Presentatie van: Logo van je bedrijf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Geld verdienen met trends
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Een startersgids voor innovatie
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
FINANCIERING VAN DE ONDERNEMING
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
RatingPartners en benodigde informatie Een korte handleiding © RatingPartners 2015.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Vraag en Aanbod van financiële middelen & nominale en reële rente
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
3.1 PRODUCTIE.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
LOB Presenteer je stagebedrijf
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Managen van een onderneming
Begroten & Budgetteren
Presentatie bedrijfsplan
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Gepresenteerd door [Naam]
De Kostprijs Why Bother?.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Presentatie van: Logo van je bedrijf

Elevator pitch Beschrijf in één (max. twee) zinnen de “What, How, Why” van jullie idee. Welk probleem los je op welke manier op voor welke doelgroep? Houdt hierbij het motto van Einstein als leidraad: “Als je het niet in een twee zinnen kunt uitleggen, is je idee niet goed/scherp genoeg”.

Probleem / Klantbehoefte Nadere toelichting op het probleem dat je oplost c.q. behoefte die je invult voor je doelgroep.

Oplossing Leg uit op hoe jullie dit probleem oplossen.

Product / dienst Beschrijf kort je product / dienst. Neem bij voorkeur een demo model mee. Wat maakt het product / dienst uniek en onderscheidend t.o.v. de concurrentie. Wat zijn de technologische hobbels / uitdagingen nu en in de toekomst (Product Road Map richting versie 2.0 en 3.0). Zijn er al pilots geweest? Zo ja, wat zijn de resultaten en ervaringen.

Markt Hoe groot is de totale markt (TAM, SAM, SOM) Op welke deelmarkt richten jullie je? Benoem de deelmarkt en kwantificeer de ontwikkeling van deze deelmarkt in aantallen, omzet en groeipercentages. Definieer je doelgroep en haar belangrijkste eigenschappen (de eigenschappen waar je product / dienst op aansluit) Zijn jullie een BtC of BtB bedrijf, bestaat doelgroep uit grote of kleine bedrijven, wat zijn de demografische kenmerken en noem voorbeelden van de ideale klant. Beschrijf de belangrijkste marktontwikkelingen en geef aan waarom NU het momentum is voor jullie idee.

Concurrentie Wie zijn de belangrijkste concurrenten c.q. belangrijkste aanbieders van alternatieve producten, diensten die zich op hetzelfde probleem/ dezelfde behoefte richten. Geef per concurrent aan of welke onderdelen je beter, gelijk of slechter scoort. NB: Iedereen heeft concurrenten! Hoe beter je je concurrenten kent, hoe meer vertrouwen dit wekt.

Onderscheidend vermogen Beschrijf je onderscheidend vermogen t.o.v. de concurrentie. Waarom is jullie product / dienst beter? Hoe moeilijk is het voor nieuwe aanbieders om op de markt te komen? Qua geld, tijd, ervaring, netwerk. Patenten? Cruciale relaties / contracten / intenties / partnerships?

Business model Hoe ziet je verdienmodel eruit? Verkoopprijs vs. inkoop of productieprijs Marges Volumes Waar komt de omzet vandaan? Verkoop product Verkoop uren Succesfees Licenties Etc.

Marketing Beschrijf hoe je klanten werft. Welke kanalen gebruik je daarvoor? Direct email, SEO, SEA, distributie partners, agenten, shops, etc.

Dreamteam Team Adviseurs Bestaande Investeerders/financiers Wie vormen het kernteam + kwaliteiten van de kernteamleden, waardoor duidelijk wordt dat het kernteam een ‘dreamteam’ is. Adviseurs Welke adviseurs zijn nauw betrokken (geweest) bij de onderneming. Bestaande Investeerders/financiers Wie hebben al geïnvesteerd/gefinancierd en tegen welke condities.

Financiële historie en - begrotingen Opvallende zaken uit historische cijfers vermelden (ook negatieve zaken!) Uitgangspunten/aannames voor begroting Groeiscenario, wanneer break-even, wanneer personeel uitbreiden, wanneer verhuizen, wanneer productie outsourcen, wanneer naar buitenland, etc.? Waar ga je het aan uitgeven? Hoeveel investeer je zelf / heb je zelf geïnvesteerd (in cash). Hoeveel hebben anderen al geïnvesteerd of toegezegd? Hoeveel Kapitaal vraag je dus aan de investeerders in de zaal? Kun je het Kapitaal in delen op vragen, dus bij het bereiken van ‘milestones’?

Aanbod aan investeerders Wat bied je een investeerder? In geval van aandelen: hoeveel % In geval van een lening: hoe lang is de looptijd en hoeveel rente bied je? Welke zekerheden bied je? Wat vraag je van een investeerder? Hoe ziet jouw ideale investeerder eruit? Welke toegevoegde waarde zoek je (klankbord, ervaring op gebied van ….?)