Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

situationeel leiderschap
ROC Mondriaan Domein Zakelijke Dienstverlening Haverkamp 250
Social media gebruiken om een baan te vinden
Tim Versluijs Leerdoelen.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
De HR-Businesspartner als servant-leader
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Het nieuwe solliciteren:
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Kennismanagement & Sociale media
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Business Coaching 24, 25 September 2014 Xxx Oktober 2014 Pim van der Horst, Adviseur Resultaat op maat voor ondernemers © 2014 MeerMKB VERTROUWELIJK.
UVW LinkedIn Presentatie
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Het coachende functioneringsgesprek
Solliciteren: wat wil ik?
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Wie ben ik?  .
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Arbeidsmarkt GHZ in beeld 6 april 2017
Wie ben ik?  .
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Coping.
Het 7-stappenplan.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Bepaal jouw SuperPowers!
Online communiceren in hulpverlenende beroepen
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
Communicatie Christel
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Zin Ja Netwerk 14 december 2017
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Sollicitatietraining
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Waarom HR en Marketing moeten blenden
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Dienstverlening Krikke Consult
Social media voor statenleden/politici
5 valkuilen & Tips.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Zichtbaarheid Creëren
HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Eigenaarschap.
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren In het interview stel je vragen in vier categorieën. De vragen hieronder lijken soms op elkaar. Ze zijn namelijk ook om je te helpen doorvragen. Verschillende manieren dus om tot de juiste informatie te komen. Zorg ervoor dat je vooral doorvraagd op ‘het waarom’ zodat je precies weet wat er achter een antwoord schuil gaat. Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren Waar is bij jou de wens ontstaan voor een samenwerking met een extern bureau op gebied van automatisering? Wat zijn jouw belangrijkste doelen en verlangens m.b.t. een samenwerking? Wat hoop je te bereiken? Wat verwacht je van een samenwerking? Angsten, frustraties en belemmeringen Wat vond je lastig in je zoektocht naar een oplossing voor je probleem op gebied van automatisering? Wat zou er kunnen tegenvallen of misgaan m.b.t. een samenwerking? Wat had je tegen kunnen houden om samen te werken? Laat zich leiden door… (horen, zien, voelen en denken) Met wie heb je overlegd over de keuze om samen te gaan werken? Wie of wat heeft een belangrijke invloed op jouw houding t.o.v. een samenwerking? Waar win je advies in? Hoe kom je tot een besluit? Wie of wat is daarbij betrokken? (online) mediagedrag Op welke kanalen ben je actief? En wat doe je daar/verwacht je daar/wil je daar? (social media, zoekopdrachten in Google, nieuwsbrieven, externe platformen) Welke kanalen heb je gebruikt om een oplossing te vinden voor je probleem op gebied van automatisering?

Commerciële organisatie in de randstad (50 werknemers) Doelen - behoeftes - verlangens - winsten Pijn - angst - frustraties - belemmeringen Zakelijke interesses Woont netwerkevenementen bij in de regio en evenementen binnen zijn vakgebied. Volgt platformen gericht op zijn branche voor kennisverrijking en om up-to-date te blijven m.b.t. ontwikkelingen in het vakgebied. Advies en praktische ondersteuning i.v.m. groei organisatie Structureren van ICT-zaken als ... Laten aansluiten van efficiëntie-doelen op commerciële doelen van de organisatie Personeel instrueren en opleiden om te werken met nieuwe tools Niet genoeg resultaatgericht Geen praktisch en concreet advies Geen persoonlijke klik Advies past niet bij situatie Toolbox is onvoldoende of niet up-to-date Maikel (m) (Online) mediagedrag & communicatie Profiel Is zelfverzekerd en autonoom, houdt veel ballen in de lucht. Hij wil graag direct resultaat zien en heeft hoge verwachtingen. Staat open voor advies en is vooruitstrevend. Hij wil betrokken zijn, maar heeft altijd te weinig tijd. LinkedIn: volgt mensen en bedrijven uit eigen netwerk Online zoekgedrag: specifieke kennis op HR vraagstuk Email: branchegerichte nieuwsbrieven Website: oriënteert op mogelijke oplossingen, bekijkt cases voor beeld van oplossingen Offline: voert gesprekken met mensen uit eigen netwerk, in privé en zakelijke situaties Leeftijd 36 Functie CEO Opleidingsniveau HBO Type bedrijf Commerciële organisatie in de randstad (50 werknemers) Laat zich leiden door - hoort - ziet - denkt Eigen ervaringen Directie Medewerker op ICT Ervaringen en aanbevelingen van ondernemers uit eigen netwerk Zoekt oplossing omdat Wil zijn bedrijf hard laten groeien en professionaliseren door middel van automatisering.

Plaats hier een foto of afbeelding Doelen - behoeftes - verlangens - winsten Pijn - angst - frustraties - belemmeringen (Zakelijke) interesses Beschrijf hier welke (zakelijke) interesses en hobby’s invloed kunnen hebben op het gedrag van jouw persona en de plekken waar je hem kan bereiken. Beschrijf hier de doelen, verlangens of winsten waardoor de behoefte aan jouw product of dienst ontstaat. … ... Beschrijf hier waar met welke redenen de persona niet gebruik wil maken van jouw product of dienst. Wanneer is de persona ontevreden? … ... Plaats hier een foto of afbeelding NAAM (m/v) Profiel (Online) mediagedrag & communicatie Beschrijf hier welke persoonlijke factoren van invloed zijn op het beslissingsproces. Leeftijd ... Functie Opleidingsniveau Type bedrijf … Zet hier de 4 meest belangrijke persoonlijke kenmerken van jouw persona. Andere voorbeelden: thuissituatie, woonplaats/regio, werkervaring (voor employer branding) etc. Beschrijf hier welke kanalen (online en offline) de persona gebruikt voor zijn oriëntatie- en beslissingsproces. Zet daarbij wat voor informatie hij op het kanaal wil vinden. ... Laat zich leiden door - hoort - ziet - denkt Beschrijf hier door wie of wat de persona beïnvloed wordt in het overwegings- en beslissingsproces. ... Zoekt product of dienst X omdat Beschrijf hier in één zin waarom jouw persona behoefte heeft aan jouw product of dienst.