Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

The customer centric software company
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
#Exactlive12 / #livesessie8 Wel of niet naar de cloud?
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
STRATEGISCHE PLANNING
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Presentatie nieuwe media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Faculteit Sociale Wetenschappen
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
27 januari 2011.
Sociale media op school
GIS-platform v-ict-or SHOPT-IT - 26 april 2012 Goedele Van der Spiegel.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Trends in Cloud Computing
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Kennismanagement & Sociale media
Zorgbelang Gelderland & aanpak laaggeletterdheid
Van actie naar interactie
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
De oplossing van Office voor uw zakelijke uitdagingen De nieuwe functies van Office 365 Welke versie van Office is het meest geschikt voor u? Wat is Office.
Naar een duurzaam HRM beleid
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
JAG user co-operative, Sweden Studiedag: Coöperaties en Zorg 18 november 2010 Peter Lambreghts
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
De sociale impact van non-profitorganisaties verhogen door inzet van technologie Betaalbare IT producten en diensten voor verenigingen en stichtingen Tips.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
WirelessCity Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Grip & Controle op digitalisering
WirelessEnterprise Ontdek de mogelijkheden van HP Wireless
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Office 365 Cloud Computing SaaS
De week van de vrijwilliger
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Leden enquête Otto Philipse
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie? Pascal Dijkman

Wat is TechSoup?

SOCIALware vzw/asbl Started in 2007   Started in 2009 www.techsoup.nl “TechSoup rust maatschappelijke organisaties uit met de technologische oplossingen en vaardigheden die ze nodig hebben om hun doel te bereiken.”

TechSoup Nederland bereik 8.700 + Geregistreerde organisaties 240.000 + Producten gedistrueerd Impact waarde 65* million € +  

TechSoup Global Network sinds 2007 236 countries and territories. 1 million + users. A Global Network Bridging Tech Solutions and Services for Good

Het onderzoek

Doelen Om een beter beeld te krijgen van het gebruik van digitale technologie door non-profitorganisaties en om hun belangrijkste prioriteiten, intenties en problemen te begrijpen  

Onderzoeks focus De studie richt zich op 5 aspecten : IT beheer en uitgaven Technologische omgeving Beheer van de doelgroep, leden, donateurs en andere stakeholders Online aanwezigheid en digitale communicatie Uitdagingen, behoeften en prioriteiten

De cijfers 778 organisaties deden mee met het onderzoek 61% zijn kleine organisaties met 5 of minder FTE. 33% zijn middelgrote organisaties. 6% zijn grote organisaties ( waarvan de grootste 1.400 medewerkers heeft). Samen representeren zij 22,000 medewerkers, of bijna 18,000 full- time equivalents (FTE). Wanneer we daar de 36,000 vrijwilligers bijtellen die toegang hebben tot de IT infrastructuur komen we op 60,000 gebruikers.

Het onderzoek IT beheer en uitgaven

Onderzoek - IT beheer en uitgaven Wat zijn de partijen die betrokken zijn bij het beheer van uw IT? 65% van de respondenten vertrouwt hun IT deels of volledig aan vrijwilligers toe. 46% doet beroep op ten minste één externe dienstverlener. 39% Hebben medewerkers in dienst die hun IT beheren. 40% van de respondenten vertrouwen uitsluitend op vrijwilligers.

Onderzoek - IT beheer en uitgaven Maar 22% van de respondenten maken stelselmatig een backup van hun belangrijkste data, terwijl 7% dat helemaal niet doen. Het is ook zorgwekkend dat 12% van de respondenten zich blootstelt aan externe aanvallen door het gebruik van verouderde software versies. En tenslotte lijkt bij 20% van de non-profit organisaties het personeel niet voldoende bewust te zijn van de risico’s van datalekken, gegevensverlies van gegevens of aspecten met betrekking tot privacy

Het onderzoek Technologische omgeving

Het onderzoek - Technologische omgeving Hoeveel privé computers worden er door uw werknemers of vrijwilligers gebruikt voor de werking van uw organisatie? Voor gemiddeld 22 PC’s die haar toebehoren, gebruikt een organisatie ook 15 externe computers voor de ondersteuning van haar werking. Vooral bij organisaties die veel werken met vrijwilligers worden privé computers ingezet. 21% van de respondenten zegt geen formeel beleid hebben rond het gebruik van technologie door personeelsleden en vrijwilligers. De komende General Data Protection Regulation (AVG) zal met name moeten leiden tot het afsluiten van een overeenkomst met elk personeelslid en elke vrijwilliger die toegang heeft tot persoonlijke gegevens opgeslagen door de organisatie.

Het onderzoek Beheer van de doelgroep, leden, donateurs en andere stakeholders

Welke oplossing gebruikt u voor het beheer van leden, donateurs of Onderzoek - Beheer van de doelgroep, leden, donateurs en andere stakeholders Welke oplossing gebruikt u voor het beheer van leden, donateurs of andere contacten? 33% van de respondenten beheren hun contacten exclusief met gebruik van office tools. 6% van de respondenten maken gebruik van een specifieke CRM-tool (Customer Relationship Management). 9% van de respondenten beweert geen contacten te beheren.

Het onderzoek Online aanwezigheid en digitale communicatie

Onderzoek - Online aanwezigheid en digitale communicatie Doet u aan online fondsenwerving? Op welke manier doet u aan online fondsenwerving? De respondenten geven er duidelijk de voorkeur aan om giften te werven via hun eigen website eerder dan via een gemeenschappelijk platform.

Onderzoek - Online aanwezigheid en digitale communicatie Van welke sociale media-netwerken maakt u actief gebruik? 91% van de respondenten zijn aanwezig op sociale netwerken. Facebook is het platform dat veruit het meest gebruikt wordt door organisaties. Een vergelijkbaar onderzoek door het TechSoup network in onze buurlanden wees uit dat in België 79% van de non-profits actief zijn op sociale netwerken en in Duitsland maar 57%.

Het onderzoek Uitdagingen, behoeften en prioriteiten

Onderzoek - Uitdagingen, behoeften en prioriteiten Wat zijn uw prioriteiten op vlak van IT voor de 3 komende jaren?

Onderzoek - Uitdagingen, behoeften en prioriteiten Wat zijn de voornaamste uitdagingen inzake het verbeteren van de IT binnen uw organisatie Ruim de helft van de respondenten ondervinden een ernstig gebrek aan tijd en middelen en ruim een derde hebben moeite om de complexiteit en evolutietempo van de technologie te volgen en te begrijpen welke voordelen eruit te halen voor de organisatie. Minder dan een vijfde van de respondenten heeft last van weerstand tegen verandering binnen de organisatie.

Het onderzoek Onze plannen

Toekomstplannen TechSoup Meer discount- en donatie partners Meer service partners Meer kennis partners Meer evenementen Meer TechSoup leden Meer inpact!

Contact www.techsoup.nl info@techsoup.nl Pascal@techsoup.nl 31 117 712 130 www.facebook.com/techsoupnederland www.twitter.com/techsoup_nl