Koloniën van Weldadigheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
….een blik achter de schermen van “BedenkTV”
Advertisements

DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
Definitiestudie.
Aanvraagformulier slachterijen zonder permanent toezicht
Energiebesparing in de Industrie
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
E-shoppen. On-line kopen en/of verkopen: – Is ook verleden jaar weer sterk toegenomen – vooral reizen, boeken,dvd,electronica – Kiezen Winkel Product.
1 Praktische Richtlijnen. 2 Onthaalmap boekje met vraag boekje met aanbod een lijst met een korte voorstelling van alle verenigingen en bedrijven een.
RUIMTE VOOR PARK & STAD Ontwerp intergemeentelijke structuurvisie Parkstad Limburg.
Op weg naar de projectproducten
AV sportfunctionarissen Izegem – 22 april 2010 Sociaal tarief Torhout.
Assenstelsels en het plotten van Functies in LOGO
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Bordboeken Van .pdf naar HTML5.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Een levensboek voor ouderen
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Werving: Ouders in (inter)actie
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Ouderavond Schooljaar
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Burger een elektronische brievenbus waarin de burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen de tool is zo ontworpen.
Subsidie individueel vervoer:
Opening en voorstelronde. Terugblik: - Oktober 2014: duidelijk dat Schoorl Klopt in de gewenste vorm niet uitgevoerd kan worden - Oktober 2014 – februari.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
De theorie achter de verhalen
AZ Monica. Doelstellingen  Platform voor (huis)arts  Rechtstreeks contact met artsen AZ Monica  Rechtstreeks contact met afdelingen AZ Monica  Inkijken.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
PROJECT ZOET ZWANGER REGISTRATIE PRAKTISCHE ASPECTEN.
Overview of IP Law and Administration in Suriname.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Onderzoek, resultaten en vervolg. Wat? instrument ontwikkeld door de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen vzw (VAD) de mate waarin verschillende.
Informatiebijeenkomst Toelichting op criteria, voorwaarden, procedure en planning HFA 9 juli 2016.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Proef Heist Distributie van hoeve- en streekproducten Lokale Voedseldag.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Winkelstraat de Heurne
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Wie ben ik?  .
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Voor wat hoort wat Plaatje.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Op welke manier kan men competenties verwerven?
Kluwer The end of Publishing
Proces Opnames analyse
Subsidie individueel vervoer:
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
Plaats, datum bijeenkomst
Congres Omgevingswet ‘leren van de pioniers’
CoE / KennisDC Logistiek
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
VLEVA-infosessie Europees Erfgoedjaar
Dr. Manja Bomhoff & Mr. dr. Yvonne van der Vlugt
Waarderende benadering
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Betaalpas voor de regio
Transcript van de presentatie:

Koloniën van Weldadigheid Merkenbeleid Welcome to the visitor centre ‘Colony 5-7’ of the Colonies Wortel and Merksplas. This visitor centre is one of the many ways how we tell the story of the Colonies of Benevolence to the main public.

Eén sterk logo Vanuit de groep ‘Koloniën van Weldadigheid’ hebben we 1 logo ontwikkeld. In het logo kan je het verhaal van de Koloniën herkennen. Het kleine huisje staat voor het onderdak dat men bood aan de allerarmsten in de maatschappij. Het grote huis staat voor het besloten karakter van de Koloniën en het strenge toezicht. Tenslotte brengt de herhaling van het beeldmerk ook het seriële en transnationale karakter en de schaduwkant van de Koloniën van Weldadigheid in beeld.

Eén sterk logo Voor de verschillende Koloniën, gebruiken we hetzelfde logo. Door te werken met eenzelfde logo in verschillende kleuraccenten wordt de eenheid en verbondenheid tussen de gebieden zichtbaar en wordt er ingezet op de herkenbaarheid van de Koloniën van Weldadigheid in communicatie en marketing op verschillende niveaus. Voor het algemene logo is gekozen voor een kleur die verwijst naar het verleden en het verhaal van de ontstaansgeschiedenis met Generaal Johannes van den Bosch. Voor de 7 Koloniën is gekozen voor frisse kleuren die de doorontwikkeling en de toekomst (verhaal van herbestemming, toerisme en recreatie) weergeven.

Eén sterk logo = één sterk merk Registratie beeldmerk: Overzicht op gebruik (wie, waarvoor, wanneer, hoe lang,…) Kwaliteit nastreven: Link tussen product en merk Kempens Landschap en Drenthe geven goedkeuring Schriftelijke aanvraag indienen Structureel of eenmalig Type: product/communicatiemiddel of Activiteit/event/… Duidelijke beschrijving van wat het inhoud, wanneer het gebruikt wordt en voorbeeld van waar logo gebruikt wordt Vlot verloop: via e-mail Het logo is geregistreerd als collectief merk bij het Benelux bureau voor de intellectuele eigendom. Voor het gebruik van het logo is een reglement opgemaakt dat ieder van jullie krijgt. Waarom geregistreerd? Om een zekere controle op het gebruik van het logo te bewaken (wie, waarvoor, wanneer, hoe lang,…) én om kwaliteitsgebruik na te streven: er moet een link zijn tussen product en merk KvW -> verhaal van KvW moet mee verteld worden. Bv. een B&B die mee het verhaal van de Koloniën uitdraagt naar zijn gasten en die mondeling iets verteld, een boek ter beschikking stelt en folders Kempens Landschap en provincie Drenthe geven goedkeuring voor gebruik logo: Er dient een schriftelijke aanvraag (via mail) te gebeuren. Iedereen heeft een voorbeeld aanvraagformulier gekregen. We zullen dit kort overlopen Wanneer iemand echt een Kolonie-product wenst uit te brengen bv. een Kolonie-brood,…zullen we steeds apart met deze ondernemer samen zitten om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Het is immers zo dat – omdat het product de naam draagt – graag een zeker percentage terug zien vloeien naar het gebied (voor gebiedswerking). We zien soms ook foutief gebruik van het logo -> eigen creaties. Ook dit willen we voorkomen door deze manier van werken. => We wensen gebruik te stimuleren maar correct gebruik

Eén sterk logo = één sterk merk Partners netwerk Visitor Giving: Visibiliteit op website www.kolonie57.be Visibiliteit op website www.kolonienvanweldadigheid.eu De partners van het Visitor Giving-netwerk kunnen opgenomen worden in de communicatie van de Koloniën. Zowel op de website van kolonie 5-7 (Wortel en Merksplas) als op de koepelwebsite Koloniën van Weldadigheid kunnen we hier ruimte voor voorzien

Website Kolonie 5-7: Een plek voor de logementen

Website Kolonie 5-7: een plek voor streek- of Kolonieproducten Verkooppunten streek- of Kolonieproducten

Koepelwebsite KvW: Een plek voor streek- en Kolonieproducten voor zowel Wortel- als Merksplas-Kolonie

Koepelwebsite KvW: Een plek voor overnachtingen voor zowel Wortel- als Merksplas-Kolonie

Wendy Carnier - Toerisme provincie Antwerpen COMMUNICATIE

Visitor Giving - Praktisch Boekhoudkundig Visitor Giving - Praktisch

Mogelijkheden gift Factuur Contante gift Dagontvangsten Verkoop gadget

Wat met BTW?

Schapenbegrazing DOEL PROJECT

Engagement VERVOLg project