Trends in Dienstenmarketing
Permission-based email Marketing
Waarom ? Gecontacteerde consumenten = geinteresseerde consumenten = doelgroep Aandacht voor reclame stijgt Reclame opdringen => imago bedrijf Mogelijkheid tot onmiddellijke feedback
Voorbeelden sites http://www.justforyou.be http://www.happypoint.nl http://www.yesmail.com
E-marktonderzoek
Mogelijkheden Traditioneel marktonderzoek Evaluaties web-sites Analyse van online koopgedrag
Hoe respondenten ronselen? Panelleden Link op web-site Banners Pop-up screens Direct mail
Argumenten Pro Goedkoop Visuele mogelijkheden Geografische spreiding Structuur Vrijblijvende deelname Verwerking Taal
Argumenten Contra Anoniem => betrouwbaarheid ?? Beperkte doelgroep Storend en negatief imago
Voorbeelden sites http://www.insites.be http://www.surveysites.com
Wat is Lifetime Value. Wat is CRM. Welke is de link Wat is Lifetime Value? Wat is CRM? Welke is de link? Wat kan je er mee doen?
Definitie LTV = Verwachte winstbijdrage Individu/bedrijf Bepaalde periode LTV = getal Budgettering Strategie Financiële planning
Life Time Value De NMBS case
Jonger dan 26?
Tussen 26 en 60?
Ouder dan 60?
Wat is CRM? Customer Relationship Management Software Database met klantengegevens LTV gegevens Gegevens over behoeften / trouw
Link LTV & behoeften Segmentatie aan de hand van LTV Segmentatie aan de hand van behoeften
LTV tegenover behoeften
Behoeften Loyaliteit
Strategie 1.
Strategie 2.
You have been watching in order of appearence: Geert Tim Benjamin Bob