De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Provinciale jeugdselectie ANTWERPEN
Presentatie Praktijkscholen
Van medewerkertevredenheid naar studentgerichtheid
Onderzoek naar de recreatieve verblijfstoerist in de kunststeden
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
LI in de gezondheidszorg UMC St Radboud Ziekenhuis
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Resultaten enquête tuchtwet
VAKBIBLIOTHEEK DEN BELL Anet-gebruikersdag 15 juni 2011
Klantentevredenheidsonderzoek Wat mag u verwachten ? Van Damme Marleen Afdeling Land en Bodembescherming, Ondergrond, Natuurlijke Rijkdommen Departement.
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
MUSEA BRUGGE 14 musea 4 museumgroepen per museumgroep: 1 team overkoepelende diensten.
JobEvent 2 okt student bezoekers (68 onbekende hogeschool) 194 BI; 143 I; 62 TI; 44 CMD; 25 ? Algemene beoordeling: 56% goed; 84% redelijk Aanbod:
Fondsenwerving naar een verdubbeling van de particuliere giften.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Persvoorstelling dinsdag 24 april 2007 om 10u30 Lakenhallen Ieper.
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
De bibliotheek je keert tevreden terug Bart vercruyssen (VCOB) Maja Coltura (VCOB) Dieter Vandenbroeck (TOR)
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kwaliteitszorg in archieven
1 Spiegelinformatie voor kraamcentrum KTO vragenlijst Bureau Kraamzorg Extra KTO resultaat Ronde II 2014 – landelijke cijfers KTO resultaat Ronde.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM Voorbereiding PersoneelsResultatenOnderzoek 2006.
De school in Europa - Europa in de school
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
‘Ieders mond gezond’ ‘Een begeleid preventief en curatief mondzorgtraject voor hoog-risico groepen’ Stuurgroep mondzorg: Maatschappelijke Tandheelkunde.
ROM Kunstzinnige Therapie Erik W. Baars. Overzicht Lectoraat Antroposofische Gezondheidszorg, Hogeschool Leiden Noodzaak Rol van het lectoraat Over ROM.
TNS NIPO MuseumMonitor | Studiedag Prijsbeleid binnen Musea | 13 december 2007 Agenda Wat is en doet de MuseumMonitor Wat heeft men over voor museumbezoek.
Wij ondersteunen, stimuleren en begeleiden het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid Ook ikv verhoogde asielinstroom VVOS Vlaams-Brabant 2 februari.
Ouderportaal. Ouderbetrokkenheid – Het ouderportaal als middel en niet als doel.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.
Terug naar eerste pagina Implementatie IKB Boxmeer-Sint Anthonis.
Louise Derre & Julie Verlinden o.l.v. Prof. Dr. J. Bryon en Prof. Dr. P. Cabus Antwerpen, 19 februari 2008 Gebruik van toeristische statistieken voor lokale.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Opfrisbeurt nodig – waarom ? Basis plan Nu verder …
Meer communiceren met een klein budget
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Bevraging streekproducten
TOELICHTING KDG HOGESCHOOL
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Gegevensaanlevering ODIN4
Een product of dienst verkopen
Managen van een onderneming
Cijfers asielcrisis VVSG 2016
Gasten- of Toeristen informatiecentrum enquête
STO 2006 Hogeschool Utrecht Kick-off presentatie 23 februari 2006.
Energiek Dorpen Poperinge
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Wie is Meester Cédric ? Mijn ervaring - Ik geef al les sinds 2003.
Klantentevredenheidsbevraging Partena Kinderopvang
Betrokken ouder, tevreden ouder
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Zelfevaluatie.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Bol.com-aanbod voor kwetsbare ouders
Monitoring Hefboomproject Welkom: we zijn 1 jaar open!
Onderzoek ‘Loopbanen in het secundair onderwijs’: een stand van zaken
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Transcript van de presentatie:

De resultaten van de projecten die in deze presentatie worden getoond, zijn enkel ter info en mogen niet verder worden gedeeld.

Monitoring hefboomprojecten Boostcamp 13 juni 2019

Update monitoring Waarom monitoren? Opvolging bezoekersaantallen Tevredenheid en profiel van de bezoeker

wie bezoekt je museum/attractie? WAAROM MONITOREN? Om doelstellingen op te volgen Om werking te ondersteunen & optimaliseren Een goede kennis over de mensen die je museum/tentoonstelling/attractie bezoeken, is belangrijk voor je eigen werking. Via deze kennis kom je te weten wie je museum/tentoonstelling/attractie bezoekt en krijg je inzicht in de tevredenheid en de verwachtingen van deze bezoekers. Dit is zeer nuttige informatie om je eigen activiteiten te evalueren en beter op punt te stellen. Daarenboven wil Toerisme Vlaanderen informatie over een aantal aspecten om een impact van het hefboomproject te meten. wie bezoekt je museum/attractie? tevredenheid verwachtingen Om uiteindelijke impact van het hefboomproject te meten

WAT MONITOREN? Bezoekersaantallen Informatie over de bezoeker: tevredenheid en het profiel Een goede kennis over de mensen die je museum/tentoonstelling/attractie bezoeken, is belangrijk voor je eigen werking. Via deze kennis kom je te weten wie je museum/tentoonstelling/attractie bezoekt en krijg je inzicht in de tevredenheid en de verwachtingen van deze bezoekers. Dit is zeer nuttige informatie om je eigen activiteiten te evalueren en beter op punt te stellen. Daarenboven wil Toerisme Vlaanderen informatie over een aantal aspecten om een impact van het hefboomproject te meten. Informatie met betrekking tot de bedrijfsactiviteiten

bezoekers aantallen

bezoekersaantallen MAANDELIJKSE UPDATE BEZOEKERSAANTALLEN Voor interne opvolging van Hefboomprojecten Vlaamse Meesters project Geen externe communicatie zonder afspraken met projectpartner HOE AANLEVEREN? Bezoekersbarometer (NIEUW sinds juni’19!) Permanent aanbod in het Vlaams Gewest Tijdelijke tentoonstelling verbonden aan of in permanent aanbod in het Vlaams Gewest Excel-template Alle projecten buiten het Vlaams Gewest Tijdelijke projecten die niet verbonden zijn aan permanent aanbod

bezoekersbarometer WAT? Vervangt de attractiebarometer Laagdrempelig en gebruiksvriendelijk Individuele rapportage met benchmarking Gebouwd door de 3 beleidsniveaus samen: Vlaanderen, provincies en steden HOE DEELNEMEN? Bestaand aanbod ontving een e-mail tussen 20/05 en 27/05 om zich te registeren Nieuw aanbod kan zich zelf registeren via https://bezoekersbarometer.toerismevlaanderen.be/login OPVOLGING Gebeurt door contactpunten bij de provincie of stad (https://www.toerismevlaanderen.be/bezoekersbarometer) Automatische herinnering elke 1e dinsdag van de maand

Tevredenheid & profiel

tevredenheidsbevraging Face-to-face bevraging – alle projecten Korte enquête over profiel en tevredenheid Bevraging van willekeurige bezoekers bij het verlaten van de attractie/tentoonstelling/museum/… Afname via tablet door vrijwilligers/medewerkers van het project Online bevraging – permanent aanbod Meer diepgaande enquête over bezoek Online vragenlijst toegestuurd via e-mailadres Rapportage Real-time online rapport Maandelijkse update open antwoorden Dynamische rapport in POWER BI

Face-to-face tevredenheidsbevraging Al meer dan 13.000 bezoekers bevraagd! Een rijkdom aan gegevens over: Type bezoekers Tevredenheid museum/attractie/tentoonstelling Herkomst bezoekers Tevredenheid bestemming Verblijfsduur Andere bezochte attracties Gezelschap … Belangrijkste informatiebron

Net promotor score Uitdrukken van tevredenheid van NPS-score Zou je de beleving aanraden aan vrienden, familie en kennissen? 0-6: criticasters 7-8: passief tevreden 9-10: promotoren Aandeel promotoren MIN aandeel criticaster = NPS-score Doelstelling voor elk project is score van minstens 20

ADRIAEN BROUWER: MEESTER van EMOTIES In totaal 52.215 bezoekers tussen 15 september en 16 december ’19!

Bozar – Van Orley

mUhka

Vragen? Sofie Wauters - Louise Derre kennisbeheer@toerismevlaanderen.be