3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Intentie veranderen door bewustzijn
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De vijf geheimen van effectieve communicatie
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
die niet om jou zou huilen.
U treedt nu binnen in de wereld van Magic. U bent getuige van het ongelooflijke.
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Kun jij de plusklas aan?.
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
Het is precies 19:06.
Het levensboek.
Wijze woorden voor 2011.
Tijd verprutsen is het hart van vernieuwing. Informatietechnologie is een groot boos beest, dat constant op je deur klopt. Hoe lang houd je dat beest.
Huil niet om iemand, die niet om jou zou huilen.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Interpreteren van data
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
OFC28 mediawijsheid les 3.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Om soms eens dieper over na te denken
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Spreekbeurt in groep 4.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Een situatie uitgelegd vanuit ‘De Wereld van Verschil’
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Kan je zien of iemand holebi is?
Spreekbeurt in groep 4.
Wat zit er allemaal in je hoofd ?
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Wijze woorden voor 2011.
LOB Waar ben je trots op?.
Covey trainingsavond.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
© UNIEK IN DE KLAS.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Jij bent niet anders maar bijzonder!
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Loskomen van taal Defusie.
Campagnebezinning voor wie wat meer levenservaring heeft
Kromme gedachten SESSIE 12.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Krachtig communiceren t i e n t o p t i p s
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Creëer je zelf!.
Creëer je zelf!.
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw ofwel Baas in eigen hart, hoofd en dus leven. Weet je nog: 3 pijlers in jaar 3

Persoonlijk leiderschap Veiligheid Eigen ruimte gebruiken

Veiligheid start Eerste week: Over de lijn; klassengesprek klassenmanifest Vandaag werken aan: persoonlijk leiderschap en het kennen en weten te gebruiken van de eigen ruimte

Nieuwsflits Wist je dat; Jij degene bent die regelt hoe jouw leven eruit ziet? Jij de controle hebt om zaken dus te regelen zoals jij dat graag ziet?

Alleen jij bent namelijk verantwoordelijk voor jouw geluk Alleen jij bent namelijk verantwoordelijk voor jouw geluk. Beter wordt je snel weer kapitein op je eigen levensschip 

Veel mensen en dus ook jongeren vinden het moeilijk dit als waarheid te zien omdat ze anders zijn grootgebracht en denken dat de bril waardoor ze kijken de enige bril is en dus de waarheid reflecteert.

Stiekem weet je al dat dat niet helemaal klopt, want zodra jij in aanraking komt met andere mensen, merk je dat niet iedereen zo denkt, doet en voelt als jij…blijkbaar zijn er meer brillen te koop.

Herken jij jezelf A4  ik ben  karaktertrekken  ideen/overtugingen  talenten zonder oordeel jezelf beschrijven zoals je bent; van nature/origine Vb; ik ben spontaan, stil, muzikaal, sportief; ik geloof…of niet.

Door welke bril kijk jij? Ofwel erken jij jezelf? Met een andere kleur; zet bij ieder woord wat je hebt opgeschreven hoe je dat in je leven uit. Vb; Ik ben slim met ict  ik hou mijn talent voor mezelf Ik heb een duidelijke mening  ik vertel niet hoe ik denk over dingen

Begrijpen en identificeren Je ziet dat er een verschil is in hoe je jezelf ziet en wat jij aan de wereld van jezelf laat zien. Hoe komt dat?  bril door conditionering (een stapje verder…misschien kun je van bepaalde dingen zelfs vertellen waarom je je anders bent voor gaan doen)

Ombuigen Hoe wordt je beter van jezelf anders voordoen?    Wat staat je dus te doen?

Implementeren Naar je regisseurschap want theorie is leuk  actie in de taxi brengt je daar waar je zijn wil. Onthoudt altijd; het maakt niet uit hoe snel je gaat; vooruit is vooruit!

Persoonlijk leiderschap Positieve gedachten; ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan. Actieve houding; zelf kijken, vragen, luisteren, doen.

Veiligheid Jij mag zijn wie je bent; jij hebt je eigen gevoelens en ideen ; samen in de klas, heeft iedereen dat en mag iedereen er zijn. Je behandelt een ander zoals je zelf behandeld wil worden, altijd.

Gebruik je eigen ruimte Ken en neem je verantwoordelijkheid; er zijn eindkaders in de lessen bv stempelkaart, vrijheid in werkboek maken etc. Alles ertussen in is jouw verantwoordelijkheid; weet dat je erop aanspreekbaar bent. Toon initiatief, kom met ideeën, neem de leiding als je die ruimte krijgt.