Marktonderzoek Klantentevredenheid A Performance.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
KWALITEITSZORG november 2012
Plaatje vrienden op een bank
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Draag ik de arm wel of niet? Onderhandelen over in- en uitsluiting Maartje Hoogsteyns.
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
“Hoe kom ik aan klanten?”
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Alzheimer Een haperend geheugen
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
Welkom 1.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
IAE UPEX Wie heeft welke rol?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
WELKOM op de 2e SKML-IZS deelnemersmiddag
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Workshop Positioneren
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Welkom bij de presentatie van het
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Wetsvoorstel Kilometerprijs KIVI NIRIA Ledenpeiling februari 2010.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Nieuwsbrief De tijd van je leven! Aanwezigheid meester Hans: Agenda:
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Onthaal en service.
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Opvallend? Twijfel? Vragen? Rijkswaterstaat – van A naar Beter.
Branche analyse Boekhandels 2014
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Nieuwsbrief Januari 2014 De cijfers Koppeling met Landelijk Register Orthopaedische Implantaten Stand van zaken: onderzoek met stappenteller Contact Volgende.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Experiment 2: Museumbezoek in schoolverband. Vooraf Dit receptenboek is bedoeld voor musea die de resultaten van de experimenten willen toepassen in de.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
RESULTATEN VAN DE BEHOEFTENANALYSE E VALUATIE DOOR J OACHIM M AACK Internet - (g)een rechteloze ruimte. Opvoeden en leren dankzij een App voor gegevensbescherming.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Ook wij als Wijkracht!?.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Marktonderzoek Klantentevredenheid A Performance

Questionmark?  Leden: A Performance  Marianne Van Strydonck  Overdrachtsbrief  Rapport  Bart Lauwers  Verzamelen data  All round support  Ulrich Loosen  Data Analyse  Presentatie  Ivan Van Dessel  Project Coordinatie  Presentatie voorbereiding

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Appareils Electriques et Electroniques Belges N.V  Enigste Belgische fabrikant van:  signalisatielichten (zwaailichten, flitslichten)  aanverwante auto elektrische benodigdheden  Producent & distributie van:  Achterlichten, mistlichten, werklampen, elektrische benodigdheden, reflectoren  B2B; actief in verschillende sectoren:  Industrie  Landbouw  Overheidssector A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Enquete Methode  online enquete via Survey Monkey  384 Klanten  Eerste maal verzonden op 21/05/2010  Herinnering verzonden op 01/06/2010  Dead line 04/06/2010 A Performance

Enquete Methode Beste Klant In opdracht van AEB voeren wij momenteel een klantentevredenheidsonderzoek uit Via onderstaande link kan u aan een online enquête deelnemen die niet meer dan 10 minuten van uw tijd in beslag zal nemen Uw mening is van groot belang, daarom vragen wij u deze enquête ten laatste tegen vrijdag 4 juni 2010 te voltooien Wij danken u alvast voor uw medewerking Link: A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Algemene Hypothese  Verschillende relaties AEB en klanten:  Assortiment  Aankoop  Logistiek  Dienst na verkoop  Klachtenbehandeling  Graad van tevredenheid klanten bepalen  Nagaan welke relaties de klant het belangrijkste vindt  Te besluiten na dit onderzoek:  Welke relaties te verbeteren  Welke relaties hebben hoogste prioriteit  wanneer de klant meer tevreden is over de diensten waar hij het meeste belang aan hecht, zal zijn tevredenheid over het bedrijf ook verhogen A Performance

Doelstellingen 1. Het eerste contact  Nagaan ontstaan relatie klant en AEB 2. Het assortiment  Nagaan relatie klant en assortiment 3. Aankoop  Nagaan relatie klant en aankoopproces 4. Logistiek  Nagaan relatie klant en logistiek A Performance

Doelstellingen 5. Dienst naverkoop  Nagaan relatie klant en dienst naverkoop 6. Klachtenbehandeling  Nagaan relatie klant en klachtenbehandeling 7. Algemeen  Terugkoppelen vragen aan graad klantentevredenheid 8. Informatie over de klant  Gebruik informatie voor segmentatie A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Technische Beperkingen  Geen proffesionele enquete  34 adressen waren niet correct  Strak Tijdschema  Twijfels authenticiteit enquete door adres  Kan bij doelpubliek spam opgenomen worden A Performance

Beperkingen rond vragen  1 op 7 heeft geantwoord  49 antwoorden niet representatief en te weinig om conclusies te trekken  Na ontleding antwoorden:  beperking in schaalverdeling  Meestal wel / Meestal niet  Mogelijkheid tot overslaan vragen A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Hoe ben je in contact gekomen met AEB ? A Performance

Website  1ste plaats Website als contact medium  (Item andere niet in acht genomen)  23,4 % heeft AEB leren kennen via website  70,2 % hebben de website reeds bezocht  64 % zegt de informatie gevonden te hebben die ze zochten  Behoefte aan online bestellen A Performance

Hoe ben je in contact gekomen met AEB ? A Performance

Hoe ben je in contact gekomen met AEB ? A Performance

Hoe ben je in contact gekomen met AEB ? A Performance

Hoe ben je in contact gekomen met AEB ? A Performance  Varia: bv mond aan mond reclame / zelf contact => niet doorslaggevend  Wel Opmerkelijk: Resultaat Vertegenwoordiger

Assortiment A Performance  Grijze zone: meestal wel kan ook soms niet tevreden betekenen, niet op te maken uit deze schaalverdeling

Assortiment  Globale tevredenheid over assortiment  Sprake van een duurzame relatie, voldoet aan verwachtingen.  De meeste antwoorden gekregen op meestal wel.  Te weinig antwoorden op de vraag:  “wat er ontbreekt in het assortiment”  twee zaken: barcodes en LED binnenverlichting. A Performance

Aankoop A Performance Opvallend: 61% vindt dat zijn order altijd op een correcte wijze wordt aangenomen Antwoorden situeren zich in de meestal wel & altijd categorie

Aankoop  Op de vraag: “mijn order wordt op een correcte manier aangenomen?” 61% antwoordt “altijd”  Dit is een positief signaal.  In tegenstelling tot de vragen rond assortiment, ligt de nadruk hier op beide: “meestal wel” en “altijd” A Performance

Logistiek A Performance  Heel het logistieke proces wordt ervaren als een positieve ervaring  Doch, ook hier kan “meestal wel” – “Soms niet” betekenen

Dienst Naverkoop A Performance  De dienst na verkoop wordt ook ervaren als een positieve ervaring  72% vindt het personeel “Altijd” vriendelijk en correct

Klachtenbehandeling A Performance  De dienst Klachtenbehandeling wordt ook ervaren als een positieve ervaring  Doch, ook hier kan “meestal wel” – “Soms niet” betekenen

Waar hecht u het meeste belang aan A Performance

Waar bent u het meest tevreden over A Performance

 Voor 76,2% primeert kwaliteit boven prijs  Voorstellen bedrijf:  52% in het verleden al voorgesteld  95% zal bedrijf in de toekomst nogmaals voorstellen aan anderen  Voornaamste reden:  88% vanwege assortiment  Minst belangrijke reden:  17% voor klachtenbehandeling Algemeen A Performance

Algemeen  69% is langer dan 3j klant waarvan:  52% zaakvoerder  38% aankoper  93% beslist over leverancier A Performance

Agenda  Wie is AEB ?  Enquete methode  Algemene Hypothese  Doelstellingen  Beperkingen  Technische  Vraagstelling  Statistieken & Cijfers  Besluiten  Vragen A Performance

Besluiten  Slechts 1 op 7 geantwoord -> Niet representatief  Waardebepaling van: meestal wel of meestal niet  Resultaat: Geen concrete conclusies In hoeverre is iemand écht tevreden?  “meestal wel” kan ook “soms niet” zijn  momenten van ontevredenheid maar de positieve ervaringen primeren  “Altijd” = steeds tevreden A Performance

Besluiten •64% vindt wat hij zoekt op website •61% vindt dat orders altijd juist worden aangenomen •72% vindt dat personeel altijd vriendelijk is •Positieve tendens: Aanbevelingen in de toekomst: van 52% naar 95% •93% beslist over leverancier A Performance

Eindconclusie •Tendens: Over het algemeen in categorieen “meestal wel” en “altijd” gestemd = positief A Performance