Ontwikkeling van toeristengebieden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groepje: Alissa Beijdorff Mark Aarden Maurice America Brad Bijtjes
Advertisements

Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Territorium: al het land en water dat binnen de landsgrenzen ligt.
Transport en Infrastructuur
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Ontwikkelingskansen door toerisme
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
H 44: Investeringsselectie
Woorden en tijd.....
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
1.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Gemaakt door: Frank, Bart, Ruud en Sem. Analyse Sterke punten Jongeren Ouderen.
4. Hoezo internationalisering?
Vakantiegebieden veranderen
1.4 een geglobaliseerde wereld
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Massatoerisme en ecotoerisme
Curaçao.
De Nederlanders en hun vakantiebestemmingen Hoofdstuk 3
Levensweg Muziek : Vangiles.
5 waarschuwingen in Hebreeën: - tegen onachtzaamheid, geen acht slaan op (2:1-4) - tegen verharding (3:7-19) - tegen verachtering (5:11-14) - tegen nalatigheid.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
Onze Vader in de hemel.
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
De economie in de Zilveren Eeuw
5 platteland en stad.
Ciara ‘The Sand’. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Toerisme in Zuidoost Azië
Elke plant zijn eigen plek
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
Ik doe mijn presentatie over…
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
Toekomstige mobiliteit
Hoofdstuk 1 Arme en rijke Nederlanders.
Blok 3 en 4 VMBO Basis / Kader Eigen risico Het bedrag dat je bij schade zelf moet betalen Irrigatie Bewateren van grond die te droog is voor landbouw.
Tekst verwerken.
Toerisme.
Kippen: Van ei naar kip niet ingesproken
Presentatie.
Antwoorden herhalingsopgaven
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 2 en 3
Titel wereld moet weg. 1 havo/vwo 1 Bevolking § 2-4.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs.
Gaan/blijven dialyseren? Wachten op een postmortale nier?
Het lied van Ora een kerstverhaal. Ara, Era en Ora waren drie zusjes, alle drie op dezelfde dag geboren, precies één jaar en één minuut na elkaar.
De zomer komt eraan!. Hoog tijd om na te denken over wat je wil met je vakantie …
2TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §2 en 3
Kan een werelddeel krimpen?
H o o f d s t u k 3 H e t W e l v a a r t s p e i l § 3.1 Werken en waar? Drie bestaansmiddelen of economische sectoren Primaire, secundaire en tertiaire.
H 4 H e t g e b r u i k v a n d e r u i m t e § 4.1 Waar blijft de cunucu? Belangrijkste economische sector op Aruba = tertiair! Primair amper aanwezig.
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Nieuwkoop, wat heb ik daar te zoeken?!? Jessica Megens Femke van Kampen Jord Klijn Joël Haasnoot Marije Spruit Kees Perquin.
Gemeenteplan 2025 Frank van Kooten Aron Vroomen Marouane Ahidar Chenghuan Zheng.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Welkom Toerist in vervoering Voor ondernemers die vooruit willen met recreatiemobiliteit in de Zuidwestelijke Delta.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
KINDEREN VAN DE STRAAT Zondagsscholenactie voor kinderen in Colombia.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Advies aan gemeenteraad Bergen
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Internationalisering
Vmbo 2 economie Goede producten?
Hoofdstuk 8 Op weg naar één Europa
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
1 vmbo-T/havo 1 bevolking, §2 en 3
Karpata Restaurant-Hotel
Transcript van de presentatie:

Ontwikkeling van toeristengebieden Hoe toerisme begint en hoe het vaak eindigt.

Inleiding Veel toeristengebieden zijn niet van de ene op de andere dag een toeristengebied geworden. De ontwikkeling van zo’n gebied verloopt doorgaans volgens 3 fasen.

Fase 1 Ontdekking

Fase 1 Ontdekking Het gebied wordt ontdekt. Meestal door het type rugzaktoerist. Er is nog geen sprake van toeristische infrastructuur, misschien wel helemaal nog geen infrastructuur. Vandaag de dag zijn er weinig van dit soort gebieden over. Één centrum Enkele voorzieningen voor centrum Overheid observeert / onderzoekt Plaatselijke bevolking wacht af

Fase 2 Groei

Fase 2 Wanneer positieve geluiden anderen bereiken, komen er steeds meer toeristen op het gebied af. Wanneer (internationale) ondernemingen (reisorganisaties), lucht krijgen van deze ‘kans’, worden heel voorzichtig accommodaties, voorzieningen en infrastructuur aangelegd. De bestemming zal nog niet echt goedkoop zijn voor toeristen aangezien het nog vrij kleinschalig is. De werkgelegenheid in het gebied groeit, aangezien de groeiende toeristenstroom opgevangen wil worden (hotels), vermaakt wil worden (recreatie), lekker wil eten (restaurants), etc… Groei Hoofd- en subcentra Goed ontwikkelde infrastructuur Overheid maakt reclame Plaatselijke bevolking speelt in op de geldstroom

Fase 3 Achteruitgang

Fase 3 Wanneer én de overheid én de plaatselijke bevolking massaal geld willen slaan uit het Toerisme, wordt vaak de kwaliteit en exclusiviteit uit het oog verloren. Met als gevolg: - veel hoogbouw om meer toeristen te kunnen ontvangen - veel te veel van hetzelfde (restaurants, winkels, recreatie, etc) - dalende prijzen, als gevolg van de concurrentie en dát heeft weer tot gevolg: - komst van massatoerist (vooral veel jongeren) die komen voor zon, zee, drank en waarschijnlijk nog veel meer… Wat weer tot gevolg heeft: - dat de toerist met veel geld (die vaak op zoek is naar exclusiviteit) zich hier niet meer laat zien. Achteruitgang Naamsverslechtering Veel verkeersdrukte Overheid verliest controle Cultuurverval / cultuurverpesting

Fase 4? Herstel Herwaardering v/d steden Infrastructuur renoveren (aanpassen) De overheid zal een nieuwe weg moeten inslaan En de bevolking zal daar in mee moeten gaan