Trends in Dienstenmarketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl
verenigings- communicatie
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Maar niet elke koning is even belangrijk!
Bouw je eigen website met gratis software Je eigen website bouwen  Waarom?  Eigen zaak (  Vereniging (
Een verhaal over web 2.0. Web 2.0 & Business Consultants.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Marktonderzoek Danneels
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Bedrijfspresentatie Promavise
Marketingcommunicatiemix
Internet en Bibliotheek Rijswijk Seniorweb Rijswijk i. o
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Kamer van Koophandel Haaglanden
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
CBFA 6 December Modernisering van het systeem voor gegevensverzameling.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Claudia Locatelli – 3 OFM EPM 3 Taak 5b Het landschap van (S)CRM software.
Consumentengedrag bij communicatie
Strategie en Indelingsprincipes
Wat is Customer Relationship Management?
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Hoofdstuk3 Marktonderzoek als branche Marktonderzoek: de geschiedenis in het kort Het pre-marktonderzoektijdperk: de periode vanaf 1600 tot aan de industriële.
Een dialoog met klanten opbouwen
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hom Com Ledenvergadering 17/12/ synchroniseren De tijd van slechts 1 account Is voorbij Je hebt er minstens al je webmail bij, bij je.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
H 7, 9 HOM. haal-achter-de-viral-stanislav- veilig-internetten/
Geld verdienen met trends
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Marketing vandaag en morgen
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
4. Online strategie Internet scorecard
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Ontwerpen & ontwikkelen
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
2017 – Digital Pixel Marketing
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Internetmarketing en oefentoets
Online Marketing voor het MBO
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Transcript van de presentatie:

Trends in Dienstenmarketing

Permission-based email Marketing

Waarom ? Gecontacteerde consumenten = geinteresseerde consumenten = doelgroep  Aandacht voor reclame stijgt Reclame opdringen => imago bedrijf Mogelijkheid tot onmiddellijke feedback

Voorbeelden sites http://www.justforyou.be http://www.happypoint.nl http://www.yesmail.com

E-marktonderzoek

Mogelijkheden Traditioneel marktonderzoek Evaluaties web-sites Analyse van online koopgedrag

Hoe respondenten ronselen? Panelleden Link op web-site Banners Pop-up screens Direct mail

Argumenten Pro Goedkoop Visuele mogelijkheden Geografische spreiding Structuur Vrijblijvende deelname Verwerking Taal

Argumenten Contra Anoniem => betrouwbaarheid ?? Beperkte doelgroep Storend en negatief imago

Voorbeelden sites http://www.insites.be http://www.surveysites.com

Wat is Lifetime Value. Wat is CRM. Welke is de link Wat is Lifetime Value? Wat is CRM? Welke is de link? Wat kan je er mee doen?

Definitie LTV = Verwachte winstbijdrage Individu/bedrijf Bepaalde periode LTV = getal Budgettering Strategie Financiële planning

Life Time Value De NMBS case

Jonger dan 26?

Tussen 26 en 60?

Ouder dan 60?

Wat is CRM? Customer Relationship Management Software Database met klantengegevens LTV gegevens Gegevens over behoeften / trouw

Link LTV & behoeften Segmentatie aan de hand van LTV Segmentatie aan de hand van behoeften

LTV tegenover behoeften

Behoeften  Loyaliteit

Strategie 1.

Strategie 2.

You have been watching in order of appearence: Geert Tim Benjamin Bob