Workshop 3 deel 1: Marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Workshop: Jij en je toekomst
Realisatie kindcentrum
De marketingmixstrategie
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Geld verdienen met trends
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Green Presents Workshop 2 Innovatieve trends Deel B.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Een startersgids voor innovatie
Geld verdienen met trends
Product, merk en assortiment
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Marketing presentatie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
Geld verdienen met trends
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Les 5 – Goed doen 2.0.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
College 3 Consumentengedrag
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
TECHNISCH ONTWERPEN TECHNISCH ONTWERPEN.
UVW LinkedIn Presentatie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Les 2: Van productie tot verkoop
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
What will you do to change the
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Les 1: Introductie Marketing
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Product van TU Delft, SEC
Presentatie en marketing
AFDELING 2 marketingbeleid.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Verkoopt en handelt verkoop af
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Les 2: Van productie tot verkoop
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Product van TU Delft, SEC
<Geef de titel van het probleem op>
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Workshop 3 deel 1: Marketing Green Presents Workshop 3 deel 1: Marketing

Programma Marketing Je hebt een idee, hoe nu verder? Presentatie ondernemersidee door de teams Introductie Marketing weblearning Uitwerking product en marketing

Voorbereiding presentatie teams Je gaat je idee kort presenteren aan de groep. Overleg (20 minuten): Omschrijf je ‘product’: Wat is jullie idee Kies een werktitel als herkenning Wie gaan het doen (stel je team voor) Wie is voorzitter/aanvoerder, secretaris/schrijver Voor wie is het interessant (je doelgroep) Hoe ga je het product technisch verder uitwerken: afbeelding, model of prototype maken? Dit is het begin van de presentaties. De leerlingen moeten nu echt concreet met hun product aan de gang. Zorg er als docent wel voor dat de groepen goed worden samengesteld en dat de taken ook echt eerlijk worden verdeeld.

Presentatie teams Wie gaan het doen (stel je team voor) Wie is voorzitter/aanvoerder, secretaris/schrijver Wat is jullie idee Voor wie is het interessant (je doelgroep) Hoe ga je het product technisch verder uitwerken: afbeeldingen, model of prototype maken? Inhoudelijke tips vanuit de groep Laat alle groepen een minipresentatie houden met behulp van flipoverpapier.

Werkverdeling afspreken Maak afspraken in je team wie welke zaken verder gaat uitwerken m.b.t.: beschrijving techniek uitzoeken of het technisch kan afbeeldingen maken, schetsen model of prototype maken Werk hieraan verder buiten de cursus, het moet voor de eindpresentatie af zijn! Er is in de cursus geen specifieke ruimte opgenomen om te werken aan de uitwerking van hun idee. De leerlingen krijgen in november wel tijd om te werken aan hun product. Ze moeten een goede planning maken, let daarop.

Introductie Marketing weblearning Weblearning op www.greenpresents.nl Marketing: Bedenken en uitvoeren van het ontwerp, de prijsbepaling, de promotie en de distributie van ideeën, goederen of diensten. Deze weblearning kunnen de leerlingen in groepjes achter een pc met internet uitvoeren. Dat kan in de aankomende weken, tijdens de workshop wordt hier verder geen aandacht meer aan besteed.

Product basis product: het kale product, met de technische kwaliteit maar zonder toegevoegde emotionele waarde totale product: het product met toegevoegde emotionele waarde, zoals merknaam, verpakking, statusgevoelige eigenschappen zoals luxe uitvoering/vormgeving, sportieve uitvoering, stoer, etc. uitgebreide product: het totale product met een aantal aanverwante producten waarmee je de klant optimaal bedient, zoals onderhoudscontracten, bijbehorende randapparatuur, service en garantie, een compleet assortiment, service.

Opdracht 1. Geef voor je ondernemersidee een omschrijving van het basis product

Doelgroep Doelgroep segmenteren (in groepen met dezelfde kenmerken indelen): Geografisch: regio, streek, stad, klimaatzones Sociaal-economisch: inkomen, beroep, leeftijd, gezinsgrootte, m/v, opleiding, woonsituatie, sociale klasse. Bijvoorbeeld hoveniers met hoge omzet Psychografisch: persoonskenmerken en levensstijl, hobby‘s. Koopgedrag: prijsgevoeligheid, service/kwaliteitgevoeligheid, merkentrouw, winkeltrouw. Bijv. voorkeur voor milieuvriendelijk, duurzaam, hip en modern, voorloper of volger, gericht op kwaliteit en lang meegaan of op prijs. Bijvoorbeeld de aanbiedingskopers, de Opelrijders, de groene kopers, de heavy users, de professionals etc.

Opdracht 2. Wie zouden interesse kunnen hebben in jullie product en waarom zouden ze er interesse in hebben? Welke kenmerken heeft deze doelgroep? Past je product in een bepaalde trend (bijvoorbeeld energiezuinig, duurzaam, gezond etc.)?   (Kijk terug in lijst met trends workshop 2)

Opdracht 3. Geef een beschrijving van het uitgebreide product: Wat zijn de functies van het product? Op welke manieren is het te gebruiken? Beschrijf het uiterlijk van je product Wat wil je met de uitvoering uitstralen? (luxe, stoer, professioneel, goedkoop, ambachtelijk etc.) Welke verpakking? Welke extra's geef je het product mee, zoals extra onderdelen, onderhoudscontracten, garantie, service

Volgende bijeenkomsten Zelf doen: Techniek van je product verder uitwerken, techniek beschrijven, model/prototype en afbeeldingen maken Je krijgt mail met naam bedrijfscoach, overleggen vóór de tussenpresentatie Op eigen locatie: Marketing weblearning doen, marketingplan schrijven.