Klantcontact: toen, nu, straks?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Risicomanagement en Sociale Technologie
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Klantenservice 2.0: het lerend vermogen van de klantenservice als vliegwiel voor een optimale klantervaring Capgemini Nederland BV Consulting Services.
Jan Evertsenstraat Amsterdam
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Interventie en implementatie
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Verdiepingsbijeenkomst Milieu Gemeenteraad Utrecht 22 april 2008 Hans Iserief, senior adviseur Procesmanagement & communicatie.
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
De kracht van HBSoftware
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Een dialoog met klanten opbouwen
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Samen werken aan een gezonde regio!
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Pantein 4 bedrijven Regio Brabant Noord Oost
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
Klantgerichtheid: pull vs pushstrategie
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Platformbijeenkomst Excellente gebieden Belang van excellente gebieden voor het Lente-akkoord Albert Koedam, Aedes vereniging van woningcorporaties Namens.
Business & Informatieplanning (BIP)
Kennismanagement & Sociale media
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
ATAG ETNA Pelgrim Home Products B.V.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
1 Financiële risico’s decentralisaties Robert ‘t Hart
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Vroegtijdige zorgplanning in de thuissituatie Yolanda Hustings Kim Haesen.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Kluwer The end of Publishing
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Marktconsultatiedag 29 november 2017
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
in omnichannel retail van de toekomst
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Kanaalstrategie ANWB retail
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Klantcontact: toen, nu, straks? Wie is ‘de’ klant? Klantcontact: toen, nu, straks?

1. Korte introductie Sinds 2008 werkzaam in de mobiliteitsbranche, sinds 2010 specifiek in OV Sinds april 2017 Manager Klantenservice & Servicewinkels bij Keolis Nederland Gezonde fascinatie voor mensen en menselijk gedrag Wetenschappelijke benadering

2. Componenten van klantcontact Feit Context Emotie Verwachtingen Attitude

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – In den beginne Focus op inhoudelijke ‘behandeling’ van het feit Stuurmiddelen als KPI’s weerspiegelen dat gedachtegoed - Afhandeltijd - Netto productiecijfers per uur Sturen op efficiency / productie = standaardreacties Feit

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – Nieuwe media Opkomst social media / openbare contactkanalen: meer ad hoc / zichtbaar klantcontact KS als reputatiemanagement Emotiecomponent veel sterker aanwezig Klantcontact krijgt een persoonlijker karakter Meer inspelen op gevoel Feit Emotie

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – Omnichannel / CRM Reiziger verwacht dat je hem / haar kent Alle contacten / kanalen onder één paraplu Historische contacten direct / makkelijk zichtbaar Start met opbouw van basis klantprofiel Service nog steeds in de kern gestandaardiseerd Vaak één communicatieprotocol één servicewinkel concept Feit Emotie Context

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – Content is key (1) Steeds betere stuurinformatie Verregaande koppeling van relevante data(sets) Integratie van online zoekgedrag, klachtredenen en vraagonderwerpen Regio’s krijgen steeds meer hun eigen karakter, gebruik dit = eigen content! = eigen communicatiestrategie! = eigen touchpoints in de customer journey! Context Emotie Feit

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – Content is key (2) Voorkomen is beter dan genezen: Realtime content management KS als content owner / driver Vereist agile houding organisatie Efficiency meets quality Klinkt prachtig, maar…… Vraagt heel veel van agents Hele organisatie moet zijn aan- gesloten op klantproces Klacht / vraag Antwoord Content

3. ‘Mijn’ reis door de tijd – De toekomst Waar blijft de oplossing?? Dat is toch het hele doel van klantcontact? Die is er vaak niet! Focus op het (pro actief) managen van verwachtingen. Wees eerlijk en open. Focus op compacte, kwalitatief goede stuurinformatie Transitie naar 3D-model van klantrelaties Grotere transparantie aangaande proces / beleid. Neem reizigers mee! Communiceer pro actief en persoonlijk op onverwachte momenten Verwachtingen Emotie Attitude

4. Tot slot….. Borg en beloon kwaliteit in tenders / contracten voldoende De ‘waarde’ van excellent klantcontact staat nog altijd op heel veel plekken ter discussie Er worden stappen gemaakt maar we zijn er nog lang niet Zorg dus dat die waarde in ieder geval ook in tenders voldoende naar boven komt Zie het als een gezamenlijke uitdaging! Vragen?