Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Variëren en arrangeren met leermateriaal
Advertisements

Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
Centre of Innovation and Services (CIS)
Samen leren werken in de cloud
Samen leren samen werken in de cloud
(Concept) Edurep Jaarplan 2014 Manon Haartsen, productmanager Edurep (Kennisnet)
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Toegang en identiteitsmanagement
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Succesvol in onderwijs met ICT
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
Wat komt er zoal bij kijken?
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
15 jaar onderwijs & ict in vogelvlucht
25 MEI MEI 2009 Workshop : onderwijskundige context en ict.
De lerarenopleiding als kritische succesfactor bij betekenisvolle inzet van ict in het onderwijs Mirjam Brand.
Oplossingsrichtingen bij teruglopende leerlingaantallen met ICT
Twente’s got Talent.. Integratie van ICT in natuur- en techniekonderwijs Petra Fisser & Chantal Velthuis 31 januari 2013.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
Privacy en beveiliging
Digitaal aanmelden, in- en uitschrijven. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Van speciaal naar regulier onderwijs: een hele overstap!
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
`Programma Netwerk Informatiemanagers 9 oktober 2014
SKOBOS Digitale Leer Werk Omgeving Albert
Onderwijs met een eigen device
Project “Ontwerpfase Centrale Nummervoorziening”
Workshop ‘visieversneller’
Alfons ten Brummelhuis
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Centrum voor Innovatief Vakmanschap
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
ICT in het onderwijs Inspiratie dag ICT in het
We zijn een REKENproeftuin gestart De Rekenproeftuin VMBO Kijken onder de motorkap De vo-sector moet ruimte krijgen én nemen om het onderwijs te moderniseren,
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
OSO op Edukoppeling Uitgangspunten proefopstelling, ervaringen OSO’15.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
De Kennismaatschap. de Kennismaatschap 2 de Kennismaatschap 3 b.socrative.com LvdN 1. 2.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Focus op de Techniekagenda Haaglanden en de vakmanschapsroutes.
Ervaringen Edukoppeling Lessons learned uit BPV Optimalisatie en implementatie nummervoorziening.
Bevindingen Proefopstelling OSO op EK Overstap Service Onderwijs op Edukoppeling One small step for (a) man…
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Inhoud BelofteBelofte OplossingOplossing VergissingVergissing

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Inspiratie de basis voor innovatie bewijs praktijk idee

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. ICT-beloften voor de toekomst connectiviteit & interfaces cloud tablet apps mobiel leeromgeving MOOC persoonlijke leeromgeving identiteit learning analytics games networked collaboration adaptieve content user interfaces augmented reality wearable computing OER

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Van idee naar praktijk bewijs praktijk idee implementatie 4-in balans

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Randvoorwaarden implementatie visie bekwaamheid digitaal leermateriaal ict infrastructuur ict infrastructuur Gebruik van ict

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Vergissingen bij implementatie bewijs praktijk idee

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Focus op opbrengsten visie bekwaamheid digitaal leermateriaal digitaal leermateriaal ict infrastructuur ict infrastructuur Gebruik van ict Onderwijsopbrengsten

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Vergissingen over opbrengsten bewijs praktijk idee effectmeting

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Opbrengsten van ICT •Leerlingen meer gemotiveerd •Leerlingen presteren beter •Leerlingen leren sneller •Leraar bespaart tijd •School(leider) meer inzicht in prestaties

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Mits…… •Goed ontwikkeld leermateriaal •Gericht ingezet •Gedoseerd gebruikt

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Meer bewijs minder vergissingen bewijs praktijk idee

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Stapelen van kennis bewijs praktijk idee

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Op veel plaatsen kennisopbouw onderwijs onderzoek opleiding beleid

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Beperkte uitwisseling onderwijs onderzoek opleiding beleid

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Bewijs weinig zichtbaar onderwijs onderzoek opleiding beleid

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. opleidingbeleid Uitdaging: gezamenlijke piramide onderwijs onderzoek

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Kennispiramide inhoud door samenwerking idee praktijk bewijs onderwijs onderzoek beleidopleiding