Gemaakt door: Mylène Boode & Isa Beuze Naam van ons project: Mylìsa

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom bij de Dosh-klas
Advertisements

Problemen in de melkweg
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
ons idee is een aquaduct in een nieuw jasje
Wat is ons idee? • Grote tafels • Groot gebouw • 2 verdiepingen: -Een voor de hele klas -Een met ‘thema lokalen’ • Veel met computers/ tablets leren •
Sporten.
Zaden op reis.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Werkelijk en schijnbaar vermogen
Activiteiten Merenwijk.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Wie is rijk ? & wie is arm ?.
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Vmbo Helicon Eindhoven
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
TECHNIEK! HET DRAAIBOEK 28 oktober: Vandaag kregen we de opdracht uitgelegd. Ook moesten we met het idee komen voor de robot. Hier hebben we met z’n.
Mijn toekomst/droom. Door Natasja van Dijk.
Gemaakt door: Idiophine, Ashwin, Acelya & Lynn M3a
Suriname Soraya van Lomwel.
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
Onderwijs en kinderarbeid
Hallo allemaal dit is de power point
Even verpozen en genieten... met muziek.
De kleur blauw stond centraal in dit project Cuma-dag was wel leuk je kan der van alles doen, je kunt kleding ontwerpen, Voertuigen maken, muziek maken,
Presentatie over Gras Parkieten
Ik ben Bob..
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Zwemmergie. Hoe wek je energie op in een zwembad?
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
Eerste adventszondag 2 december 2012
en je hebt ook hele mooie wagons waar je uit kan kijken boven de trein, panoramawagons heette dat.
met 'n bus bij 't bezoekerscentrum wordt je losgelaten en dan wordt gezegd dat je over twee uur terug moet zijn.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
dus dat zag je inderdaad zo af en toe gebeuren. dus we gingen 's-morgens om zes uur in de bus en toen waren we daar dan om 'n uur of half tien bij die.
De planten. 29 mei 2008 De dukdalf.  Wij zijn met de hele klas naar buiten gegaan. Toen kregen we een paar planten voor het groepje, want we hadden.
Dit is de drukkerij in Den Helder waar wij de kampkrant laten drukken.
By Jeffrey & Jeffrey.. Wat hebben we gedaan? Wij hebben gekozen voor een lamp te maken, dit is een oud examen werkstuk van hier naast hebben.
Enquête uitslag Gemaakt door: Dominique Geschiere en groep 8a
Dag 5 Dag 5 van het dagboek Hallo lieve kindertjes, En… hoe vonden jullie de intocht? Hadden we jullie even goed gefopt? Ja, jullie dachten dat wij.
Utopia Milieu & ruimte.
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
Wij willen jullie uitnodigen voor een kleine barbeque komend weekend bij ons in de tuin. (Ik voeg enkele foto’s toe)
DE KNIPOOG over.
Het Zwanenmeer (maar dan anders)
Watersport: verhaal 1 Niveau 5 Bewerkt door Tatu, Arne, Joeri
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Wij willen jullie graag uitnodigen voor een barbeque komend weekend op ons nieuwe zomeradres.
Mijn vrouw en ik.. Eerst wil ik me even voorstellen. Ik ben Hendrik.
‘s Nachts na tweeën 1 's Nacht zo om een uur of twee, dan gaat in ons stamcafé De deur op slot, je weet niet wat je ziet Het licht gaat uit, de kaarsen.
 Wat is biomimicry  Wat hebben we geleerd  Onze mening over de lessen  Biomimicry in de toekomst  Ons plan  Quizz !!!!!!!
24 november 2015 Op bezoek bij de stichting Jarige Job in Rotterdam. Met Femke, Nino, Noa, Chloë, Gabriella, juffrouw Jolanda en juffrouw Irene.
V AN STAL NAAR BORD Bij deze publicatie komen van alles en nog wat over de vee houderij.
Van Engel, Minke en Helen
Van stal naar bord Ik maak een werkstuk voor plannex het gaat over het dier dat eerst op de boerderij lekker in het hooi graasde maar nu op je bord licht.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Plastic.
Welkom op de kinderboerderij Laag Buurlo. Dit bord staat bij de ingang van de kinderboerderij.
André Kuipers op Mars De ontwikkeling van een ruimtehuis.
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
Thema planten - Les 6 - Wortels -
Sience project milieuvriendelijk gebouw Door: Ilse Bosch, Fé Bracco Gartner en Jennifer Murphy.
Het houten huis. Door: Emma Flinsenberg Ilse Strijbosch Julie Leeuwis Annemieke Thijsene Michelle Pelzer.
UIT LIEFDE VOOR DE AARDBOL. Positieve teksten over : Vuur, Aarde, Lucht en Water Kleuters.
PPSFun.net Download eindelijk vakantie drie weken lang.
Groep 11 | Chayenne, Charity, Sheetal en Jayani
Woordenkist Dieren Deel 3.
Gemaakt door: Teun van den berg
Transcript van de presentatie:

Gemaakt door: Mylène Boode & Isa Beuze Naam van ons project: Mylìsa De klas van de toekomst Gemaakt door: Mylène Boode & Isa Beuze Naam van ons project: Mylìsa Links is Isa, en rechts is Mylène

Inleiding Wij hebben een klas van de toekomst gemaakt omdat wij het heel leuk vinden om te ontwerpen, en het ons heeeeeeel leuk lijkt om met de hele klas naar de Efteling te gaan!! We hebben met ons ontwerp ook gedacht aan het milieu!

Inhoud Voorpagina Blz. 1 Inleiding Blz. 2 Inhoud Blz. 3 Ons ontwerp Blz. 4 Het milieu Blz. 5 Een beetje modern Blz. 6 Creatief Blz. 7 De dieren Blz. 8 Sporten Blz. 9 Leraren Blz. 10 Les Blz. 11 De klas van de toekomst Blz. 12 De school van de toekomst Blz. 13 Slot Blz. 14

Ons ontwerp Onze school van de toekomst hebben we ontworpen met gerecycled glas, dat in de glasbak is gegooid. Dus dan heb je als klas een glazen bol, en dat een mooi uitzicht heeft, en goed is voor het milieu. Over de school spettert een waterval, maar dat is alleen in de zomer, om de klas af te koelen. In de winter kun je de waterval uit zetten.

Het milieu Voor het milieu hebben we een paar dingen bedacht: Glas uit de glasbak als gebouw De boeken zijn geplastificeerd van plastic uit de plasticbak Er zitten zonnepanelen op het dak van de school om energie op te wekken Het water van de waterval valt onder de school in bakken, en dat water gebruiken we opnieuw Het water van de waterval koelt in de zomer de school af, zodat er geen ventilatoren hoeven te zijn Om de douches te gebruiken druk je op een knop, en valt er wat schoon water van de waterval uit gaatjes in het dak In plaats van duur laminaat hebben we gras in de school wat we door mest laten groeien, en het loopt ook nog eens fijn! We hebben ook kippen en een haan rondlopen, in plaats van een dure bel kraait de haan! We hebben ook tussen een paar bomen een hangmat geplaats, zodat je geen dure stoelen hoeft te kopen.

Een beetje modern Natuurlijk is een school van de toekomst ook modern, dus hebben we ook een digibord om op te schrijven, ook is er een Playstation en een Wii aan het digibord geplaatst waar mee de leerlingen kunnen gamen, in de pauze. Ook hebben we licht nodig, dus hebben we lampen in de grond geplaatst, zodat het licht omhoog schijnt. We hebben in de school een cocktail bar, zodat de leerlingen geen drinken hoeven mee te nemen, er wordt natuurlijk geen alcohol geschonken! Ook hebben we een tafel met knopjes, als je op een bepaald knopje drukt, dan komen er bijv. tafels en stoelen uit de grond, of dat gaat er muziek aan.

Creatief Het is niet leuk om altijd uit de boeken te leren, dus maken de leerlingen van alles en natuurlijk doen ze ook klusjes, zoals: De picknick tafels hebben de leerlingen gemaakt met hout De leerlingen hebben een paar vogelhuisjes gemaakt De leerlingen maaien zelf het gras, zodat het niet te lang wordt

De dieren Op deze school hebben we ook een aantal dieren, de soorten die we hebben zijn: Konijnen Kippen + hanen Vogels: roodbosjes, musjes, papegaaien, parkieten, ganzen Vissen De leerlingen moeten de dieren zelf verzorgen, en met het vak biologie moeten de leerlingen soms dus ook zieke dieren verzorgen

Sporten Het is ook belangrijk dat leerlingen sporten, dus hebben we een voetbalveld aangelegd in de klas, boven het voetbalgoal hang ook een basketbalgoal, zodat ze ook kunnen basketballen. Het basketbalgoal zweeft, met een afstandsbediening kun je het goal verplaatsen. Ook is er in de klas een zwembad, dus daar kunnen ze ook in zwemmen.

Leraren Je denkt natuurlijk, in de toekomst hebben we als leraar een robot, maar nee dat is geen goed plan! Waarom? Nou als op alle scholen een robot als leraar komt zijn heel veel mensen werkloos, en dat is niet goed voor de economie!

Les De leerlingen krijgen les in het zwembad, als je op een knop drukt, komen er tafels en stoelen uit de vloer van het zwembad. De boeken waaruit ze les krijgen zijn geplastificeerd met gerecycled plastic uit de plasticbak. Als de tafels en stoelen weer naar beneden zijn, krijgen de leerlingen soms ook reddingzwemmen.

De klas van de toekomst Hier zie je één van de klassen, zoals je ziet is er een zwembad, een cocktailbar, een voetbalveld, picknicktafels, kleedhokjes, bomen met een hangmat en alle dieren.

De school van de toekomst Hieronder zie je de hele school, het zijn 28 klassen, + de ingang midden-onder. Op elke klas zit een zonnepaneel, en het blauwe wat je ziet is de waterval!

Slot Dit was ons PowerPoint over onze school en klas van de toekomst, we vonden het super leuk om het te maken, en we hopen natuurlijk dat we die prijs winnen!! Groetjes Mylène en Isa