Begeleiden Les 9.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Profielwerkstuk.
Advertisements

Les 7: het voorbereiden van een les
Workshop “Beoordelen”
Training digitale didactiek
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Customize!.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Opdrachten en eindopdracht
Keuzethema: differentiatie
Bijeenkomst September 2015
Differentiëren & klassenmanagement
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
Spel Politiek Nederland
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
Observeren en rapporteren
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Beste ath 4..
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Direct Uitwerken concept DEM
Begeleiden Les 8.
Begeleiden les 2.
Mediaplanning – bijeenkomst 6
E-learning, E-health & Domotica
E-learning E-health & Domotica
Didactiek Lesformulier.
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Gesprekstechnieken Les 5.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Gesprekstechnieken Les 6.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
E-health domotica E-learning
Hoe speel je de Pizza Game?
Begeleiden Les 3.
Begeleiden les 1.
E health, Domotica en E-learning
Onderwijskunde en vakdidactiek 2
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
E-health en Domotica Les 5.
gesprekstechnieken Les 2
ADL Les 1.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Cijferloos lesgeven bij talen
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Begeleiden Les 9

Vandaag, laatste les! Documentaire afkijken en eindopdracht afmaken Jullie hebben een aantal colleges gehad. We hebben de volgende hoofdstukken behandeld: Thema 1 (methodisch handelen en doelgericht werken) Thema 2 (vormen van methodische plannen) Thema 11 (begeleiden) Thema 12 (ervaringsdeskundigheid) Thema 13 (cliënt in zijn kracht) Deze thema’s heb je nodig voor de eindopdracht Zorg dat de eindopdracht vandaag af is. Docent(en) kunnen diegenen die klaar zijn, gaan nakijken en/of feedback geven.

Eindopdracht Beginsituatie uitschrijven 1 SMART-leerdoel opstellen en een activiteit uitwerken Welke manier van begeleiden zou je toepassen? En waarom? (Onderbouwen) (Thema 11) Wat zijn de mogelijkheden van Lislene? (Thema 12) Hou zou je Lislene in haar kracht kunnen zetten? Hoe zou jij haar motiveren/stimuleren? (Thema 13) Heeft jeugdzorg de juiste keuze gemaakt voor Lislene, waarom wel/niet? En heeft Lislene de juiste keuze gemaakt, waarom wel/niet? Wat zou jij Lislene nog willen meegeven of toezeggen?

Lislene We gaan de rest van de documentaire afkijken. Denk erom dat je de beginsituatie ook moet aanvullen. Vanaf minuut 22 https://www.npo.nl/2doc/14-09-2015/KN_1674018#1549eb498

Beginsituatie uitschrijven Voorbeelden: Algemene informatie (stukje geschiedenis) Wat kan de cliënt wel/niet? Waarbij wil de cliënt ondersteuning ontvangen of waar is juist de ondersteuning nodig? Is er al eerder begeleiding geweest? Hoe is dit afgelopen? Wat zijn de ondersteuningsmogelijkheden? Budget/hulpmiddelen? Mogelijk binnen wet/regelgeving? Belangrijk: Richt op mogelijkheden i.p.v. problemen! Extra hulpmiddel

Eindopdracht Minimaal 2 a4: Beginsituatie uitschrijven 1 SMART-leerdoel opstellen en een activiteit uitwerken Welke manier van begeleiden zou je toepassen? En waarom? (Onderbouwen) (Thema 11) Wat zijn de mogelijkheden van Lislene? (Thema 12) Hou zou je Lislene in haar kracht kunnen zetten? Hoe zou jij haar motiveren/stimuleren? (Thema 13) Heeft jeugdzorg de juiste keuze gemaakt voor Lislene, waarom wel/niet? En heeft Lislene de juiste keuze gemaakt, waarom wel/niet? Wat zou jij Lislene nog willen meegeven of toezeggen? Docent loopt rond en geeft feedback. Sommigen kunnen al klaar zijn, die kunnen dus al worden beoordeeld. Eindopdracht moet minimaal 2A4 zijn.

Afsluiten Klaar met de eindopdracht? Maak alvast 1doel voor jezelf op stage. Werk dit doel SMART uit. Tips/tops over het vak Wanneer studenten al klaar zijn, mogen zij alvast tips/tops opschrijven over het vak.