Boekpresentatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sven en zijn rat gaan op kamp
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
Verslag TL3.
Les 5: orde en klassenmanagement
De schrijver van dit boek is
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
DE BEHA-BOOMHUT.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Tweede wereldoorlog.
POL 2014/2015= Praten over boeken!
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Letterkunde van 1800 tot 1914 griezelverhaal schrijf je eigen
Betogende spreekbeurt
Briant College Fictie h4 Spanning. Briant College ­ Wat een verhaal spannend maakt ­ Welke ‘trucjes’ de schrijver gebruikt om het verhaal spannend te.
De man die twee keer verdronk
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
Rob Goossens Het Werkplan.
LEZEN 3.4 PUBLIEK, TEKSTDOEL, TEKSTSOORT. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE.. Hoe een schrijver rekening houdt met zijn publiek bij het schrijven van.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Beroepenwerkstuk.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
DELF Junior op het Augustinianum
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Aantekeningen maken en navertellen
Onbepaald voornaamwoord
Woorden/uitdrukkingen met een vast voorzetsel
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Les Orgaanstelsels 11.1 Organisatieniveaus Orgaanstelsels en hun niveau 12 Topografie 12.1 Anatomische houding 12.3 Plaatsaanduidingen 12.5.
Puntentelling Teams Geschat
Digi(bord)boek project <titel project>
Interview voorbereiden
Schrijfvaardigheid Doelen:
Een RECENSIE schrijven
Museum Bezoek Wat moet je in het museum doen om een week later een goede presentatie te kunnen geven?
Hoe schrijf je een recensie?
TEKSTSOORTEN.
STD MOH17 Wageningen.
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
5 Minuten biologie, leuker dan het lesboek!
V4 – week
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Interview verslag schrijven
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Presentatie Schoolboek
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 4: iedereen is anders
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Anatomie en Fysiologie
Toedienen meststoffen
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Boekpresentatie

Wat moet ik allemaal vertellen? Waarom heb je voor het boek gekozen? (Wat sprak je aan? Heb je de film gezien? Recensie gelezen? Enz.) Waar gaat het boek over? (geef een korte samenvatting van het verhaal) Welke personen zijn belangrijk en vertel daarover(vertel over de hoofd- en bijfiguren: gebruik blz 39) Vertel wat over de tijd: wanneer begint het verhaal?(zie blz 160) Welk perspectief heeft de verteller: ik/onzichtbaar/verborgen? Kopieer en arceer minimaal twee fragmenten uit je boek waaruit dat blijkt. (zie blz 202) Wat vind je van het boek? (Geef het boek een beoordeling en leg ook uit waarom je het boek goed of slecht vindt: gebruik blz 78) Lees een stuk uit het boek (max 1 blz!)voor dat je erg mooi/goed/spannend/treurig vond. Leg je keuze voor het voorleesstuk uit.

Wat zit er in mijn verslag? Een uitgewerkt verslag met de punten 1 t/m 7 (punt 7 is een kopie van jouw voorleesstuk) Lettertype Arial, lettergrote 12 Een voorkant met daarop: naam, klas, titel van het boek, passende illustratie. Inhoudsopgave Bladnummering

Wat mag ik gebruiken tijdens mijn presentatie? Meegebrachte aantekeningen Het gelezen boek En…..

Hoe ziet de presentatie eruit? Presentatie in groepjes van drie. Meneer Vrancken maakt deze groepen. Andere leerlingen luisteren en vullen een beoordelingsformulier in. Presentatie duur max. 10 min/ minimaal 5 min Na afloop leveren alle leerlingen hun beoordelingsformulier in bij meneer Vrancken. Presentatie telt mee als een proefwerk: *verslag 1x *presentatie 1x

Belangrijke data 22 april: doorgeven titel van het boek 13 mei: voortgang bespreken: Lukt het met het verslag? Heb je hulp nodig? Zo ja, waarmee. 27 mei: voortgang bespreken: Lukt het met het verslag? Heb je hulp nodig? Zo ja, waarmee.