De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching."— Transcript van de presentatie:

1 The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching Benchmarking Meten KPI’s Verrijken klant data Concept Testing Product tests Imago onderzoek Prijselasticiteit meten Brandmonitoring User Generated Content Campagne testing

2 The online research facilitator Inhoud 2 / 18 1.De praktijk 2.Onze visie 3.Terug naar de basis 4.Niet zenden maar luisteren! 5.Online klantenpanels = luisteren 6.Multiscope UCS methode 7.Voordelen 8.Iets voor u? 9.Aan de slag 10.Stappenplan 11.Cases 12.Aanpak 13.Meer informatie 14.Over Multiscope

3 The online research facilitator De Praktijk 3 / 18 Informeert personeel Neemt beslissingen Verbetert processen Verzamelt feedback 95% 100% 0 50% STAPPEN Bron: Customer Champions in European Companies Informeert klanten 50% 30% 10% 5% 95% van de organisaties verzamelt feedback 50% informeert personen in de organisatie 30% neemt beslissingen op basis van het inzicht 10% verbetert de processen 5% informeert klanten over de veranderingen

4 The online research facilitator Onze visie 4 /18 » Veel organisaties verzamelen feedback » Weinig organisaties doen er ook iets mee! » Goede marketinginformatie is cruciaal voor resultaat » Kwaliteit van veel marketinginformatie is onvoldoende » Garbage in = garbage out! » Een loyale klant is een absolute winstmaker » Klanten zijn steeds kritischer en minder loyaal » De macht verschuift van producent naar consument! » Internet = Wisdom of the crowds » Gebruik de kracht van het medium voor real-time marketinginformatie!

5 The online research facilitator Terug naar de basis Les 1 in marketing! 5 /18

6 The online research facilitator Niet zenden maar …… LUISTEREN!

7 The online research facilitator » Centrale cockpit voor: •Real-time marketinginformatie •Conversatie met uw klant » Online marktonderzoek als middel » Uw achterban als basis: •Klanten •Doelgroep » U bepaalt de gespreksonderwerpen » One to many  many to one » Feedback binnen uw eigen omgeving! Online klantenpanels = luisteren 7 / 18

8 The online research facilitator Multiscope UCS methode Understand •Ken je klant! •Test je concept /product •Optimaliseer campagnes •Signaleer trends •Verbeter loyaliteit Communicate •Succesvolle campagnes •Verhoogde effectiviteit •Kosten verlaging •Accountability Sell •Meer kwalitatieve leads •Hogere omzet •Beter rendement •Hogere klant retentie 8 / 18

9 The online research facilitator Bonusvoordeel: Snel, simpel en tegen relatief lage kosten te realiseren!  Meer rendement van uw marketingeuro •Maakt uw marketing inspanningen inzichtelijk  Klantretentie •Luisteren stimuleert loyaliteit  In één keer goed •Altijd op koers met uw eigen klantenkompas  Meer snelheid in marketing •Vandaag bedacht, morgen antwoord  Inspiratie! •Feedback levert veel nieuwe ideeën Voordelen 9 / 18

10 The online research facilitator Iets voor u? U kiest voor een online klantenpanel als u: » Een dialoog aan wilt gaan met uw klant » Een relatie wilt opbouwen met uw klant » Uw klant wilt binden aan uw organisatie » Uw klant iets wilt aanbieden wat deze écht wil » Snel & regelmatig inzicht wilt in het gedrag van uw klant » Invloed wilt uitoefenen op het gedrag van uw klant » Op een kostenefficiënte manier het bedrijfsresultaat en rendement van uw organisatie wilt verbeteren. 10/ 18

11 The online research facilitator Multiscope biedt u: » Software voor online panels •Online vragenlijsten, responsmanagement, panelbeheer, online rapportages » Operationele ondersteuning •Panelmanagement •Scripting vragenlijsten •Online rapportages » Bestaande panels •Consumenten, B2B, regio, merken, gezondheid, vakantie & reizen. » Advies •Retentie en uitbouw panel •Verbeteren responskwaliteit Aan de slag 11 / 18

12 The online research facilitator Stappenplan 12 / 18 1.Inventarisatie •Huidige situatie, doel, strategie, verwachtingen, mogelijk kostenvoordeel & rendement 2.Software •Domeinnaam, hosting, hardware, beheer, training, proactieve monitoring, back-ups 3.Configuratie •Sjablonen (enquête, e-mail, rapport), teksten, koppeling met website 4.Data management •import & migratie, controle, verrijking (basisvragenlijst met achtergrondkenmerken) 5.Programmeren webenquêtes

13 The online research facilitator Stappenplan (2) 13 / 18 6.Rapporten bouwen 7.Panel management •Inbound e-mail panelleden •Management statistieken •Verwijderen inactieve panelleden & e-mail bounces 8.Consultancy * •Retentie, uitbouw & werving, responskwaliteit, optimalisatie 9.Levering extra respons * •Onze panels: consumenten, B2B, gezondheid, merken, regio, vakantie & reizen 10.Benchmarking * •Vergelijk uw data met de markt en/of concurrentie * = optioneel

14 The online research facilitator » Eenvandaag Opiniepanel / Trosradar testpanel » Dagelijks / wekelijks onderzoek (50.000 leden) » User generated content Cases 14 / 18 » Management informatie van papier naar online » Klanttevredenheid, rendement, concepten » Boerderij Panel » Betrokkenheid lezer, user generated content » Regelmatig marketingonderzoek onder doelgroep » Optimalisatie productlijn “Durex Play” » In samenwerking met partner Foodstep » Klanttevredenheid en optimaliseren aanbod

15 The online research facilitator Aanpak Inventarisatie •Presentatie Multiscope •Quick Scan organisatie •Toelichting aanpak Offerte •Beschrijving aanpak •Prijsopgave •Planning Implementatie •Goedkeuring offerte •Projectplan •Start implementatie 15 / 18

16 The online research facilitator Meer informatie » Wilt u alles weten over de mogelijkheden van online klantenpanels voor uw organisatie? Neem dan contact op met: Peter-Paul Laumans Business Development Manager 073-6212122 peterpaul@multiscope.nl verkoop@multiscope.nl 16 / 18

17 The online research facilitator Over Multiscope Multiscope is een toonaangevend online marktonderzoek- bureau dat sinds 1996 gespecialiseerd is in online onderzoek, consumenten en b2b panels, software voor online marktonderzoek, kwantitatief marktonderzoek en website metingen. Meer over onze diensten: » Online panels Online panels » Software voor online marktonderzoek Software voor online marktonderzoek » Kwantitatief marktonderzoek Kwantitatief marktonderzoek » Website metingen Website metingen Zie voor algemene informatie www.multiscope.nlwww.multiscope.nl 17 / 18

18 The online research facilitator Einde Multiscope Postbus 2126 5202 CC ‘s-Hertogenbosch t. 073-6212122 e. verkoop@multiscope.nlverkoop@multiscope.nl w. www.multiscope.nlwww.multiscope.nl


Download ppt "The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching."

Verwante presentaties


Ads door Google