Voor VWO, met behulp van een Symbaloo lesplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Ed van den Berg VU en HvA 21 november 2013
Hogere denkvaardigheden
Het leerplan & examinering Eric Welp. Waar spreken we over? leerplan ` leer - plan het -woord leerplannen indeling van de leerstof, volgens welke aan.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Brutowinstopslagmethode
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
Toetsen: weet wat u meet
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Docent: Sanne van Kessel
Toetsen van de concept-contextbenadering bij maatschappijwetenschappen
Thema 2 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Ouderatelier de hardop-denk methode - 26 januari - Anneke Videler Docent economie.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
1 Goede toetsen maken het verhaal compleet Emila Bijl RTTI als uitgangspunt voor toetskwaliteit.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Communicatie Les1.
Leerdoelen en het Backward-Design-model
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Oefening met atlas en kaarten
Mobiel woordjes leren in en buiten de les
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
De juiste route naar het juiste doel
Financiële zelfredzaamheid
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Welkom instructeurs!.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Kopen of huren Kopen of huren Nascholing Bedrijfseconomie
Kopen of huren Kopen of huren Nascholing Bedrijfseconomie
Docent economie en bedrijfseconomie Trevianum scholengroep, Sittard
Handelsvormen Werkvorm: woordwiel.
Kennisclip Web toepassingen
Gepersonaliseerd leren
Ondernemersvaardigheden
Kenmerken van het nieuwe examenprogramma
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
Afzet = Aantal verkochte producten
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Opties Tim Simons Trevianum scholengroep, Sittard Henri van den Hout
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Activernde didactiek & passende werkvormen
Historisch redeneren in combinatie met Taalgericht vakonderwijs
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Leren leren.
Met behulp van formulieren
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Jan Stevens – Cito Meindert Flikkema - CvTE
Jan Stevens – Cito Meindert Flikkema - CvTE
Hoe kan ik het rendement van mijn leerprestaties verhogen?
FORMULEREN VAN LEERDOELEN
Transcript van de presentatie:

Voor VWO, met behulp van een Symbaloo lesplan. Transfer pricing Voor VWO, met behulp van een Symbaloo lesplan.

Planning workshop Welkom De opdracht – aansluiting Doelen en opzet Werkvorm Debriefing (inclusief docent- en leerlingdoelen)

De opdracht – aansluiting Eindterm F2 uit het rapport van Boot (2014): “De kandidaat kan met behulp van diverse methoden de kostprijs berekenen en de verkoopprijs vaststellen.” “De kandidaat kan voor een niet-industriële organisatie de voorcalculatorische en de nacalculatorische resultatenrekening opstellen, verschillen verklaren en passende beheermaatregelen afleiden.” (Boot, 2014, p. 111) CVTE (2016): “30.3.3: uitleggen wat transfer pricing is en uitleggen hoe dit binnen een bedrijf gebruikt kan worden om door middel van kostenallocatie de winst te beïnvloeden” (CVTE, 2016, p. 28)

Doelen en opzet (voor docenten) Kennismaken met het begrip en de werking van transfer pricing Kennismaken met een Symbaloo lesplan

Doelen (voor leerlingen) Beheersingsniveau Bloom Leerdoel (de leerling….): Memoriseren   Begrijpen begrijpt wat er onder het begrip transfer pricing (verrekenprijzen) wordt verstaan begrijpt dat er verschillende methoden van transfer pricing (verrekenprijzen) zijn en gehanteerd kunnen worden Toepassen kan gegeven een casus: met behulp van verschillende transfer pricing methodes de (bruto- en netto)winst van de verschillende bedrijfsonderdelen berekenen, tevens rekening houdend met belastingtarieven Analyseren kan per bedrijfsonderdeel analyseren welke transfer pricing methode het meest aantrekkelijk is gezien de winst en gezien de winst na belasting Evalueren Creëren Check doelen Doelen leerlingen

De opdracht Download de app ‘Symbaloo Learning Paths’ of Google op: ‘Symbaloo lesplannen’ ‘Ik ben student’ Gebruik de link: http://lessonplans.symbaloo.com/start?accessCode=hierdecode en Vul een unieke naam in Gebruik code hier de code

Nabespreking Om expliciet leren naar voren te brengen is het belangrijk de juiste vragen te stellen, bijvoorbeeld: Wat heb je geleerd van het lesplan? Ben je vastgelopen? Zo ja, waar? Wat heb je toen gedaan om toch verder te kunnen? Wat maakte deze opdracht lastig of gemakkelijk?

debriefing Check doelen Doelen leerlingen Beheersingsniveau Bloom Leerdoel (de leerling….): Memoriseren   Begrijpen begrijpt wat er onder het begrip transfer pricing (verrekenprijzen) wordt verstaan begrijpt dat er verschillende methoden van transfer pricing (verrekenprijzen) zijn en gehanteerd kunnen worden Toepassen kan gegeven een casus: met behulp van verschillende transfer pricing methodes de (bruto- en netto)winst van de verschillende bedrijfsonderdelen berekenen, tevens rekening houdend met belastingtarieven Analyseren kan per bedrijfsonderdeel analyseren welke transfer pricing methode het meest aantrekkelijk is gezien de winst en gezien de winst na belasting Evalueren Creëren Check doelen Doelen leerlingen

debriefing Check doelen (voor docenten): Kennismaken met het begrip en de werking van transfer pricing Kennismaken met een Symbaloo lesplan