De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Managen van een onderneming

Verwante presentaties


Presentatie over: "Managen van een onderneming"— Transcript van de presentatie:

1 Managen van een onderneming
Bernd W. Mintjes

2 Voorstellen: Founder van de Maxwell Group
Ruim 20 jaar geleden gestart met investeren Investeerder in > 200 bedrijven Verbonden aan de Entrepreneurship Academy

3 Wat kun je leren van een investeerder?
Selectie Aansturing Focus

4 Criteria van een investeerder:
Sustainable Compatative Advantage Easy way to market Verdienmodel Strategie Team

5 Aansturing: Stap 1: Strategie bepalen Stap 2: Prioriteiten bepalen
Stap 3: Targets (KPI) bepalen Stap 4: Plan maken en doelen stellen

6 Strategie voldoet aan twee zaken:
Wat je doet is belangrijk in de ogen van bestaande en nieuwe klanten (men heeft er geld voor over) Het is onderscheidend van jouw concurrenten

7 Big Hairy Audicious Goal (BHAG) (groots en dapper doel)

8 BHAG: Jouw ultieme doel
Er zijn alleen de BHAG en jaardoelen (geen middellange termijn) Vertaal jouw doel naar een jaardoel

9 Prioriteiten: Twee groepen prioriteiten:
Medewerkers, klanten en aandeelhouders Omzet, marge, inkoop en kwaliteit Uit beide groepen kies je !

10 Bij groep 1 gaat het om:  Aangaan, aantrekken In stand houden Of ontwikkelen Bij groep 2 gaat het om: Beter, sneller of goedkoper

11 Een bedrijf heeft nodig:
Prioriteiten: 3 belangrijkste doelen en 1 top prioriteit per kwartaal Gegevens: kpi per persoon, cijfers op tijd en helder (smart) Ritme: dagelijks, wekelijks en per kwartaal. Wie overlegt met wie?

12 Prioriteiten: Zet de drie belangrijkste prioriteiten op een rij
Kies de top prioriteit

13 Focus: Strategy Cash People Execution

14

15 Strategie: BHAG en strategie communiceren Bepaal het 100 dagen doel
Formuleer een KPI voor iedereen (elke dag 1 klant)

16 Cash: Cash is King: Liquiditeit is alles
Werkkapitaal max en min 3 maanden Cash Conversion Cycle Verkort de liquiditeit in uw bedrijf: Verkort betalingstermijn Leg geld niet vast bij groei Factureer vroeg, betaal laat

17 People: Wie ben jij ? De tweede man A players en B players
Beloning variabel Voorbeeldgedrag

18 Execution: Succes is ritme Daily, Weekly en Quaterly
3 mailbakjes, beheers je mail Meten is weten NPS

19 Net Promotor Score (NPS)
1 maatstaf voor succes “Hoe waarschijnlijk is het dat u (organisatie x) zou aanbevelen aan een vriend of collega ?” Schaal 0-10 Promoters: respondenten die een score 9 of 10 hebben gegeven. Neutrals: respondenten die een score 7 of 8 hebben gegeven. Criticasters: respondenten die een score 0 t/m 6 hebben gegeven. De score wordt als volgt berekend: NPS = % promoters - % criticasters

20 One Page Strategic Plan
Mijn BHAG is: Mijn hoofdstrategie is: Mijn marketingstrategie is : Product: Prijs: Plaats: Promotie: Doelen KPI’s Actie lijst People Strategy Execution Cash

21 Contactgegevens: Bernd Mintjes mintjes@maxwellgroup.nl 06-53494540
Of via Linkedin


Download ppt "Managen van een onderneming"

Verwante presentaties


Ads door Google