Merkbare vaardigheden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Ik leer lezen rekenen klokkijken blindtypen hwv-software.nl.
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Cup song Instructie.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Schoolpartnerschappen in Europa
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Didactische werkvormen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Presentatie introductie BGL
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
Lesgeven en begeleiden
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Doelstellingen formuleren
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Het maken van een spreekbeurt
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
+ Cathelijne de Jongste Slideshow SLC. + Sterk Organiseren (multidisciplinair werken) Overzicht houden (integratie) Presenteren (verbeelden) Motivatie.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Pedagogische theorieën
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Woordjes leren.
Dingen in de kring van nonverbaal naar verbaal en weer terug Suzanne van Norden en Lucie Visch Workshop Een vluchteling / asielzoekerskind in de groep.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Natuurlijk, een netwerkcoach! Hanny van der Meer & Francien Bekius Steunpunt Mantelzorg Dokkumer-Wâlden.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
W ELKOM ! Informatieavond groep Arissa Dingen.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
Begeleiding bij Werkplekleren
Wat is DRAMA??.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Niet Aangeboren Hersenletsel beschreven door een ervaringsdeskundige
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
BOM-model PV 25/03/2014.
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
NHL 31 maart 2016 Motivatie en MVT.
Maak Maar Duidelijk!.
Communicatie 5e les.
Hoe maak je een lottospel?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

Merkbare vaardigheden

Kaartjes uitproberen Wat is merkbaar? Kaartjes maken

Meetbaar vs Merkbaar – zelfvertrouwen? Persoonlijke groei?

Wat is merkbaar? Meetbaar Merkbaar Vaardigheid Houding, motivatie, zelfbeeld In beeld met meetinstrumenten In beeld met technieken Ontwikkelbaar door te werken aan doelen Ontwikkelbaar door ervaringen op te doen Kwantitatief Kwalitatief

Kaartjes uitproberen Wat is merkbaar? Kaartjes maken

Waarom kaartjes? Inzichtelijk maken van merkbare vaardigheden Team-spel Eén gemeenschappelijke taal binnen een school Niet vergelijkbaar over scholen heen Gericht op een open gesprek over merkbare vaardigheden

Stap 1: Mindmap samenwerken open houding hebben respectvol zijn ideeën delen anderen helpen overleggen onderhandelen ….

Stap 2: Aanvullen na lezen definities feedback vragen …. samenwerken open houding hebben respectvol zijn ideeën delen anderen helpen overleggen onderhandelen …. respect hebben

Stap 3: vertalen naar 5 kwaliteiten Zet op de achterkant van de 5 kaartjes elk een ander (werk)woord uit de mindmap samenwerken samenwerken samenwerken samenwerken samenwerken

Stap 3: vertalen naar 5 kwaliteiten Wat doet degene die goed kan samenwerken? (of veel zelfvertrouwen / creativiteit / betrokkenheid / flexibiliteit heeft?) overleggen …. …… ideeën delen …..

Kaartjes uitproberen Wat is merkbaar? Kaartjes maken

Opdracht –deel 1 Maak samen met 15 dominosteentjes een rijtje Gooi het rijtje om Meet het rijtje van begin tot eind

Opdracht –deel 2 Maak nu samen een rijtje dat minimaal 2 keer zo lang is als het eerste rijtje.

Kaartjes geven Leg alle 20 kaartjes die gemaakt zijn op tafel. Kies één persoon uit. Iedereen uit het groepje geeft die persoon een kaartje dat past bij hoe hij/zij de opdracht uitvoerde. Laat de persoon de kaartjes omdraaien. Wat zie je? Herhaal dit voor de andere mensen uit het groepje

citolab@cito.nl Geen glazen bol – samen stappen zetten. Fouten maken, daarvan leren. Verkeerde afslag kiezen en op tijd omdraaien. Experimenteren, prototyperen, etc.