WORKSHOP 3 OP WELKE THEMA’S FOCUSSEN WE?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Appreciative inquiry:
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
STRATEGISCHE PLANNING
Workshop NotuBiz ‘Raad digitaal sterk’ Workshop met praktische voorbeelden over digitaal werken voor raadsleden.
Er zullen altijd meer oplossingen zijn dan problemen
Glow Eindhoven.
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
GPS-SLIDES
Niet-rechtlijnige beweging Vr.1
Nooit meer hoeven kiezen tussen gekleed en casual!
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Marketingplanning en strategie
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Rivierenland in eigen hand Leefbaarheid verbeteren door eigen verantwoordelijkheid en zelfwerkzaamheid van bewoners van kleine kernen in het Rivierengebied.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Geschikt wonen voor iedereen (GWI) Mw. M.P. Heerkens Wethouder Sociale Zaken, Wet Maatschappelijke Ondersteuning en Grondbeleid 14 oktober 2009 Woonzorgzones.
Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
1. 2 JAARVERSLAG  Wat vooraf ging  Missie  Doel  Structuur en Organisatie  Projecten  SWOT.
met studievaardigheden
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
50.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
PLAN GEÏNTEGREERDE ZORG LMN Antwerpen Noord en LMN Merksem-Schoten.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Duurzaamheid in Gennep
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Creativiteits- sessie
Agenda Welkom en opening Waar staan we nu
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Direct Uitwerken concept DEM
Gezamenlijke aanpak van werk hoe doen we dat?
Kennisclip Web toepassingen
Creativiteits- sessie
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 4 mei 2017.
Introductie Dordtse P&C cyclus
Hoe leren zichtbaar maken? Toolbox formatieve evaluatie
Michael Expoo – 8 juni 2018.
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Duurzaam ondernemen.
WAT IS ENERPEDIA? Platform rond energie in de land- en tuinbouwsector
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Welkom bij DAIly NURSE.
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Workshop 1: richting geven
Workshop 6: op welke thema’s focussen we?
Workshop 4: duurzaamheidsacties
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Workshop 5: bepalen van indicatoren
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Programma van de avond Opening Voorstellen Doelen en kaders ouderklankbord Delen van ervaringen diverse activiteiten Wat leeft er onder de ouders? Vervangersproblematiek.
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Transcript van de presentatie:

WORKSHOP 3 OP WELKE THEMA’S FOCUSSEN WE? MVO Vlaanderen Naam van uw begeleider

Agenda Workshop richting geven: de resultaten Doel van deze workshop Kiezen van de duurzaamheidsthema’s En nu?

Workshop richting geven: de resultaten Input om volgende duurzaamheidsdefinitie samen te stellen: “Duurzaamheid voor onze organisatie is…” De resultaten Volgende waarden werden bepaald: Waarde … Kunnen we dit als stuurgroep valideren?

Doel van deze workshop Kiezen van duurzaamheidsthema’s Vastgelegde duurzaamheidsthema’s waarop het duurzaamheidsbeleid van de organisatie zich zal toespitsen

Kiezen van de duurzaamheidsthema’s Uit de analysefase blijkt dat: Vul aan met een korte samenvatting van de grootste kansen en bedreigingen op vlak van duurzaamheid Vul aan met SWOT-analyse ? ? ?

KIES 5 THEMA’S Discussieer even per 2/3, kies thema’s en stuur ze door naar Poll Everywhere of noteer ze op post-it’s! Rond welke thema’s zou het nuttig zijn dat de organisatie in eerste instantie werkt? Grote structurele problemen of duidelijke kansen Quick-wins

Bespreking resultaten Poll Everywhere of post-it’s

En nu? Geselecteerde thema’s indien nodig laten bestendigen door ander orgaan Volgende workshop: een doorgedreven brainstorm rond activiteiten op basis van de Sustatoolcatalogus en de GPS brainstorm-toolkit