Personen met een beperking Samenwerking met de FOD SZ – DG HAN Brunhilde Gaudius 04-06-2019
Historiek Sociale Dienst stad Halle Ontstaan kort na WO II 11/2002: 1 sociaal verpleegkundige en 1adminstratieve medewerker Taakafbakening tussen SD stad en OCMW 25/06/2018: overheveling SD stad naar Intake OCMW 01/01/2019: SD stad en Intake OCMW worden samengevoegd tot Welzijnsbalie van het Sociaal Huis 3 voltijdse en 3 deeltijdse medewerkers
Welzijnsbalie - contact - Waar: op de OCMW site August Demaeghtlaan 38 – 1500 Halle Open: maandag – vrijdag: 9u- 12u donderdagavond: 17u- 20u Op afspraak: 02 365 99 00
Welzijnsbalie - taken Personen met een beperking Pensioenen Gemeentelijke toelagen Thuiszorg Transmurale en intramurale zorg Financiële hulp Voeding Wonen Kinderen
Personen met een beperking Attesten Financiële tegemoetkoming Fiscale voordelen Sociale voordelen Mobiliteit Ziekenfonds Zorgkas …
FOD SZ DG HAN - Contactpersoon Vroeger: - Jean Haelterman Yolande Verstraete Nu: Kelly Lemagie
Fod sz dg han: Contactpersoon - Contactformulier invullen, geeft vrij snel antwoord - Call Centrum, mindere bereikbaarheid Contactpersoon: - Per mail: bij complexe vragen/dossiers - Telefonisch: enkel op woensdag - Zitdag: eerste vrijdag van de maand: 10u – 12u
Evolutie aanvragen Vroeger aanvragen met papieren formulieren Heden aanvragen elektronisch Overzicht van de aanvragen – gegevens verzamelen – archief Uitnodigen om met het algemeen attest terug te komen – rechten opeisen Locatie – bereikbaarheid – toegankelijkheid – vertrouwd zijn Zelfstandigheid – vrijheid – rechten uitputten Geheel is meer dan de som van zijn delen
Ervaringen collega’s + Goede samenwerking met onze contactpersoon We kunnen onze contactpersoon altijd mailen bij complexe vragen/dossiers Dossier cliënt is onmiddellijk te consulteren op de site Contactformulier invullen geeft vrij snel antwoord Vragenlijst van de FOD SZ is lang, maar is een aangenamere vragenlijst dan die voor zorgbudget voor ouderen
Ervaringen collega’s - Inloggen als professional was voor sommige collega’s een moeilijke periode Contactpersoon enkel telefonisch bereikbaar op woensdag Call center is moeilijk bereikbaar Historiek van een dossier op de site is heel summier Soms blijven dossiers hangen en kan men geen nieuwe aanvraag indienen. Het duurt lang eer er een beslissing valt in een dossier
Samenwerking fod sz – dg han VRAGEN?