Project Eventmachien City of things.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Vapro -D Month Year Givaudan.
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Digitale handtekening – stad Antwerpen
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Netwerk Lokale Economie 27/09/2013 Voorstelling Streekpact RESOC.
Databank Hoger Onderwijs: Technische architectuur 23 november 2007.
Mechelen, 26 november 2009 E-link Maart 2009 – Februari 2011.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
I-SCAN PROJECT E-gov met en voor uw INHOUD 1.Kerngedachte I-scan 2.Historiek I-scan 3.Het I-scan traject voor gemeenten en steden 4.Praktisch.
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
GIS-platform v-ict-or SHOPT-IT - 26 april 2012 Goedele Van der Spiegel.
Leuven, 25 mei ZONDER ECONOMIE, WERKT HET NIE... Vaststelling en overtuiging Meer aandacht voor economisch beleid Beleidsaandacht voor economie.
Procedure vermissing thuis verblijvende personen met dementie
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Coördinatiecel Vlaams e-government Slide 1 Stellingen workshop digitale stedenbouwkundige vergunningen.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Mamut SERVICE SUITE.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
Coördinatiecel Vlaams e-government IPDC-project 1 Inhoud.
GIS-coördinator in Westerlo
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
VVSG - Dialoogsessie Lokale Bestuurskracht Spreker: Guido Decoster – Agentschap Binnenlands Bestuur Moderator: Lieven Janssens - Universiteit Antwerpen.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Grip op Regionale Samenwerking: Rob de Greef en Roeland Stolk.
Het Oost-Vlaamse tragewegenbeleid: vanuit een gemeentedekkende visie tot een tragewegennetwerk over de ganse provincie Doel tegen 2020: een provinciedekkende.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Parkmanagement op Bedrijventerrein Schiebroek Rotterdam.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
WELKOM © Misjel Decleer SCHACHTBOKKEN -EISDEN. GEMEENTEmaasmechelen Themadagen »Bij aanvang nieuwe legislatuur: violen (bestuur/administratie) op elkaar.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Herindeling GNL
WOG Opening Verslag vorige keer
OPROEP DUAAL LEREN & WERKEN Infosessie
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
7 maart 2013 Gemeente Terneuzen H. Dekker
Elektronische kennisgeving van geboorte
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Slimme Subsidies Broodje Burger 12/10/2017.
Groot Forum 05/02/2018.
Digitale aangifte overlijden
Na vanavond: weet u wat de GDPR inhoudt; weet u wat de GDPR betekent voor uw vereniging en voor uzelf; kunt u aan de slag met het dataregister en.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Het Eventmachien City of things.
MFO met RIZIV budget Een goedgekeurd lokaal project ontvangt een vergoeding van EUR: 500 EUR na aanvraag en administratieve goedkeuring ervan Opmerking:
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Strategisch Project Opgewekt Pajottenland
Transcript van de presentatie:

Project Eventmachien City of things

Agenda Welkom (Saskia Beeckmans, schepen Pepingen) Verslag Kick-off op 22 november 2018 Korte voorstelling van het project Stand van zaken en bespreken (eerste) analyseresultaten Bespreking van toekomstplanning: knelpunten en aandachtspunten Overlopen financiële en administratieve aspecten (budget, tijdsregistratie, …) Varia

Verslag kick-off 22 november 2018 Opvolgpunten: Betrokkenheid politie: aanwezigheid in de workshops ‘AS IS’ Geen andere opmerkingen Goedkeuring verslag Aanvulling: Samenwerking met brandweer Zone West Brandweer plannen om te investeren in slimme(re) toepassingen Voorstel: toevoegen aan stuurgroep ‘Eventmachien’ ifv afstemming - schaalvoordelen

Korte voorstelling project Administratieve vereenvoudiging voor de aanvrager Slechts 1 aanvraag Only-once en hergebruik van bestaande gegevens Gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid over verplichtingen Efficiëntiewinst voor de behandelende besturen Dossieropvolging en overzicht over verschillende aanvragen bij alle diensten Vermijden van fouten en dubbel werk door hergebruik van gegevens Eigenaarschap over gebruikte technologie en gegevens

Korte voorstelling project: wat gaan we doen? TO BE Beheer Geïntegreerde opvolging Bronnen? Processen Gevraagde gegevens Bestaande initiatieven Ervaring aanvrager? Beheersmodel + Bestek AS IS Zicht krijgen op de verschillende processen en diensten die betrokken zijn bij de aanvraag van een evenement, zowel vanuit de burger als vanuit de diensten bekeken. Zicht krijgen op de gegevens die voor deze processen nodig zijn en hoe deze nu verzameld en verwerkt worden. Een to be maken van de ideale manier om deze gegevens te verzamelen en de aanvragen te verwerken op een geïntegreerde manier. Een beheermodel ontwikkelen dat de besturen in staat stelt onafhankelijk te blijven van leveranciers en de besturen zowel eigenaar maakt van de gegevens als in staat stelt eenvoudig wijzigingen aan te brengen. Opmaak bestek

Stand van zaken: algemene planning Gedetailleerde planning afdrukken en meegeven?

Stand van zaken: wat hebben we gedaan? Workshops: 08/01/2019 – AS IS vrije tijd/jeugd (ism imec) 05/02/2019 – AS IS vrije tijd/jeugd 05/03/2019 – AS IS milieu/veiligheid/mobiliteit 17/01/2019: customer journey workshop met aanvragers Demo’s van bedrijven met evenemententool (tbc) Gesprekken met en deelname aan klankbordgroep CJM ivm verenigingenloket Processen Gevraagde gegevens Ervaring aanvrager? Bestaande initiatieven

Stand van zaken: wat hebben we gedaan? Technische voorbereiding en analyse 1/03/2019 - Start business-analist: Sander Franck, Cronos-group Technische werking van “Eventmachien” High level tekening – mock-ups Technische verbindingen tussen toepassingen Vragen van andere lokale besturen Lier/Dilbeek/Holsbeek/… Brandweer: Meise/Vilvoorde/Ternat/Zaventem: gemeenten zijn bezig met ontwikkelen en automatiseren Hoe deze gemeenten op de hoogte brengen van het project Eventmachien Voor andere besturen?

Stand van zaken: eerste analyseresultaten Noden Het correct informeren van de aanvrager Status terugkoppeling naar aanvragers én medewerkers Sensibilisering: Hoe aanvragers op een positieve manier vertrouwd maken met verplichtingen? Uniformiteit in proces en aanvraag Aanvraag zelf: soms te omslachtig, niet uniform, te vaak te laat aangevraagd, of te weinig correcte gegevens. Of soms gewoon niet aangevraagd. Doorstroming van de info naar de diensten moet beter en het overzicht over het geheel ontbreekt.

Stand van zaken: eerste analyseresultaten Oplossing Idee voor de oplossing is dat er een eerste informatievergaring is waarbij wordt uitgemaakt of het een melding of aanvraag is en waarna er daarna een verdiepend document wordt gestuurd. Definitie van een evenement: Welk evenement moet wettelijk aangegeven worden en welk niet? Indien geen evenement: waar ligt de grens voor een melding? Er moet eigenaarschap mogelijk zijn in de oplossing: er mag niet gewerkt worden met modules waar weinig/geen personalisatie mogelijk is, de gemeente moet onafhankelijk kunnen handelen. Politiek speelt zeker een rol. Alle gemeente medewerkers (voornamelijk ook het college) moeten achter dit model staan en dit ook zo operationeel maken.

We zouden deze er in kunnen steken, de elementen er op houden nog altijd steek…

Misschien weglaten Gewoon om te tonen dat het proces zoals het high-level in de meeste gemeentes verloopt, in kaart is gebracht

Volgende stappen: op de planning Geplande werken: Opmaak van requirement analyse Opmaak van mock-ups Verdere afspraken met bestaande tools en initiatieven Onderzoek real-time mogelijkheden Opstart uitwerking business model Geplande workshops 09/04/2019 – TO BE 07/05/2019 – TO BE Juni: testen van mock-ups met medewerkers en met aanvragers Contacten aanvragers: officieel moet dit via colleges gaan om GDPR complient te zijn.. Maar kan dit gewoon via informele contacten?

Volgende stappen: aandachtspunten Beheermodel – maximaal door lokaal bestuur zelf! Bekendmaking: zie opmerking van Bruno Van den Broeck (Brandweer) Sponsorship na afronding project Jo, vul maar aan.

Financiële en administratieve aspecten (1) BUDGET UIT Loonkosten Subtotaal 35.800,00 4.825,00 Inbreng partners 16.700,00 VERA apb 19.100,00 Werkingskosten 43.680,00 4.363,18 Catering voor workshops en vergaderingen 800,00 49,40 Budget voor communicatieacties 4.000,00 Drukwerk voor workshops 300,00 Consultancy business analyse 35.000,00 4.313,78 Bonnen voor deelname van burgers aan workshops 360,00 Vervoersonkosten 4.020,00 Overheadkosten(max. 10% van loonkost) 3.580,00 TOTAAL KOSTENZIJDE: 83.060,00 9.188,18 Uren Vera op dit moment: 11567.55 euro van de 23.700 (te verdelen over inbreng en kost) – in het oog houden Uren Toekomstforum: Aanvulling bij afronding van het project Bonnen nog te factureren: 360 Kosten voor vergaderingen edm. Doorgeven aan Mensen van Pepingen ifv budget bewaking

Financiële en administratieve aspecten (2) URENREGISTRATIE COT 2018 004 EVENTMACHIEN_ALLE 2018-2019 Organisatie Project RESULTAAT IN EURO Gemeente Galmaarden COT 2018/004 755,00 Gemeente Pepingen 600,00 Gemeente Gooik 1117,50 Stad Halle 1560,00 Gemeente Herne 792,50 Lokale PZ Pajottenland nvt Vera 0,00 Toekomstforum TOTAAL  16.700 4825,00 STAVAZA  (02/2019) 28,89 % Urenprestaties van deelnemende partners: op zich vrij goed. Op 28% zonder Vera eb Toekomstforum Maar mag wel ruim worden geregistreerd. Indien niet nodig, geen registraties van Toekomstforum

Varia? Vlaams overlegplatform COT op 18 juni 2019: valt samen met intergemeentelijke personeelsdag Pajottenland – Opvolging door Vera en Toekomstforum Oproep EFRO: 'Intergemeentelijke samenwerking en digitalisering van de dienstverlening naar ondernemers' o. a. digitale instrumenten (productencatalogus, vergunningen, interactieve databanken, …) voor ondernemers, een intergemeentelijke ambtenaar lokale economie, … Aandachtspunten: tijdspad: 2 jaar voor werkingsprojecten/3 jaar voor investeringsprojecten EFRO - steunpercentage = 40% cofinanciering door Vlaamse overheid, provincie tot maximaal 85% 15% eigen inbreng

Vragen of suggesties?