CMIITL01 Casus 9 Léon de Groot 0804748 INF1V. Snelweg B.V. (1)  SNELWEG B.V. is een groot internationaal transportbedrijf met diverse kantoren in binnen-

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Tips en praktijk opstellen businesscase
Sollicitanten - Wat / Waarom? - Algemene werking - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden directies.
van verdragsbepalingen
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Werkboek 3 – les 1 Havenorganisatie Havenbedrijf Rotterdam (HbR)
De levenscyclus van een informatiesysteem
Machtige internationale bedrijven
Hypotheekvormen Er zijn diverse hypotheekvormen mogelijk. Elke vorm met z'n eigen kenmerken en z'n eigen voordelen. Het hangt dus van uw omstandigheden.
Deel I De algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (Testamenten & schenkingen)
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V De IV-infrastructuur (vervolg)
Interpretatie van artikel 12 ARBIS Beheer van wijzigingen VAN WONTERGHEM Frederik - FANC VAN DEN BERGHE Yves - Bel V.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
4 P´s en 3 R-en MK01.
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Incident & Probleem management
Computernetwerken Communicatie in een netwerk Ricardo Geraerds Thesingh.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Organisatiestructuur en
Doorstromingsstages. Juli 2012 Relancestrategie Relancestrategie van de federale Regering 3 assen: de koopkracht van de burgers ondersteunen de competitiviteit.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Informatieplattegrond
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie.
16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
B-Project Servicedesk Jolanda Versteeg Rob Kiekens Jarl Hoenink.
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Rookstopbegeleiding in groep Werkgroep gezondheidszorg.
Raton – RPS (Raton Pigging System)
Beheer informatie- Systemen
Welkom op de verplichte bezoekdag Bandenbestek GAC/2013/1805.
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Zaalbriefing
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
Communicatie is de basis
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Jos Canton Secretaris Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant Mobiele telefoon:
Zaken die ervoor zorgen dat je kosten maakt tijdens ontwikkeling van mobiele apps.
Kennisdelen en samenwerken via GGD Kennisnet.. Hoe het begon… Eerste GGD Kennisnet in 2001 Doel: platform voor professionals die bij GGD’en werken zodat.
Sierra Leone $ 530 per hoofd Amerika $ H OE KOMT ECONOMISCHE GROEI TOT STAND ?
Informatiebijeenkomst Agrarisch Groen Private aanvulling WW en WGA: wat en hoe? Albert Smolenaers Woerden, 9 juni 2016.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Wijkaanpak in Gouda ‘Gebiedsgericht samenwerken aan leefbaarheid en bewonersparticipatie’ 1994 start wijkaanpak 2007 vernieuwde inhoudelijke werkwijze.
Brainstorm woensdag 10 september 2014 Wat verwacht de moderne WaterScout? Alexander Haccou.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
CMIITL01 Casus 7 Léon de Groot INF1V
CMIITL01 Casus 7 Léon de Groot INF1V
Voeg hier een foto van het product in
Privacy in het Caribisch deel van het Nederlandse Koninkrijk
WAJONG / Participatiewet
Productnaam.
Voeg hier een foto van het product in
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart

Transcript van de presentatie:

CMIITL01 Casus 9 Léon de Groot INF1V

Snelweg B.V. (1)  SNELWEG B.V. is een groot internationaal transportbedrijf met diverse kantoren in binnen- en buitenland.  werknemers in Nederland  werknemers op hoofdkantoor Rotterdam ○ 200 werknemers op afdeling Computernetwerk  IBM Mainframe 24/7 transport gegevens verwerken of applicaties draaien ○ Gelokaliseerd hoofdkantoor Rotterdam

Snelweg B.V. (2)  De Afdeling Computernetwerk zorgt voor de operationele gang van zaken, terwijl de vestigingen verantwoordelijk zijn voor de inhoudelijke kant van de applicatie.  Hoofdgroepen  Ondersteuning – Productie – Ontwikkelingen – Servicebeheer  Zorgen voor de technische infrastructuur en dat de applicaties optimaal draaien.

Snelweg B.V. (3)  Subgroep problemen en wijzigingen is er om de wijzigingen te beheren, als zij een wijziging doorvoeren moeten zij ook een noodplan hebben. Ook moeten ze de urgentie aangeven.  categorie urgent: direct uitvoeren  categorie hoog: bij daluren uitvoeren  categorie middel: binnen twee weken uitvoeren  categorie laag: binnen twee maanden uitvoeren.  Alle wijzigingen worden in principe geaccepteerd.

Wijziging’s criteria  Omschrijving, hier wordt kort vermeld waar het om gaat.  Reden, waarom moet iets gewijzigd worden.  Pluspunten, wat is het voordeel na de wijziging.  Urgentie, hoe belangrijk is de wijziging  Tijdsbestek, wanneer gaat deze wijziging in werking en hoe lang gaat dat duren, kan ook afhankelijk zijn van de urgentie.  Wie/Wat/Waar, voor wie of wat geldt deze wijziging  Noodplan, als de wijzigingen problemen veroorzaken of niet werken is er een noodplan nodig.

Samenhang wijzigingsbeheer en probleembeheer  Als er iets gewijzigd wordt kunnen er nieuwe of andere problemen ontstaan deze moeten goed tussen ieder beheer worden besproken.  Ook als er een probleem is dat kan worden opgelost door een wijziging is er goede communicatie nodig tussen de 2 beheren.  Ook moet probleembeheer weten wat er precies wordt gewijzigd en hoe de eventuele problemen op te lossen zijn.

Argumenten, zelfde afdeling?  Een argument om de beide beheren van elkaar te scheiden is om te focussen op de taak die elk beheer heeft en dit zo efficiënt mogelijk te doen.  Kostenbesparing is een argument om de beheren samen te brengen.

Vragen???