Studielandschappen Onderlinge afspraken:
Klassikaal lesgeven Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo Onderlinge afspraken: gebruik infrastructuur van het landschap toezicht leerlingen

19 4. Infrastructuur Studielandschappen Onderlinge afspraken
Klassikaal lesgeven Individueel werken PC infrastructuur Bibliotheek, mediatheek, internet Praktijkruimte Labo Onderlinge afspraken gebruik infrastructuur van het landschap toezicht leerlingen Bij nieuwbouw geen extra meerkost

20 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

21 ? 5. Geïntegreerde proef Oorspronkelijke doelstelling PROJECT
= Projectmatig en geïntegreerd werken PROJECT Project met externe jury Afzonderlijke beoordeling op rapport ?

22 Inpakt op: Leerplannen Roostering en opdrachten Nascholing
Infrastructuur Geïntegreerde proef

23 Optimale omgeving voor Projectmatig werken
Vrije Technische Scholen Paul Rosier EEN EENZIJDIGE KIJK OP PROJECTMATIG WERKEN


Download ppt "Optimale omgeving voor Projectmatig werken"

Verwante presentaties


Ads door Google