Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FAIR PLAY NOT ONLY FOR THE GAME !
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Mijn stage bij fietsen van cees Naam: Maik belshof Klas: 4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Communicatief gedrag + / -
Tafeltennisleider 1 Bijeenkomst 2/2. Waarom een opleiding Tafeltennisleider? Begeleiding scoort onvoldoende bij tafeltennis! Goedwillende ouders en clubleden.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Motivational Interviewing
Addie Stehouwer substituut ombudsman
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
de ouderbetrokkenheid vergroten
Opvoeden van drukke kinderen
Welkom op onze thema-avond
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Presentatie Bijeenkomst 4
Communicatie met ouders
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Presentatie Bijeenkomst 3
Onze doelen en visie in beeld
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
In een jeugdgevangenis
Welkom op onze ouderochtend
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Methodiek: Plancyclus
Welkom ik maak me sterk.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Slimme kinderen en dyslexie. Wat is uw associatie?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Anders kijken, anders doen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Studieloopbaanbegeleiding
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Welkom! Neem plaats in de kring.
Passend onderwijs.
Een vergadering organiseren
Week 1, les 5.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Voorlichting BPV leerjaar 1
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Vergadering Personeelsdienst
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Eigen Initiatief Model
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
BOM-model PV 25/03/2014.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Communicatie 7e les.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is. Geef aan dat je vooral benieuwd naar de meningen van je team (ouders). Geef aan dat je het belangrijk vindt dat iedereen zich uitspreekt. Zorg dat de discussies op de juiste manier worden gevoerd. Het is de bedoeling dat iedereen naar elkaar luistert en dat iedereen de ander laat uitspreken, zonder te interrumperen. Geef aan dat dit respectvol is naar de ander (eerste les van vandaag!)

Fairplay & Respect Wat betekent FairPlay? Wat betekent Respect? Ga met je spelers een open start maken. Stel direct de volgende vragen in de groep Wat betekent FairPlay? Vervolgens: Wat betekent dan respect? Probeer te achterhalen hoe dat je spelers (ouders) denken over FairPlay en Respect. Je kunt dit doen door het team (ouders) te splitsen en kleine groepen. Laat de groepen op een A3 opschrijven wat de beide woorden betekenen. Zodoende krijg je binnen je groep een zelf bepaalde definitie van de twee termen. Laat de groepen separaat voor de groep hun bevindingen presenteren. Stel vragen na de presentatie en vraag om voorbeelden. Doel is direct een idee te krijgen hoe de twee termen binnen het team worden beleefd.

Hoe belangrijk is FairPlay en Respect bij IJshockey? Stel de vraag aan het team (ouders) en laat ze opschrijven welk cijfer zij geven aan de importantie van F&R. Laat ze een A4 omhooghouden met daarop het cijfer dat zij geven. Kijk welk kind een hoge score geeft en welk kind een lage score. Waarom geeft een kind een laag cijfer? Waarom geeft een kind een hoog cijfer? Stel de vraag en vraag door. Laat andere reacties geven en luister vooral naar je groep. Let op: Geef geen oordeel!

Hoe scoort ons team op het gebied van FairPlay en Respect bij? Stel de vraag aan het team (ouders) en laat ze opschrijven welk cijfer zij geven voor F&R binnen het team (ouders op de ijsbaan). Laat ze een A4 omhooghouden met daarop het cijfer wat zij geven. Kijk welk kind een hoge score geeft en welk kind een lage score. Waarom geeft een kind een laag cijfer? Waarom geeft een kind een hoog cijfer? Stel de vraag en vraag door. Laat andere reacties geven en luister vooral naar je groep. Let op: Geef geen oordeel!

Wat moeten we verbeteren? Wat doen we goed? Wat moeten we verbeteren? Je spelers (ouders) hebben een cijfer gegeven voor F&R binnen het team (op de tribune). Dit zou moeten betekenen dat er dingen goed gaan en sommige dingen niet zo goed (tenzij ze zichzelf een tien geven). Achterhaal wat goed gaat, zodat je dit kunt vasthouden. Achterhaal wat beter moet, zodat je daaraan kunt werken. Meng jezelf in de discussie en laat ook je eigen mening horen, echter vergeet niet de gedachten van spelers en ouders te achterhalen.

Welke afspraken gaan we als team maken op het gebied van F&R? Maak een top 7 lijst met afspraken die je als team met elkaar afspreekt. Let op dat je bij het maken van de afspraken niet alleen kijkt naar het gedrag ten opzichte van tegenstanders, maar ook kijkt naar omgang onderling, omgang met begeleiding, omgang met scheidsrechters, gedrag in de kleedkamer etc.

https://www.youtube.com/watch?v=1sVTvD393t E Deze link kun je tonen aan de spelers na de presentatie.

Relax it’s just a game! Deze slide kun je als afsluiting laten zien aan ouders. Laat ze hierop reageren.

Wat te doen na je presentatie Maak een kort verslag voor het bestuur Zorg dat je de top 7 afspraken op papier zet Stuur deze intern door Na 2 maanden ga je met de groep de afspraken evalueren. Welke afspraken liepen goed? Welke waren moeilijk? Deze slide is niet om te tonen, maar meer bedoeld je te helpen met de nazorg.