TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Advertisements

een didactiek voor opleiden op school
Je bent wijs als je van ieder mens leren wilt.
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Introductiebijeenkomst
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Schoolcijfers, een tweede natuur
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Scholing Werkritme krijgen.
Samen met ouders aan het werk!
Omgaan met goed gedrag / pbs
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
StatIG in de Vrolijke School
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
Stellingen ter discussie. Op school en tijdens de lesuren is deelname aan de vieringen voor alle leerlingen verplicht.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
de ze me je te de wat moet ik doen ik stop de ze me je te de wat moet ik doen ik stop.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Marinus Schouten Ruben les Workshop GGD BZO 5 november 2014.
De Sint-Gillisschool “Ieder kind zijn eigenheid”.
workshop ‘Ik sta voor….’ Een Introductie over onze gedragscode
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
Levensbeschouwelijk kringgesprek Thema: Multicultureel feesten op school.
Geweldloos verzet en nieuwe autoriteit op school Studiedag Poziliv 29 april 2015.
Solliciteren: wat wil ik?
Workshop Identiteit?.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
INTRODUCTIE Over Energieplein20 Welkom op Energieplein20 Het adres voor iedereen die sneller energiebesparing in de bestaande bouw wil realiseren. Ben.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Jij maakt het verschil! Altijd maar weer verbinding -over een pedagogiek van vertrouwen Pim Kalkman PBS coach Verus Conrector scholing & ontwikkeling Corderius.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Welkom ! Informatieavond Groep  Vakken en doelen  Van klas naar groep  Sociale en emotionele ontwikkeling  Afspraken in de klas  Afspraken.
En nu?.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Een nieuw begin 1.
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
Visie en strategie Les 4: strategie.
Naam school Datum Logo van de school
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Huidige en gewenste situatie op schoolniveau
14 december 2017 bijeenkomst 5.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Kwaliteits- onderzoek
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Jolanda Rijnders en Janske Castelijns
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Workshop – ambities delen
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Workshop Afspraken maken
Evaluatie groepsklassenraden oktober 2013
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN + TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN

Teams zijn authentiek in de waarden van de school Een team maakt de waarden van de school concreet en vertaalt die naar haar eigen context

Onze schoolwaarden :

Als wij deze ambities als een goed team willen invullen ... ... Welke houding verwachten wij dan van elkaar (tov elkaar, de leerlingen en de andere partijen binnen de community) ?

IN ONZE RELATIE MET ONZE STAKEHOLDERS GOED ZO ! MEER VAN DAT ! STOP DAARMEE ! BINNEN ONS TEAM MET DE LEERLINGEN IN ONZE RELATIE MET ONZE STAKEHOLDERS 8’ individuele voorbereiding Clustering en discussie in groep (25’) – het is niet enkel oplijsten : ervoor zorgen dat iedereen zich erin kan vinden en dat het team dit als een toetssteen kan blijven gebruiken later. Sluit dat aan bij waar wij als school voor willen staan ? Zijn er waarden gedefinieerd op schoolniveau en komen die tot uiting in het gewenste gedrag dat we hebben beschreven ?