Sint-Jozefsinstituut

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“The Future depends on what we do in the present!”
Advertisements

Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Resultaatgericht Samenwerken
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Werken naar onderwijsbehoeften
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen Het ganse schoolteam werkt aan een zorgbeleid binnen een schooleigen context Gilbert Van Den Abbeele.
Pastoraal op school.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Secundair onderwijs Studieaanbod.
Samenwerken in burgerschap
Tweede Studiedag Brede School – Vlaams Parlement 16 mei 2008 Een brede Kinderopvang REFLECTIES door Jan Van Gils Onderzoekscentrum Kind en Samenleving.
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
Personeelsvergadering
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Nieuwe kerndoelen voor het basisonderwijs. Kerndoelen zijn streefdoelen, zij geven aan wat iedere school in elk geval nastreeft bij leerlingen. Daarbij.
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
De Sint-Gillisschool “Ieder kind zijn eigenheid”.
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Aanpak problematisch gedrag
Doel en taak van de hulpverlening
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Workshop Identiteit?.
Welzijnsoverleg Watersportbaan - Ekkergem 26 januari 2016 Freinetmiddenschool Gent.
Business-school PENTA college csg Hoogvliet Wat zijn wij voor een school? Binnen MAVO andere behoefte. Hoe zijn wij er toe gekomen? – Krimpende markt –
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Leerplangericht aan de slag met het pedagogisch raamwerk van Kind en Gezin Januari 2016 Gent – Hasselt.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Pedagogiek als beroep.
Wat is jeugdwelzijnswerk?
Resultaatgericht Samenwerken
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Presentatie EduCheck SOML
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
Overgang van lagereschoolkind naar adolescent
23 maart 2017 profilering.
What is the meaning of? Student centered learning
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Welke “wiskundes” zijn er?
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Heb jij ballen voor scrummen?
Sint-Jozefsinstituut
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen
Transcript van de presentatie:

Sint-Jozefsinstituut Even voorstellen… 20-4-2019 Sint-Jozefsinstituut Brugge

Sint-Jozefsinstituut Brugge Onze Visie Persoonlijkheid in de maatschappij Handel en Toerisme Ervaringsgericht Stijlvolle houding Aandacht voor het individu Onze visie... Onze school wil jonge harmonische persoonlijkheden vormen die in staat zijn om zich in onze complexe maatschappij op een eervolle manier te handhaven en mee te helpen om het leven voor iedereen aangenamer te maken. Onze school is geen eiland: alle fijne maar ook alle minder fraaie verschijnselen van onze hedendaagse samenleving zijn in onze school aanwezig. Ons onderwijsaanbod is gericht op de handels- en toerismesector, zonder het belang van algemeen vormende aspecten uit het oog te verliezen. Twee dynamische sectoren die niet ontsnappen aan de snelle maatschappelijke omwentelingen. Om de kwaliteit van ons onderwijs te garanderen biedt de school de onderwijsgevenden de mogelijkheid zich te bekwamen op die terreinen. De school wordt geleid vanuit het idee dat een leerkracht deel uitmaakt van een team dat medeverantwoordelijk is voor de totale organisatie. De overdracht van kennis gebeurt ervaringsgericht; onze afgestudeerden moeten zelfredzaam zijn en in staat creatief te handelen en te denken. Hiervoor worden er voor alle vakken voorzieningen ter beschikking gesteld. De leersituatie is daarom in vergelijking met vroeger sterk gewijzigd: de leerkracht is niet enkel deskundige en meerweter maar vooral begeleider. Wij willen leerlingen een parate basiskennis bijbrengen om ze adequaat gegevens te leren opzoeken, te interpreteren en de samenhang daartussen te zien. Naast de overdracht van kennis besteden we als school ook aandacht aan de geestelijke ontwikkeling van alle leerlingen. We leren ze omgaan met de vragen van het leven zelf, hoe we aangenaam kunnen samenleven en respectvol met elkaar kunnen omgaan. Dit alles vanuit een christelijke inspiratie. Tevens besteden we aandacht aan de sociale en culturele ontwikkeling: mensen moeten kritisch en mondig zijn maar tevens vaardig in het aanbrengen van alternatieven. Omdat de meeste van onze afgestudeerden een job zullen vinden waarbij de wijze van omgaan met anderen bepalend is voor het welslagen ervan besteden wij veel aandacht aan een stijlvolle houding. Mede daarom behouden wij nog steeds het uniform. Onze school wil een veilige omgeving zijn waarin de leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien: binnen de krijtlijnen van eenduidige basisrichtlijnen. Onze leerlingen verdienen zorg op maat, dus afgestemd op de behoefte van elke leerling. Het zou onrechtvaardig zijn om ongelijke mensen op een gelijke manier te behandelen. 20-4-2019 Sint-Jozefsinstituut Brugge

Het studieaanbod Eerste Graad Tweede Graad Derde Graad Boekhouden Informatica Informatica Handel Handel Secretariaat Talen Handel Handel- Talen Onthaal & PR Toerisme Toerisme 20-4-2019 Sint-Jozefsinstituut Brugge

Profiel van de leerlingen Praktijkgericht leerstof Praktisch inzicht Interesse in Overheidsdienst Bedrijfsleven Dienstensector 20-4-2019 Sint-Jozefsinstituut Brugge