Marketing in sociale media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media marketing
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Facebook Zie de kansen!.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Social Media.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Made by: BadBoysBroekhin
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
DMK – week 2.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Programma Zet je Mindset op succes Wat is Empower Network 90-dagen plan (globaal) 90-dagen plan (details eerste 2 weken) Ondersteuning Afsluiting.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
LET’s get Social.
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Winkelstraat de Heurne
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
INSPIRATIESESSIE.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Van Opdracht tot Website
Internetmarketing en oefentoets
Direct Juridische aspecten
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Acquisitie en PR– les 1.
Webcare Amber en Emma Webcare is het verlenen van service via Social media. Je gebruikt hierbij Social Media om vragen van klanten te beantwoorden maar.
Klantcontact: toen, nu, straks?
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Het internet als reclamemedium
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing in sociale media

Sociale media Websites die speciaal zijn ingericht voor onderlinge communicatie

Waarom een bedrijfspagina? Lid van de gemeenschap zijn Goedkope manier om met de merknaam aanwezig te zijn Veel verkeer via deze media Laten zien dat jullie ter zake kundig zijn Direct en persoonlijk met klanten communiceren Volgen wat mensen over je zeggen, daarop reageren Mogelijke klanten vinden Inkomende links naar eigen website  goed voor SEO Ook via sociale media kun je in de zoekresultaten komen

Bedrijfspagina Lijkt op een blog: laatste nieuws boven Belangrijk om regelmatig iets toe te voegen Nieuwtjes afwisselen met actieve items (wedstrijd, spelletje, enz.) Positieve reacties uitlokken: vind ik leuk, +1, tweet, volgers Webfeed aanbieden Wederzijds linken tussen bedrijfspagina en website Extra mogelijkheden Functionaliteit bedrijfspagina uit te breiden, bijvoorbeeld met tabs Lokale marketing Sociaal winkelen

Rendement deelname Via sociale netwerksites statistieken in te zien Daarnaast ook met Google Analytics Doel: netwerken, engagement (betrokkenheid) Meet je af aan aantal reacties per 1000 bezoekers Ook aantal leads aantal conversies als resultaat bezoek bedrijfspagina Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI)

Webcare Actief inspelen op online communicatie van klanten en het grote publiek Functies webcare-team: advies geven, problemen oplossen informatie verstrekken, onjuistheden op vriendelijke manier rechtzetten mensen die product of dienst zoeken verder helpen menselijke gezicht van de onderneming: laten zien dat je geeft om je klanten Webcare heeft elementen van klantenservice pr en relatiemanagement marktonderzoek

Webcare Voorwaarden voor goede webcare: rest van de customer service op orde organisatie staat open voor communicatie met buitenwereld leden webcare-team zijn ervaren communicatiemedewerkers duidelijke regels voor webcare

Virale marketing Opvallende inhoud uitzetten die grappig is of op emoties werkt Meestal video of game, maar foto kan ook Kan zich als een sneeuwbal over het web verspreiden, ‘word of mouth’ Relatief goedkope manier van communicatie Voorloper: guerillamarketing Seeding agency: kan campagne verzorgen en uitzetten Tegelijk via andere media is riskant Als een rage op het web aan je merk raakt: verstandig om in te haken

Verdiende media Eigen media: website, blogs, bedrijfspagina’s thuisbasis: informeren, conversie, customer service Betaalde media: adverteren groter bereik, informeren, attitude beïnvloeden Verdiende media: publiciteit, mond-tot-mondreclame nog groter bereik, engagement customer service, leren van je klanten tegengaan reclamemoeheid

Sociale media in de communicatiestrategie Mogelijke doelstellingen directere communicatie met klanten relaties aanhalen, klantentrouw versterken gemeenschap rond het merk leads opsporen klanten betrekken bij productaanbod  kwaliteit verbeteren ondersteuning personeelswerving Meer algemene communicatiedoelen merkbewustzijn vergroten pr ondersteunen meer bezoek op het verkooppunt

Sociale media in de communicatiestrategie In sociale media werkt persoonlijke communicatie beter dan verkooppraatjes Klanten die op gaan treden als merkambassadeur voor je bedrijf: belonen CRM-programma gebruiken bij contacten via sociale media