Eerste Hulp voor Leerkrachten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuwe leerbenaderingen voor professionele organisaties
Advertisements

Reflectievaardigheden en instrumenten
Flitsbezoek Onderwijskundige leiders in de klas Reflectie in de school
Didiclass - beginnen met
Onderzoeksdag Associatie Universiteit & Hogescholen
Lesgeven en begeleiden
AVA 28 november 2006 | Oasen en innovatie1. 2 Oasen en innovatie “Elke verbetering of verandering gericht op resultaatverbetering” Henk Ardesch Gouda.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
KERNKWALITEITEN ALLES WAT ONS ERGERT AAN ANDEREN KAN ONS ERTOE BRENGEN
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
wiskunde in vernieuwd vmbo
Casusbank Didiclass Reflectie binnen het voortgezet onderwijs
Een onderzoekende leraar Hanneke Issing (Fontys Pabo Tilburg)
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Begeleidingsplannen GGZ
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Klik hier om ondertitel te maken Klik hier om een titel te maken.
Het Rijk van Koning Klant
Praktijk A Casus Mw j 73jr Gelieve de PowerPoint aan te passen aan de praktijk casus. Let op aanleveren van anonieme gegevens.
Themadag Persoon & Beroep jaar 2
Welkom. Inhoud van de avond Agenda Huiswerk Schoolkamp en musical Centrale Eindtoets PO Persoonlijke leerdoelen Voortgezet onderwijs en schooladvies.
Toetsconferentie 2015 Script Concordance Test Fontys Lerarenopleiding Tilburg – Tom Adams.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
© Inspiration Development Gemeenschapsvorming Vrij-Katholieke Kerk in Nederland Inleidende workshop 18 februari 2006 Markus & Brigitte van Alphen.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
Studieloopbaancoaching
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Verbindend communiceren met ouders
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
Leren begeleiden van studenten bij het formuleren van onderzoeksvragen door schoolopleiders en directeuren Loes van Wessum Marc Vrakking Annemarie van.
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
Adviesraad Sociaal Domein
Werkwijze telefoon & balie
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Breed Talent Factory.
Kwaliteitszorg
Unitonderwijs en continurooster
Communicatie 3e les.
Crisis-Management.
studieochtend Lidwinaschool 17 november 2010
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
STERK IN DE KLAS Onderwijszorgarrangement
informatieavond Voortgezet Onderwijs
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Ouders en school samen Maart 2016
BASISCURSUS KLEUR.
Presentatie Rode Bosbes
Competentie gericht onderwijs
Mind-Spring Cultuursensitief werken via Mind-Spring
Communicatie 3e les.
Opvoeden met Stephen Coveys 7 eigenschappen
TOOL – Kernkwaliteiten ontdekken
Welkom bij de Stage-informatieavond
Transcript van de presentatie:

Eerste Hulp voor Leerkrachten 28 maart 2017

doel Sociale veiligheid gericht op de leerkracht (dit leer je niet op de Pabo) Het vergroten van het inzicht en je professionele houding in de dagelijkse uitdagende praktijk van de leerkracht

dagindeling 10.00 uur: Gerben en Nancy vertellen over theoretische modellen voor je professionele houding 10.15-10.30 uur: Casus bespreken in een groepje o.l.v. praktijkcoach 10.30-11.30 uur: Ideline speelt met een groepje de casussen uit 11.30 uur: Reflectie van de casussen a.d.h.v. het werkblad 12.00 uur: lunch

Theorie: Covey (1989) Cirkel van betrokkenheid Reactief of proactief

Theorie: Karpman (1968) Dramadriehoek kwaliteitendriehoek

Theorie: Ofman (2006) kernkwaliteiten voorbeeld Kernkwaliteit: organiseren Valkuil: te veel voor anderen gaan organiseren Uitdaging: het voegt iets toe Allergie: last van hebt

Casus bespreken in een groepje o.l.v. een praktijkcoach

Casussen uitspelen

Reflectie op de casussen n.a.v. het werkblad

lunchen