P a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Advertisements

Communicatie en draagvlak
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Business mapping Business model canvas.
Martin Euwema leren van conflict
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Gemaakt door Michelle Boudens
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Visie Mensontwikkeling WSD
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Onderzoekscompetentie
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
C H I L D F R I E N D L Y C I T I E S School-buurtspeelpleinen Froukje Hajer Spelen zonder (schoolplein)hekken Groningen 11 november 2006.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Sportevenementen: the next step
De rol van James Bond door de jaren heen
Handboek integrale veiligheid voor lokale besturen.
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Corporate Communicatie
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Opdrachten en eindopdracht
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Werken in een arbeidsorganisatie
MVO Qlip: Fietsstimulering
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Toelichting op het UNESCO Global Geoparks programma Marike Bontenbal Beleidsadviseur Wetenschap Nationale UNESCO Commissie.
Innovatie komt uit mensen Michel De Bosschere President Nashuatec/NRG Benelux Vice-President Ricoh company NINTES-experience.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
IK EN DE ANDER Levinas ( ). Levinas Emmanuel Levinas ( ) wordt, na een relatief lange onbekendheid gedurende zijn leven, vandaag internationaal.
Een eigen accommodatie, van droom naar werkelijkheid.
De marketing van kennis
Als je wordt gedwongen je aan te passen…
Crowdfunding.
Consumentengedrag Leren I
Vrouwzijn.
De Betekeniseconomie in de klas
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Ontdekkers en Hervormers
Is de ledenpartij achterhaald?
Renaissance en Opstand
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Kinderen vragen OM DUIDELIJKHEID
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Werken in een arbeidsorganisatie
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Van Ondernemingsraad naar Raad van de Onderneming – kan dat?
Culturele diversiteit
J K V B & N K i c k O f f e d e g e m , 9 n o v e m b e r
Nederland Filantropieland
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

p a n t h a r h e i w i e n i e t w e e t w i e h i j i s, w e e t n i e t w i e h i j w i l w o r d e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus wordt samengevat. Het betekent ‘alles stroomt, alles is voortdurend in beweging’. Heraclitus: Griekse mysterieuze filosoof, 500 v.C. Schreef het in aforistische stijl geschreven boek ‘der eeuwig geldende uitleg’, LOGOS genaamd. Heraclitus is de uitvinder van de persoonlijkheidsleer, en benoemde als eerste de 6 facetten die de persoonlijke identiteit samenstellen: persoonlijkheid, uiterlijk, relatie, cultuur, zelfbeeld, reflectie. Beroemde uitspraak: ik ben bij mij zelf te rade gegaan. Volgens Heraclitus is de goddelijke wetmatigheid evident, maar onzichtbaar voor de mens. De Duiste Professor Krutz schreef in 1936 dat diezelfde onzichtbare wetmatigheid eveneens in bedrijven bestaat, en de noemer des onderneming vormt.

i m a g o i d e n t i t e i t IST = wie ben ik SOLL = wie wil ik zijn IST = hoe ziet men mij SOLL = hoe wil ik gezien worden

a l l e s h e e f t e e n e i g e n i d e n t i t e i t individuele identiteit imago individu ondernemings identiteit imago onderneming d r a g e r merkconcept identiteit imago merk Elke identiteit krijgt een of meerdere imago’s. Imago is de manier waarop een identiteit wordt waargenomen. Imagovorming is perceptie en is dus per definitie subjectief en persoonlijk. foutieve generalisatie Alle Belgen zijn dom! Alle Nederlanders eten kroketten! lokale interpretatie B: Rolex = klasse, prestige NL: Rolex = patser, deugt niet ... product / dienst identiteit imago product / dienst a l l e s h e e f t e e n e i g e n i m a g o

de identeitswaarden zijn de lijn waarlangs een individu, een onderneming, een merkconcept of een product/dienst ‘denkt, beslist en doet’

deze waarden vormen de identiteitskaart van de onderneming  zodat we nooit vergeten wie we zijn het kompas  dat ons vertelt waar we naartoe gaan en hoe we er komen

identiteit (waarden) moet het toetsingscriterium zijn voor alles wat een onderneming doet, van productontwikkeling, tot code of conduct, tot marketing-communicatie, interne communicatie,... VOLVO = waarde ‘veiligheid’ SONY = waarde ‘small-tech’ CLUB MED = waarde ‘passief relaxen’ ROLEX = waarde ‘exact’

 bij een identiteitsgedreven onderneming is de ondernemingsidentiteit toonaangevend  deze ondernemingsidentiteit stuurt dan de 3 overige niveaus (individueel, merkconcept, product) van identiteit aan

Brandhome paper Gealigneerd achter het merk Brandhome Platform I

b i j l a g e n Aforisme waarin de leer van Heraclitus wordt samengevat. Het betekent ‘alles stroomt, alles is voortdurend in beweging’. Heraclitus: Griekse mysterieuze filosoof, 500 v.C. Schreef het in aforistische stijl geschreven boek ‘der eeuwig geldende uitleg’, LOGOS genaamd. Heraclitus is de uitvinder van de persoonlijkheidsleer, en benoemde als eerste de 6 facetten die de persoonlijke identiteit samenstellen: persoonlijkheid, uiterlijk, relatie, cultuur, zelfbeeld, reflectie. Beroemde uitspraak: ik ben bij mij zelf te rade gegaan. Volgens Heraclitus is de goddelijke wetmatigheid evident, maar onzichtbaar voor de mens. De Duiste Professor Krutz schreef in 1936 dat diezelfde onzichtbare wetmatigheid eveneens in bedrijven bestaat, en de noemer des onderneming vormt.

= erfenis

WALT DISNEY identiteit = familiale waarden (Disney sells values) medewerkers geen piercings, gekleurd haar/lang haar voor mannen, ILS-systeem topman Michael Eisner = ‘Michael Mouse’ (cfr. scheiding!) cartoons - mogen nooit aanzetten tot geweld; sex, drugs, religie en politiek is verboden financiële beleggingen - company belegt alleen in ‘verantwoorde’ fondsen leveranciers - code of conduct voor leveranciers sponsoring, partner - Disney Hand: steun voor rode kruis, instorten TwinTowers, studiebeurzen International Labor Standars,...

WALT DISNEY identiteit = familiale waarden (Disney sells values) (!) THE OTHER SIDE (!) - ABC & McDonalds deal - productie 3de license partijen - Disneyland Paris (EuroDisney) - ...