Algemene vergadering van 19 juni 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Financieel Plan.
Advertisements

Sportservice Zuid-Holland
1 IMPULSREGLEMENT FINANCIËLE LUIK. 2 AANZET PROJECTBEGROTING PER PROJECTJAAR UITGAVEN: PERSONEELSKOST WERKINGSKOST INKOMSTEN: GEVRAAGDE PROVINCIALE SUBSIDIE.
BBC Gecumuleerde budgettaire resultaat vorig boekjaar
Kostprijsberekening 1. Berekeningswijze vaststellen verkoopprijs : - op basis van kosten - op basis van de vraag  marktgedreven - op basis van concurrentie.
Kopen en werken Hoofdstuk 5: Een eigen bedrijf
Basiskennis Boekhouden
Liquiditeitenplanning, cashflow en berekening gemeentelijke bijdrage
H1 Stichting of vereniging
Lomoz, 16 maart 2011 Analyse jaarrekeningen in de zorgsector
Begrotingsstukken IDe Koning IIAStaten Generaal IIBOverige Hoge Colleges van Staat en Kabinetten van de Gouverneurs IIIAlgemene Zaken IVKoninkrijksrelaties.

EXTERNE AUDIT INZAKE DE JAARREKENING VAN OCMW’S. INLEIDING 1.Situering externe audit in geheel van NOB 2.Werking, verloop en doelstellingen externe audit.
Niet-commerciële organisaties
Goedemorgen H3b.
Analyse van de jaarrekening in het licht van de kredietaanvraag
BSN - Financieel Management Executive A 8 april 2009
Algemene Vergadering vergadering 13 december 2013.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Verslag penningmeester
Balans Resultatenrekening aankopen en kosten waar is dat geld naartoe
Boekhouden is het op regelmatige basis registreren en rapporteren
Financiering en inkoop H8 Budgetten Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Budgetteren H4 Liquiditeitsbudget Ondernemer detailhandel.
Wanneer draai ik break-even en hoeveel ga ik overhouden
PROJECTWERK GRADUAAT BOEKHOUDEN - CVO COOVI Financiële Analyse Van De Jaarrekening.
Boekhouding H1 De Balans Logistiek supervisor.
Vereniging Heemkunde Ootmarsum & omstreken
Agenda ALV 2015 Opening Mededelingen Financiën
Ratio's en balansanalyse Hendrik Claessens 6 en 13 november 2015 Assistent Internationale Handel.
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Financiering en inkoop H2 Investeringsbegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Financiële analyse.
BEGROTING - BUDGET 2011 Jean-Luc KILESSE Secrétaire Francophone Membre du Comité Exécutif.
4 juni 2015 presentatie aan de Raad over: (concept) Jaarrekening e Bestuursrapportage 2015 Voorjaarsnota 2015.
Jaarcijfers 2015 van de Historische Vereniging ‘s-Gravendeel.
HET JAARVERSLAG BE Heezen – Hoofdstuk 14. Onderdelen verslaggeving HAN - ILS - Ec - KPSW Het Jaarverslag - Bedrijfseconomische analyses Hoofdstuk 14 2.
© 2008 Noordhoff Uitgevers bv Groningen/Houten Basisboek Bedrijfseconomie Sheets hoofdstuk 3 Achtste druk © 2008 Noordhoff Uitgevers Alle rechten voorbehouden.
Financieel verslag Boekjaar Winst en Verlies rekening Omschrijving Netto Omzet Inkoopwaarde omzet Bruto Omzet
Toelichting bij de financiële nota van de jaarrekening 2015 Roger Caymax Financieel beheerder.
Algemene Ledenvergadering VOG 2017
Financieel Plan deel.

Algemene Ledenvergadering
Ondernemerschap E43.
Algemene Ledenvergadering
Coöperatieve Vereniging BRES U.A.
Budgetwijziging 2016 Meerjarenplanwijziging
Koen Vliegenthart, penningmeester Partin
Algemene Ledenvergadering
Kassaldo en Staat van baten en lasten
Hoe als vennoot de financiële situatie van een coöperatie inschatten?
Samenvatting inkomsten-uitgaven
Jean-Luc KILESSE Secrétaire Francophone Membre du Comité Exécutif
Budget 2018.
Beste ath 4..
liquiditeitsbegroting
Rekening courant krediet Crediteuren €
Hfst 31 t/m 36 Externe verslaggeving Activa Passiva Resultatenrekening
Jaarrekening op 31 december 2011 Comptes annuels au 31 décembre 2011 AV –
Oudervereniging Andersenschool
HWP BRABO : Resultatenrekening & Balans
Financiële overzichten en vreemd vermogen
Jaarrekening 2017 Inkomsten
Financieel 2.
Recreatiepark Surae Het gaat niet goed met het recreatiepark, er zijn te weinig bezoekers!
Algemene Vergadering 25 april 2019.
Jaarrekening IBS - produceren -.
Algemene Vergadering Toerisme Oost-Vlaanderen
Transcript van de presentatie:

Algemene vergadering van 19 juni 2018 Financieel verslag van het boekjaar 2017 Algemene vergadering van 19 juni 2018 Penningmeester Alain Claes

Vergelijking budget 2017 – actual (cash flow) verschil Kosten 6.256.381,00 € 5.808.384,65 € -447.996,35 € Communicatie 53.250,00 € 10.830,59 € -42.419,41 € OVB 1.212.120,00 € 1.289.220,00 € +77.100,00 € VIA 28.500,00 € 18.565,86 € -9.934,14 € Werking NOAB (adm) 110.500,00 € 96.271,88 € -14.228,12 € Gemeenschap-pelijke diensten 290.000,00 € 282.614,13 € -7.385,87 € Subsidies 72.250,00 € 62.624,50 € -9.625,00 € Representatie activiteiten 243.500,00 € 145.304,97 € -98.195,03 €

Vergelijking budget 2017 – actual (cash flow) verschil BJB 130.500,00 € 148.447,01 € +17.947,01 € Voorzieningen advocaten 2.968.611,00 € 2.877.223,66 € -91.387,34 € Werking kabinet 226.000,00 € 189.147,00 € -36.853,00 € Mandaten binnen de raad 122.000,00 € 121.999,99 € -0,01 € Erelonen 80.000,00 € 26.135,09 € -53.864,91 € Personeel 527.150,00 € 416.750,86 € -110.399,14 € Afschrijvingen 115.000,00 € 40.204,36 € -74.795,64 € Diverse kosten 42.000,00 € 80.219,99 € +38.219,99 € Voorzieningen -100.000,00 € 0,00 €

Vergelijking budget 2017 – actual (cash flow) verschil Opbrengsten 6.353.325,00 € 6.481.837,57 € +128.512,57 € Bijdragen 5.561.575,00 € 5.480.335,70 € -81.239,30 € VIA 135.000,00 € 159.017,71 € +24.017,71 € Andere opbrengsten 345.750,00 € 441.113,07 € +95.363,07 € Ontvangsten BJB 311.000,00 € 401.371,09 € +90.371,09 €

Vergelijking budget 2017 – actual (cash flow) verschil Resultaat 96.944,00 € 673.452,92 € +576.508,92 €

Opbrengsten : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Totaal 6.475.409,25 € 6.222.870,62 € Uit bijdragen 5.415.694,89 € 5.218.749,45 € Andere inkomsten 223.658,52 € 245.935,39 € Bedrijfsopbrengsten 836.055,84 € 758.185,78 €

Overzicht inkomsten uit bijdragen 2017 – 2016 Tableau & EU-advocaat 4.036.086,89 € 3.900.986,75 € Stagiairs 1.150.300,00 € 1.063.738,17 € B-lijst 56.375,00 € 53.000,00 € Ere-advocaten 22.800,00 € 22.500,00 € Tweede vestiging 67.450,00 € 58.025,03 € Nieuw ingeschreven 81.683,00 € 108.712,00 € Bijdrage vorig jaar 1.000,00 € 1.200,00 € Verhoging laattijdige betaling 0,00 € 10.587,50 €

Kosten : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Totaal 6.213.791,91 € 6.096.854,81 € Diensten en diverse goederen 5.293.119,35 € 5.434.525,06 € Bezoldigingen en sociale lasten 399.666,48 € 513.840,95 € Afschrijvingen en voorzieningen 521.006,08 € 148.488,80 €

Kosten : vergelijking jaarrekening 2017 2016 BJB 79.516 € 165.142 € Kantoorkosten 45.375 € 52.121 € IT 105.925 € 82.528 € Publicaties 4.387 € 36.639 € Leveranciers intellectuele prestaties 215.282 € 249.886 € Mandaten Raad van de Orde 126.999 € 125.666 € OVB 1.289.220 € 1.158.460 € Personeel: andere dan loonkost 17.084 € 29.242 € Verzekeringen 2.886.227 € 2.845.919 € Onderhoud bureel 12.444 € 13.962 € Subsidies 54.750 € 61.000 € Representaties 85.855,15 € 105.825 € Activiteiten van de Orde 42.925,14 € 110.809 €

Kosten : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Verkiezingen Orde 42.925 € 113.408 € Gemeenschappelijke diensten 282.614 € 274.424 € Andere uitgaven (Salduz) 4.195 € 9.486 € Bezoldigingen en sociale lasten 399.666 € 513.840 € Afschrijvingen 38.687 € 57.541 € Waardevermindering op vorderingen 292.731 € 0 € Voorzieningen voor risico’s en kosten 210.000 € 88.000 € Terugname provisie vakantiegeld 22.769 € 2.947 € Overige bedrijfskosten 2.355 € Totaal 6.213.791 € 6.096.854 €

Bedrijfsresultaat : vergelijking jaarrekening 2017 2016 261.617,34 € 126.015,81 € Inkomsten 6.475.409,25 € 6.222.870,62 € Uitgaven 6.213.791,91 € 6.096.854,81 €

Financiële : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Opbrengsten 40.770,83 € 34.508,08 € Kosten 1.765,79 € 1.630,98 €

Uitzonderlijke : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Opbrengsten 0,00 € 14.498,89 € Kosten 76.621,69 € 162.803,71 €

Resultaat : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Bedrijfsresultaat 261.617,34 € 126.015,81 € Financiële opbrengsten 40.770,83 € 34.508,08 € Financiële kosten -1.765,79 € -1.630,98 € Uitzonderlijke opbrengsten 0,00 € 14.498,89 € Uitzonderlijke kosten -76.621,69 € -162.803,71 € Resultaat van het boekjaar 224.000,69 € 13.850,05 €

Resultaat van het boekjaar 2015 (vergelijking) Bedrijfsresultaat -80.417,61 € Financiële opbrengsten 48.731,01 € Financiële kosten -739,07 € Uitzonderlijke opbrengsten 193.119,39 € Uitzonderlijke kosten -110.700,22 € Resultaat van het boekjaar 49.993,50 €

Balans : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Totaal activa 6.717.786,12 € 6.303.426,48 € Immateriële vaste activa 1.000,02 € 14.896,61 € Materiële vaste activa 34.688,28 € 60.995,99 € Financiële vaste activa 709.110,00 € Vorderingen 1.330.104,57 € 1.009.152,84 € Geldbeleggingen (waarvan Dorff-fonds) 4.190.574,22 € (649.708,67 €) 4.313.880,11 € (643.477,86 €) Liquide middelen 383.449,86 € 187.342,35 € Overlopende rekeningen 68.859,17 € 8.048,58 €

Balans : vergelijking jaarrekening 2017 2016 Totaal passiva 6.717.786 € 6.303.426 € Beschikbare reserves 5.321.333 € 5.307.485 € Onbeschikbare reserves (Dorff-fonds) 240.700 € Beschikbare reserves (Dorff-fonds) 402.776 € 398.871 € Beschikbare reserves (Dorff-fonds 2017) 6.230 € 3.905 € Resultaat van het boekjaar 224.000 € 13.850 € Voorzieningen en provisies 360.000 € 150.000 € Schulden op ten hoogste 1 j 126.742 € 152.138 € Overlopende rekeningen 36.000 € 36.474 €

Budget 2018

Budget 2018 Inkomsten 6.376.567,87 € Kosten 6.375.066,00 € Resultaat: 1.501,87 €

Budget 2018 – Detail uitgaven Totaal uitgaven budget 2017 6.375.066,00 € Verzekering beroepsaansprakelijkheid -1.121.708,00 € Verzekering insolvabiliteit -104.348,00 € Precura -1.537.130,00 € Solidariteitsfonds -274.600,00 € Bijdrage OVB -1.297.380,00 € Werkingskosten orde: 2.039.900,00 €

Kost per advocaat kost per kost per stagiair tableau-advocaat Verzekering beroepsaansprakelijkheid 413,00 206,50 Verzekering insolvabiliteit 38,00 19,00 Precura 490,00 Solidariteitsfonds 100,00 50,00 Bijdrage OVB 420,00 SUBTOTAAL 1.461,00 1.185,50 Werkingskosten orde 649,24 TOTAAL 2.110,24 1.834,74

Kost per advocaat

Dank U!