Eerste Hulp voor Leerkrachten 28 maart 2017
doel Sociale veiligheid gericht op de leerkracht (dit leer je niet op de Pabo) Het vergroten van het inzicht en je professionele houding in de dagelijkse uitdagende praktijk van de leerkracht
dagindeling 10.00 uur: Gerben en Nancy vertellen over theoretische modellen voor je professionele houding 10.15-10.30 uur: Casus bespreken in een groepje o.l.v. praktijkcoach 10.30-11.30 uur: Ideline speelt met een groepje de casussen uit 11.30 uur: Reflectie van de casussen a.d.h.v. het werkblad 12.00 uur: lunch
Theorie: Covey (1989) Cirkel van betrokkenheid Reactief of proactief
Theorie: Karpman (1968) Dramadriehoek kwaliteitendriehoek
Theorie: Ofman (2006) kernkwaliteiten voorbeeld Kernkwaliteit: organiseren Valkuil: te veel voor anderen gaan organiseren Uitdaging: het voegt iets toe Allergie: last van hebt
Casus bespreken in een groepje o.l.v. een praktijkcoach
Casussen uitspelen
Reflectie op de casussen n.a.v. het werkblad
lunchen